• Fjäril97

BIM September

Hej! Hoppar in i denna tråden efter att mensen kom 4 dagar tidigt och jag blev sååå fruktansvärt besviken. Hade olika syntom och trodde verkligen på denna gång men kroppen spelade väll ett spratt med mig. Nu är mensen över och har landat i att försöka se det positivt till ett nytt försök denna månad!

Tror ni det kan vara psykologiskt? Hört sånna historier att när man så gärna vill och tänker på det typ hela tiden så går det inte, och när man släpper det och inte tänker på det lika mycket så händer det?! Känns så konstigt men flera som berättat för mig att när dom raderade alla appar och bara levde helt som vanligt så hände det. Men hur kan man låta bli att tänka på det tänker jag haha!

Jag har beställt CL ägglossnings test att testa med denna månad, någon som har erfarenhet kring dom? Hur många dagar efter mens började ni testa med stickorna?

• Fjäril97
    LinneMarie skrev 2021-08-29 21:18:00 följande:

Jag är typ helt säker på att kroppen kan påverkas av stress, både som gravid och när man försöker bli gravid. Kroppen stänger ner och skyddar.

Med min första var jag stressad, ville så mycket. Det tog sig inte. Tillslut så tänkte jag bara, fuck it. Bryr mig inte. Och blev gravid direkt. Andra var jag helt avslappnad och tänkte att det kommer ta tid, ingen stress. Det tog sig direkt. Nu tredje vill jag så där mycket igen (fast jag försöker vara avslappnad) och gissa? Det tar tid :P

Så konstigt hur kroppen kan vara! Hur det psykiska kan påverka det fysiska så mycket! Ska verkligen försöka vara avslappnad och tänka på annat och försöka hitta på mycket för att hålla tankarna borta. Håller tummarna för oss denna månad! :D
  • Fjäril97

Skriver in mig på BIM listan :)

BIM lista:

1/9 Hoppfull (12 försöket, andra barnet)

1/9 hellow0rld (5e försöket, första barnet)

1/9 RoyalCanin (5:e försöket, första barnet)

2/9 Viola94 (fjärde försöket, första barnet)

3/9 sockerbulle1, (fjärde försöket, första barnet)

4/9 jo (4 försöket, tredje barnet)

6/9 Meemelie (första försöket, andra barnet)

7/9 aann (6:e försöket, första barnet)

7/9 knyttets (andra försöket, första barnet)

8/9 LinneMarie (fjärde försöket, tredje barnet)

8/9 Rårakan (fjärde försöket, tredje barnet)

11/9 Försökmednr2 (fjärde försöket, andra barnet)

11/9 Pandy13 38 år (andra barnet)

11/9 QueenS 31 år (tredje försöket, andra barnet)

14/9 4:an 36 år (andra försöket, fjärde barnet)

16/9 LakritsHallon87 33 år (4:e försöket, första barnet)

17/9 Juni81 (första försöket, tredje barnet)

17/9 Juli1990 31 år, (Andra försöket, första barnet)

17/9 värmlandsjänta 30 år (andra försöket, andra barnet)

18/9 Humlisen17 29år (tredje försöket, första barnet)

18/9 fjäril97 24 år ( fjärde försöket, första barnet )

20/9 evelinagra1 22år( 5e riktiga försöket, första barnet)

20/9 Etaj 40 år första försöket, (andra gemensamma barnet) (4 stora sen innan)

20/9 Längtar efter dig, ( 7e försöket, 33 år, fjärde barnet)

20/9 MortillElla 38 år (första försöket, fjärde barnet)

21/9 Hoppas2022 37 år (sjunde försöket, fjärde barnet)

21/9 Fyrklöverns 32 år (3:e försöket, första barnet)

23/9 Bez 31år, (Andra försöket, första barnet)

23/9 Bambi (andra försöket, tredje barnet)

24/9 Hallonglass91 (7:e försöket, första barnet)

28/9 Mamman8212 (5e försöket, fjärde barnet)

• Fjäril97
    hellow0rld skrev 2021-09-01 15:33:36 följande:

Fick just min mens, precis på BIM. Vi har påbörjat en fertilitetsutredning då vi i egentligen har försökt 15 gånger nu. Har spolning av äggledare o ultraljud av äggstockar nästa vecka och min fästman lämnar spermieprov om tre veckor. Hoppas få ett plus innan årets slut i alla fall? det här suger verkligen

Fy va tråkigt! Måste vara jätte jobbigt att gå igenom alla dessa gånger utan plus, jag tycker det är jobbigt bara med mina 3 försök. Håller verkligen tummarna för er och att hjälpen ni får fungerar! <3 kram!
  • Fjäril97

Jag har kört med CL advance nu, först 5 dagarna tom gubbe, och 5 dagar blinkande gubbe. Nu är stickorna slut och har inte hunnit få fast gubbe, har det hänt er någon gång? Så tråkigt att man inte kan köpa nya stickor så man kan fortsätta kolla. Inte lust att betala över 200kr igen för att kunna kolla ytligare 2-3 dagar, när tror ni att min ägglossning borde ske? Enligt mina appar är dagarna redan förbi och är i cykeldag 17

• Fjäril97

Hjälp! Beslut ångest delux! Efter att suttit och läst här lite nu ni som testat så blir jag så sugen på att testa! Hade bestämt mig för att vänta fram till att mensen ska dyka upp för är så inställd på att jag inte är gravid. Känner noll symtom och känslan säger att jag inte är det. Vet inte exakt när jag har bim, min ena app säger lördag, och andra appen säger tisdag. Enligt ägglossnings testet så har den mest stämt överens med den appen som säger tisdag. Sambon kommer hem om ca en timme, hade vart så skoj att kunna överraska med ett positivt test, har två digitala. Är det värt att ?slösa? ett nu, eller ska jag vänta till måndag med morgon urin? Ahhhh så svårt, hur hade ni gjort?

• Fjäril97
    Dalarna91 skrev 2021-09-16 18:35:27 följande:

Ta ett test.

Tog ett men det va negativt, men förväntade mig inget annat heller :) får vänta några dagar till så får ja se!
  • Fjäril97
    evelinagra1 skrev 2021-09-17 14:12:34 följande:

Är på ca äl + 9 idag och nu när jag var på toaletten så märkte jag att jag hade flytningar som jag kunde göra broar av? Jag hade detta när jag fick positivt ägglossningstest också men nu skulle jag nästan säga att jag kunde dra ut de ännu längre, jag har inte haft sex på en vecka så det kan inte vara sperma, någon som varit med om detta?

Skulle kunna vara ett täcken :D har läst att man kan få rikligare flytningar då!

Jag fick så förra månaden några dagar innan mensen kom, trodde då att det va ett täcken/symtom på ev graviditet men va inte så i mitt fall då, men håller tummarna för dig! Uppdatera gärna, vi har bim typ samtidigt :D står 18 på bim listan på mig men tror mer på min andra app som säger 21! Håller tummarna för oss nu!
  • Fjäril97
    evelinagra1 skrev 2021-09-20 09:12:01 följande:

Idag kom mensen, på BIM.. jag som trodde att det hade tagit sig denna månaden :( jaja.. jag har tid för fertilitetsutredning i början av oktober iallafall

Nej va tråkigt :( <3 det är verkligen ingen rolig väntan det här! Tog ett test i morse men det va negativt, har bim i morgon. Hur går man tillväga för att gå en fertilitets utredning? Skulle också vilja kunna kolla upp så allt står rätt till men vart vänder man sig och får man hjälp innan man försökt ett år?
  • Fjäril97
    evelinagra1 skrev 2021-09-20 13:25:38 följande:

När jag opererade bort min cysta så tog jag upp att jag inte hade haft preventivmedel på 2 år men inte blivit gravid och att jag var lite orolig, då sa läkaren att vi skulle försöka under sommaren och om det inte har blivit något skulle jag höra av mig till efter sommaren så jag hörde av mig och fick en tid. Det är på Carlakliniken i Göteborg, det är en privat klinik :)

Okej då förstår jag! Hoppas du får bra hjälp nu, lycka till! :)
  • Fjäril97

Idag kom mensen, blir så ledsen och besviken. Finns det inget man kan göra såhär ?tidigt?? Tänker typ få göra en koll så allt ser bra ut eller ta blodprov för att se att man inte har nån brist eller vad som helst. Någon som kontaktat vården och frågat om detta? Vågar knappt ringa känns som man bara kommer bli dum förklarad att det är normalt att det kan ta tid, vilken jag så klart vet. Men detta tär fan på psyket :(

Nån som har nått tips? Detta va fjärde försöket så går nu in på femte.

• Fjäril97
    pandarinen skrev 2021-09-22 18:49:36 följande:

Förstår frustarionen. Vi är inne på femte försöket. Men ring en barnmorska och prata. Det kan man göra. Jag ringde när jag väntade barn ett. Tog lite prover för att se iom jag hade brist på något mm och fick goda råd mm. Så min rekommendation är att ringa en barnmorska och prata om det hela. Är det första barnet?

Tack för svar! Oj va bra! Då ska jag nog faktiskt ta tag i och ringa så kanske man får ta lite blod prov iallafall och få lite goda råd som du säger! :) det är första barnet för mig!
  • Fjäril97
    pandarinen skrev 2021-09-23 13:46:03 följande:

Suck, bim idag och nu kom mensen. Så less.

Nej va tråkigt! :( hoppas att det blir vår tur nästa månad! <3
Svar på tråden BIM September