• LinneMarie

BIM September

Hej!

Hittade ingen tråd för september så startar upp en här. Vi jobbar på vår biologiska nummer 3 (har även ett placerat barn). Vi är väl inne på försök nummer 4 nu tror jag! 

BIM

8/9 LinneMarie (2 barn, fjärde försöket)

• Svar på tråden BIM September
  • Helni

Lägger till mig.

BIM lista:

1/9 Hoppfull (12 försöket, andra barnet)

1/9 hellow0rld (5e försöket, första barnet)

2/9 Viola94 (fjärde försöket, första barnet)

3/9 sockerbulle1, (fjärde försöket, första barnet)

4/9 Amanda6747 (ca 12e försöket, andra barnet)

4/9 jo (4 försöket, tredje barnet)

6/9 Meemelie (första försöket, andra barnet)

7/9 aann (6:e försöket, första barnet)

7/9 knyttets (andra försöket, första barnet)

8/9 LinneMarie (fjärde försöket, tredje barnet)

8/9 Rårakan (fjärde försöket, tredje barnet)

10/9 Helni (första försöket, tredje barnet)

11/9 Försökmednr2 (fjärde försöket, andra barnet)

11/9 Pandy13 38 år (andra barnet)

11/9 QueenS 31 år (tredje försöket, andra barnet)

14/9 4:an 36 år (andra försöket, fjärde barnet)

16/9 LakritsHallon87 33 år (4:e försöket, första barnet)

16/9 Dalarna91 30 år (3e försöket, första barnet)

17/9 Juni81 (första försöket, tredje barnet)

17/9 Juli1990 31 år, (Andra försöket, första barnet)

17/9 värmlandsjänta 30 år (andra försöket, andra barnet)

18/9 Humlisen17 29år (tredje försöket, första barnet)

18/9 fjäril97 24 år ( fjärde försöket, första barnet )

20/9 evelinagra1 22år( 5e riktiga försöket, första barnet)

20/9 Etaj 40 år första försöket, (andra gemensamma barnet) (4 stora sen innan)

20/9 Längtar efter dig, ( 7e försöket, 33 år, fjärde barnet)

20/9 MortillElla 38 år (första försöket, fjärde barnet)

21/9 Hoppas2022 37 år (sjunde försöket, fjärde barnet)

21/9 Fyrklöverns 32 år (3:e försöket, första barnet)

22/9 Betula 39 år (3e barnet, andra försöket)

22/9 Andrabarnet 29 år (2a barnet, 7:e försöket)

23/9 Bez 31år, (Andra försöket, första barnet)

23/9 Bambi (andra försöket, tredje barnet)

24/9 Hallonglass91 (7:e försöket, första barnet)

26/9 RoyalCanin (6:e försöket, första barnet)

27/9 Sofgal 25 år (2:a försöket, första barnet)

28/9 Mamman8212 (5e försöket, fjärde barnet)

28/9 Tefat 26 år (2a försöker, första barnet

• Anonym (Jo)

2 dagar till bim negativt test även idag

Helt knäckt dessa dagar innan bim varje månad och kommer antagligen bryta ihop när mensen kommer

• evelinagra1

Är det någon här som har erfarenhet av rosenrot? Började ta det vid mensen denna månaden och nu börjar jag närma mig äl, borde ha det på söndag/ måndag. Men jag har inte fått blinkande gubbe än och brukar få det minst 5 dagar innan fast gubbe? Något som varit med om att äl blir senare eller uteblir med rosenrot?

• Anonym (Jo)
    evelinagra1 skrev 2021-09-02 08:59:22 följande:

Är det någon här som har erfarenhet av rosenrot? Började ta det vid mensen denna månaden och nu börjar jag närma mig äl, borde ha det på söndag/ måndag. Men jag har inte fått blinkande gubbe än och brukar få det minst 5 dagar innan fast gubbe? Något som varit med om att äl blir senare eller uteblir med rosenrot?

Ätit i 3 månader inte gravid
  • Anonym (4:an)

Så var liggveckan över för denna gång. Bara att invänta bim och se om jag är gravid eller inte. Sällan 14 dagar känns så långt bort. Också stressen över att vi har legat för lite. Vi fick inte till det så många gånger som jag tänkt, utan det blev bara tre gånger varannan dag.

Är det bara jag som liksom skjuter upp livet i väntan på att bli gravid? Jag behöver nya kläder, men tänker att jag ändå är gravid snart och då måste köpa gravidkläder. Eller jag skulle behöva börja styrketräna, men jag ska ju ändå bli gravid snart och då kommer jag må dåligt och inte kunna träna så då skjuter jag upp det osv osv.

• evelinagra1
    Anonym (Jo) skrev 2021-09-02 09:33:47 följande:

Ätit i 3 månader inte gravid

Hur blev din ägglossning när du började med det?
  • Bez
    Anonym (4:an) skrev 2021-09-02 09:33:51 följande:

Är det bara jag som liksom skjuter upp livet i väntan på att bli gravid? Jag behöver nya kläder, men tänker att jag ändå är gravid snart och då måste köpa gravidkläder. Eller jag skulle behöva börja styrketräna, men jag ska ju ändå bli gravid snart och då kommer jag må dåligt och inte kunna träna så då skjuter jag upp det osv osv.

Du är inte ensam om att känna att livet är på paus, undviker att boka upp för mycket planer som skulle va jobbiga att avstå om jag inte kan dricka, trivs inte på jobbet men känns inte som en bra tid att kolla på nytt. Känns som man kanske gör sig själv en otjänst som redan anpassar sig för mycket innan man ens plussat kan ju ta tid lixsom ..
  • Juli1990
    Anonym (4:an) skrev 2021-09-02 09:33:51 följande:

Så var liggveckan över för denna gång. Bara att invänta bim och se om jag är gravid eller inte. Sällan 14 dagar känns så långt bort. Också stressen över att vi har legat för lite. Vi fick inte till det så många gånger som jag tänkt, utan det blev bara tre gånger varannan dag.

Åh jag fick positivt ÄL-test igår kväll och hade innan dess legat lördag,söndag,måndag och tisdag. När ÄL-testet blev positivt blev jag jätteglad, men tyvärr lyckades inte min sambo komma varken igår kväll eller imorse då pressen nog blev för stor, och suget inte fanns där då vi legat så mycket innan.. ingen bra planering :(. Hur lyckades ni ligga runt ÄL? Jag blir helt förvirrad kring om det är "Kört" för oss om vi inte får till det ikväll eller imorgon.. <3
  • piiiggeliiin
    Juli1990 skrev 2021-09-02 11:18:09 följande:
    Åh jag fick positivt ÄL-test igår kväll och hade innan dess legat lördag,söndag,måndag och tisdag. När ÄL-testet blev positivt blev jag jätteglad, men tyvärr lyckades inte min sambo komma varken igår kväll eller imorse då pressen nog blev för stor, och suget inte fanns där då vi legat så mycket innan.. ingen bra planering :(. Hur lyckades ni ligga runt ÄL? Jag blir helt förvirrad kring om det är "Kört" för oss om vi inte får till det ikväll eller imorgon.. <3
    Nä det är inte kört och om inte annat så har förhoppningsvis ett helt gäng redan tagit sig upp och väntar på ägget ;) 

Min sambo känner också stor press kring ÄL då även han vill det här, men har man kört på flera dagar på raken så är det svårt att upprätthålla samma tempo. När det blir som för er den här gången så försöker jag att ställa om och förhålla mig avslappnat gentemot honom så att det inte känns som ett "måste" och att han själv får ta initiativet senare på kvällen/natten. 

Jag använder mig av clearblues fertilitetsmonitor och den har signalerat "hög" sedan CD 6 och CD 12 övergick den till maximal.. Vi fick till det flera dagar i rad precis som ni + första dagen av maximal, men tyvärr inte dag 2 av maximal som jag dessutom tror va dagen med den "riktiga" peaken. Men får bara hoppas att några av de tidigare överlevt :P 

Om det inte tar sig den här månaden så tror jag att vi kanske ska ta det lite mer lugnt i början så att pressen inte blir lika påtaglig.. 

När har du BIM?
  • Anonym (Jo)
    evelinagra1 skrev 2021-09-02 10:12:13 följande:

Hur blev din ägglossning när du började med det?

Från 28 till 24 dagar
Svar på tråden BIM September