BIM September
Hej!
Hittade ingen tråd för september så startar upp en här. Vi jobbar på vår biologiska nummer 3 (har även ett placerat barn). Vi är väl inne på försök nummer 4 nu tror jag!
BIM
8/9 LinneMarie (2 barn, fjärde försöket)
Hej!
Hittade ingen tråd för september så startar upp en här. Vi jobbar på vår biologiska nummer 3 (har även ett placerat barn). Vi är väl inne på försök nummer 4 nu tror jag!
BIM
8/9 LinneMarie (2 barn, fjärde försöket)
Kan trösta er med att vi ligger som galningar runt äl, och innan och efter, det har inte funkat än så länge ;) Det ska ju räcka att man ligger varannan dag. Och just dagarna innan äl, för då hinner dom fram när ägget släpper. Så får man bara till det runt där så är det ett gott försök :)
Åh jag fick positivt ÄL-test igår kväll och hade innan dess legat lördag,söndag,måndag och tisdag. När ÄL-testet blev positivt blev jag jätteglad, men tyvärr lyckades inte min sambo komma varken igår kväll eller imorse då pressen nog blev för stor, och suget inte fanns där då vi legat så mycket innan.. ingen bra planering :(. Hur lyckades ni ligga runt ÄL? Jag blir helt förvirrad kring om det är "Kört" för oss om vi inte får till det ikväll eller imorgon.. <3
Du är inte ensam om att känna att livet är på paus, undviker att boka upp för mycket planer som skulle va jobbiga att avstå om jag inte kan dricka, trivs inte på jobbet men känns inte som en bra tid att kolla på nytt. Känns som man kanske gör sig själv en otjänst som redan anpassar sig för mycket innan man ens plussat kan ju ta tid lixsom ..
Håller tummarna för det! Jag instämmer, men har varit väldigt mycket lägre (någon morgon tidigt låg den på 35 något, galet). Idag var den dock upp lite högre än de andra dagarna så vet inte om det kan börja indikera att ÄL är idag eller imorgon typ.
Jag brukar nog ha mindre känningar ja, brukar tyvärr inte känna alls mycket (eller inte vad jag reflekterat över), hur brukar du känna?
Det låter väl jättebra, tror stenhårt på Er :). När har du BIM sa du? Får jag fråga hur gamla ni är?:)
Spermierna kan leva i upp till 5 dagar säger de väl, så har ni legat dagarna innan ÄL kan ni nog ta det m ro oavsett. Det är så mycket mer än ligg som ska stämma för att det ska bli nåt. <3 Min syrra hade ÄL en vecka efter senaste ligget m maken (de befann sig på olika orter) och fick ändå en underbar liten unge.
Satsa på att ha sex när ni har lust! Just lusten är en supertydlig indikator för ÄL hos mig. Upplever även att min man är mer sugen kring ÄL (även om det kan vara svårt att säga omd et är pga mitt beteende eller om det något annat som påverkar honom). Att ha sex för att en "måste" gör ju det hela ganska så trist på alla plan. Dessutom så finns det väl källor som säger att spermiemängden minskar aningen om en har utlösning oftare och att ca varannan dag ger bättre förutsättningar utifrån det.