Inlägg från: Anonym (4:an) |Visa alla inlägg
  • Anonym (4:an)

BIM September

Hej!

Hoppar in här, kommer direkt från augusti tråden :)

Mensen kom igår, så nu blir det nya tag i september.

Har bim 14/9 och ägglossningsdag 31/8 enligt app. Lägger in mig I listan.

1/9 Bambi (första försöker, tredje barnet)

1/9 Hoppfull (12 försöket, andra barnet)

1/9 hellow0rld (5e försöket, första barnet)

6/9 Meemelie (första försöket, andra barnet)

7/9 aann (6:e försöket, första barnet)

7/9 knyttets (andra försöket, första barnet)

8/9 LinneMarie (fjärde försöket, tredje barnet)

11/9 Försökmednr2 (fjärde försöket, andra barnet)

14/9 4:an 36 år (andra försöket, fjärde barnet)

16/9 LakritsHallon87 33 år (4:e försöket, första barnet)

17/9 Juni81 (första försöket, tredje barnet)

18/9 QueenS 31 år (tredje försöket, andra barnet)

18/9 Humlisen17 29år (tredje försöket, första barnet)

23/9 Etaj (första försöket, andra barnet

Då var "liggveckan" här för mig ;).

Enligt app släpper mitt ägg på tisdag, men vi tänkte börja redan ikväll. Har idag fått äl-flytningar. Tänkte köra torsdag och fredag (medel chans att bli gravid enligt app) och söndag, måndag och tisdag (hög chans att bli gravid enligt app). Min man ska äta surströmming på lördag, så då blir ett inget ligga. Han får inte ens sova hemma då, haha.

Får väl se om vi får till det liggschemat...det ska ju funka i vardagen också.

Känner mig himla pirrig och förväntansfull. Hoppas det tar sig. Håller tummarna för oss alla såklart :)

Juli1990 skrev 2021-08-26 16:25:48 följande:

Spännande :), enligt NC har jag högst fertilitet nästa tisdag och onsdag, och ägglossning på torsdag. Har börjat med ägglossningstest men såklart inte fått positivt än. Jag tycker det är så svårt att veta hur mycket man behöver ligga, samt när vi ska börja i tiden? Min spontana tanke var att köra igång imorgon eller lördag och sen ligga varje dag, och kanske fler gånger om möjligt om jag någonsin får positivt ÄL-test. Har du kört ÄL-test? 

Låter som en bra plan för dig :), håller tummarna! 

Jag tycker också det är svårt att tänka kring hur mkt man ska ligga. Tycker det är lite stressande. Man vill inte ligga för lite, men frågan är om man orkar och hinner ligga så mkt som behövs liksom.

Jag kör inte med äl-test. Har aldrig gjort det tidigare heller och känner av min ägglossning väldigt väl.

Håller tummarna att du får ett positivt äl-test och får till det rätt med liggandet :)

Så var liggveckan över för denna gång. Bara att invänta bim och se om jag är gravid eller inte. Sällan 14 dagar känns så långt bort. Också stressen över att vi har legat för lite. Vi fick inte till det så många gånger som jag tänkt, utan det blev bara tre gånger varannan dag.

Är det bara jag som liksom skjuter upp livet i väntan på att bli gravid? Jag behöver nya kläder, men tänker att jag ändå är gravid snart och då måste köpa gravidkläder. Eller jag skulle behöva börja styrketräna, men jag ska ju ändå bli gravid snart och då kommer jag må dåligt och inte kunna träna så då skjuter jag upp det osv osv.

Juli1990 skrev 2021-09-02 11:18:09 följande:

Åh jag fick positivt ÄL-test igår kväll och hade innan dess legat lördag,söndag,måndag och tisdag. När ÄL-testet blev positivt blev jag jätteglad, men tyvärr lyckades inte min sambo komma varken igår kväll eller imorse då pressen nog blev för stor, och suget inte fanns där då vi legat så mycket innan.. ingen bra planering :(. Hur lyckades ni ligga runt ÄL? Jag blir helt förvirrad kring om det är "Kört" för oss om vi inte får till det ikväll eller imorgon.. <3

Vi låg torsdag, lördag och måndag. Enligt app ska min ägglossning ha varit på tisdag. Men jag tror (och hoppas) att den var på måndagen. Jag kör inga ÄL-tester då jag känner väldigt väl när jag har ägglossning.

Vi får se om det räcker. Min man är inte den mest"liggiga"personen haha. Han var less redan efter två ligg, men "offrade" sig en tredje gång. Haha.

Skönt ändå att höra att det kan vara lite lika för andra också :)
    Bez skrev 2021-09-02 10:24:53 följande:

Du är inte ensam om att känna att livet är på paus, undviker att boka upp för mycket planer som skulle va jobbiga att avstå om jag inte kan dricka, trivs inte på jobbet men känns inte som en bra tid att kolla på nytt. Känns som man kanske gör sig själv en otjänst som redan anpassar sig för mycket innan man ens plussat kan ju ta tid lixsom ..

Känner också att man nog gör sig själv en otjänst. Nu har jag bim om två veckor och är jag inte gravid då så kanske jag får börja tänka lite annorlunda. Men det är svårt på något sätt.

GRATTIS till er som plussat! <3

Enligt app har jag bim på tisdag, så nu ska ägget ha fäst, om det blev befruktat under ägglossningen. Och jag börjar så klart redan tolka sönder alla möjliga symtom. Samtidigt som jag försöker intala mig själv att jag inte ska bli besviken om jag inte är gravid.

Tänkte nog smygtesta lite i helgen. Tror inte jag kan hålla mig haha.

Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-09-10 10:21:00 följande:

Lade till mitt plus och även ditt Pandy, hoppas det var okej!

5 plus på rad!!! Hoppas det fortsätter rassla in plus, håller tummarna för er andra som inväntar BIM :)

1/9 hellow0rld (5e försöket, första barnet)

2/9 Viola94, 27 år, (fjärde försöket, första barnet)

3/9 sockerbulle1, (fjärde försöket, första barnet)

4/9 jo (4 försöket, tredje barnet)

6/9 Meemelie (första försöket, andra barnet) PLUSSAT

7/9 aann (6:e försöket, första barnet)

7/9 knyttets (andra försöket, första barnet)

7/9 Belle 39år (första försöket, fjärde barnet) PLUSSAT

8/9 LinneMarie (fjärde försöket, tredje barnet)

8/9 Rårakan (fjärde försöket, tredje barnet) PLUSSAT

10/9 Helni (första försöket, tredje barnet) PLUSSAT

11/9 Försökmednr2 (fjärde försöket, andra barnet) PLUSSAT

11/9 Pandy13 38 år (andra barnet) PLUSSAT

11/9 QueenS 31 år (tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT

14/9 4:an 36 år (andra försöket, fjärde barnet)

16/9 LakritsHallon87 33 år (4:e försöket, första barnet)

16/9 Dalarna91 30 år (3e försöket, första barnet)

17/9 Juni81 (första försöket, tredje barnet)

17/9 Juli1990 31 år, (Andra försöket, första barnet)

17/9 värmlandsjänta 30 år (andra försöket, andra barnet)

17/9 Nótt 32 år (andra försöket. Första barnet )

18/9 Humlisen17 29år (tredje försöket, första barnet)

18/9 fjäril97 24 år ( fjärde försöket, första barnet )

20/9 Summertime 26 år (första försöket, första barnet)

20/9 evelinagra1 22år( 5e riktiga försöket, första barnet)

20/9 Bebisverkstad 40 år första försöket, (andra gemensamma barnet) (4 stora sen innan)

20/9 Längtar efter dig, ( 7e försöket, 33 år, fjärde barnet)

20/9 MortillElla 38 år (första försöket, fjärde barnet)

21/9 Hoppas2022 37 år (sjunde försöket, fjärde barnet)

21/9 Fyrklöverns 32 år (3:e försöket, första barnet)

21/9 ksrg8887 33 år (11:e försöket, andra barnet)

22/9 Betula 39 år (3e barnet, andra försöket)

22/9 Andrabarnet 29 år (2a barnet, 7:e försöket)

22/9 EIJ90 30 år (andra försöket, andra barnet)

22/9 Pandarinen, (5e försöket, andra barnet)

23/9 Bez 31år, (Andra försöket, första barnet)

23/9 Bambi (andra försöket, tredje barnet)

24/9 Hallonglass91 (7:e försöket, första barnet)

26/9 RoyalCanin (6:e försöket, första barnet)

27/9 Sofgal 25 år (2:a försöket, första barnet)

28/9 Fridahello 25 år (5e försöket, första barnet)

28/9 Mamman8212 (5e försöket, fjärde barnet)

28/9 Tefat 26 år (2a försöker, första barnet)

28-30/9 DrLavernius (6e försöket, 1 MF, första barnet)

29/9 Amanda6747 (ca 13e försöket, andra barnet)

30/9 Viola94, 27 år (femte försöket, första barnet)

30/9 Jo, 34 år (femte försöket, tredje barnet

Jag är nästa på tur enligt listan. Hoppas jag blir den sjätte! Ska testa med testa tidigt imorgon. Hoppas hoppas hoppas!

Tog precis ett test. Kunde inte hålla mig. Toknegativt. Så nu är jag lite deppig. Försöker peppa mig med att det är bim-4 (bim på tisdag) och det var eftermiddags urin och att jag bara hållt mig i 2 timmar och druckit mkt.

Ska prova igen imorgon bitti. Hoppas att jag bara var för ivrig...

Pandy13 skrev 2021-09-10 23:28:40 följande:

Känner igen den känslan... Men med BIM på tisdag hade jag väntat till måndag, eller iaf söndag och helst morgonurin. Så absolut kan det vara så att du var för ivrig :)

Tog ett till i morse med morgonurin. Lika blankt. Så är helt inställd på att mensen kommer på tisdag :(. Peppar mig själv med att tänka att det är mysigt med en juni-bebis också. Min största flicka (14 år) är född i juni, så då kanske hon får sällskap :).
    Anonym (Anonym91) skrev 2021-09-12 08:46:52 följande:

Testade idag med Rfsu tidigt test. Är idag BIM-3 Var negativt :(

Känner mig dock fortfarande illamående och molvärk, idag började även brösten ömma.

Nu är det bara att vänta och se om mensen kommer.

Man känner sig allt lite nerslagen :(

I hear you! Är i samma sits som du :(

Bim på tisdag och tog testa tidigt igår som var tokblankt. Väntar nu på mensen och känner mig lite ledsen.

Ja, jag håller med. Känns som att alla plussat. Och det är ju så klart underbart, men det känns surt när man inte är en av dem.

Njjäää känner mig inte gravid. Men känner inte det som att mensen ska komma heller Igår hade jag lite träningsvärk i nedre magen. Vet ej om det var på grund av promenad eller ett tecken. Har lite ömma bröst också, men det kan ju vara mensen. Vi får se helt enkelt. Hållet tummarna för oss :) <3

Har du några känningar?

Och där kom mensen :(

Två dagar för tidigt. Min cykel blir kortare och kortare (haft spiral i 5 år utan mens, tog ut den i juni). Har aldrig haft koll på min cykel via en app förut, men tidigare när jag inte haft spiral så kändes som att jag hade mens- och ägglossningsveckor hela tiden. Och det verkar ju stämma.. nu är min cykel nere på 25 dagar.

Nytt bim enligt app är 7 oktober. Bara att börja planera för ny liggvecka ;).

Anonym (E) skrev 2021-09-12 19:37:18 följande:

Så spännande! Jag har BIM samma dag som dig. Väntan är outhärdlig men nu är det nära tills man får veta? håll hoppet uppe, man vet aldrig :)

Min mens kom idag. Hoppas på bättre lycka för dig <3
    Nótt skrev 2021-09-13 07:46:22 följande:

Om mensen kommer tidigare varje månad, så sikta på att ligga tidigare än ni brukar, för då borde ägglossning och ske allt tidigare! Så ni inte råkar missa äl pga det =) 

Har precis tänkt den tanken själv :). Den här gången ska vi skita i appen och gå mer efter min kropp. Tack ändå för råd! :).
    Anonym (Anonym91) skrev 2021-09-13 10:16:54 följande:

Å nej så synd :( håller tummarna för nästa månad!

Tack <3 :)
Svar på tråden BIM September