• LinneMarie

BIM September

Hej!

Hittade ingen tråd för september så startar upp en här. Vi jobbar på vår biologiska nummer 3 (har även ett placerat barn). Vi är väl inne på försök nummer 4 nu tror jag! 

BIM

8/9 LinneMarie (2 barn, fjärde försöket)

• Svar på tråden BIM September
  • Längtar efter Dig
    Hoppas2022 skrev 2021-08-29 00:03:03 följande:

Jag är med på sjunde försöket denna gång och har sedan tidigare tre barn. Med min andra tog det tre år att bli gravid och med min tredje tog det tio år att bli gravid. Så överlag är jag nog ganska negativt inställd till om jag kommer få en till, känner en viss hopplöshet eftersom jag inte är så ung längre. Jag har lite hopp ändå. Jag läste en artikel där en ivf läkare förklarade att om man har oförklarlig infertilitet så har man ungefär 2% chans varje månad att bli gravid på egen hand. Så det är som att kasta en tärning med 100 sidor varje månad och får man en 1:a eller 2:a så blir man gravid. Jag hade oturen att det tog tio år att bli gravid sist, denna gången kan jag ha turen att få till det snabbare. Jag hoppas verkligen det! Hur lång tid tog det för dig att bli gravid tidigare?

Oj vad tråkigt att det tog så många år. Vad gjorde att ni väntade så länge med att få hjälp?

Jag har också tre barn sedan tidigare. Första blev till av misstag, andra är planerad och blev till på första försöket efter piller-stopp och tredje blev till under amningen så jag trodde jag var lite mer skyddad då. Men ändå välkommen och önskad.

Så detta med att inget händer efter flertalet försök och även fast jag fått utslag på varje ägglossningssticka är helt nytt för mig. Så känns som det aldrig kommer hända. Min mamma hamnade i klimakteriet vid 35 och jag är 33år så jag är rädd att jag går mot samma öde.

Speciellt eftersom min mens är så konstig och jag blöder lite då och då.

När har du ÄL? Jag väntar på min nu men helt blankt på stickorna.
  • Längtar efter Dig
    Hallonglass91 skrev 2021-08-29 01:40:06 följande:

Jag tycker också det är superjobbigt! Speciellt att känna hopp och se förtvivlan om och om igen <3

Ja visst är det så... Man blir så besviken varje gång man ser det där negativa testet.
  • Anonym (Jo)

Bim -1 idag och negativt test igen

Imorgon kommer nog mensen och jsg vill gråta

• Sockerbulle1

Och där kom mensen på BIM. Hinner få BIM en gång till i september, så flyttar till 30/9 nu. Blir så ledsen varje gång förhoppningarna om plus på stickan, men så dyker den där jäkla mensen upp månad efter månad. Temperaturen sjönk rejält idag, så förstod att det var dags :(

• Viola94

Igår kväll kom mensen, på BIM och efter 3 dagars mensvärk innan.. Ledsen. Hörde av mig till en fertilitetsklinik igår, kanske går vi vidare med utredning redan nu..

Hinner iallafall med en BIM till i september, så lägger till mig i slutet av listan också. Lycka till till er andra!

BIM lista:

1/9 Hoppfull (12 försöket, andra barnet)

1/9 hellow0rld (5e försöket, första barnet)

2/9 Viola94, 27 år, (fjärde försöket, första barnet)

3/9 sockerbulle1, (fjärde försöket, första barnet)

4/9 Amanda6747 (ca 12e försöket, andra barnet)

4/9 jo (4 försöket, tredje barnet)

6/9 Meemelie (första försöket, andra barnet)

7/9 aann (6:e försöket, första barnet)

7/9 knyttets (andra försöket, första barnet)

8/9 LinneMarie (fjärde försöket, tredje barnet)

8/9 Rårakan (fjärde försöket, tredje barnet)

10/9 Helni (första försöket, tredje barnet)

11/9 Försökmednr2 (fjärde försöket, andra barnet)

11/9 Pandy13 38 år (andra barnet)

11/9 QueenS 31 år (tredje försöket, andra barnet)

14/9 4:an 36 år (andra försöket, fjärde barnet)

16/9 LakritsHallon87 33 år (4:e försöket, första barnet)

16/9 Dalarna91 30 år (3e försöket, första barnet)

17/9 Juni81 (första försöket, tredje barnet)

17/9 Juli1990 31 år, (Andra försöket, första barnet)

17/9 värmlandsjänta 30 år (andra försöket, andra barnet)

18/9 Humlisen17 29år (tredje försöket, första barnet)

18/9 fjäril97 24 år ( fjärde försöket, första barnet )

20/9 evelinagra1 22år( 5e riktiga försöket, första barnet)

20/9 Etaj 40 år första försöket, (andra gemensamma barnet) (4 stora sen innan)

20/9 Längtar efter dig, ( 7e försöket, 33 år, fjärde barnet)

20/9 MortillElla 38 år (första försöket, fjärde barnet)

21/9 Hoppas2022 37 år (sjunde försöket, fjärde barnet)

21/9 Fyrklöverns 32 år (3:e försöket, första barnet)

22/9 Betula 39 år (3e barnet, andra försöket)

22/9 Andrabarnet 29 år (2a barnet, 7:e försöket)

23/9 Bez 31år, (Andra försöket, första barnet)

23/9 Bambi (andra försöket, tredje barnet)

24/9 Hallonglass91 (7:e försöket, första barnet)

26/9 RoyalCanin (6:e försöket, första barnet)

27/9 Sofgal 25 år (2:a försöket, första barnet)

28/9 Mamman8212 (5e försöket, fjärde barnet)

28/9 Tefat 26 år (2a försöker, första barnet)

30/9 Viola94, 27 år (femte försöket, första barnet)

• Juli1990
    piiiggeliiin skrev 2021-09-03 10:47:11 följande:
    Jag har använd NC sedan förra sommaren och när jag började med fertily friens appen så la jag över information från NC (en månad tillbaka) så kunde jag få mer "information" direkt. Rekommenderar faktiskt att testa då den tar hänsyn till fler parametrar än NC och jag som använder Clearblue advance fertilitetsmonitor kan lägga in även de "höga" dagarna.

Har en cykel på ca 26 dagar +/- 1 dag och fick utslag (maximal) CD13 + 14 och vi fick till det CD 7,9,10,11,13 och 15. 

Baserat på det så hoppas jag ju att ÄL var den CD13 och inte CD15.. har NC hittat din ÄL?
    Bra tips! ska definitivt kolla upp det. Tack!

Det låter väl jättebra, oavsett om du hade ÄL CD13 eller 15 prickade ni ju in det väldigt bra! Håller alla tummar jag kan.

Nej, NC har inte hittat min ÄL än.. står att den tror att ÄL är idag och att fertiliteten är hög idag också, men jag vet inte om jag orkar mysa till det idag igen.. ska dessutom iväg ikväll, åh, tror du att det krävs?

Vi fick till det: cd7,11,12,13,14,16 och idag är det 17 (inget ligg idag so far). Skulle tro att ÄL skedde antingen dag 15,16 eller 17. 
  • Hoppas2022
    Längtar efter Dig skrev 2021-09-03 11:33:40 följande:

Oj vad tråkigt att det tog så många år. Vad gjorde att ni väntade så länge med att få hjälp?

Jag har också tre barn sedan tidigare. Första blev till av misstag, andra är planerad och blev till på första försöket efter piller-stopp och tredje blev till under amningen så jag trodde jag var lite mer skyddad då. Men ändå välkommen och önskad.

Så detta med att inget händer efter flertalet försök och även fast jag fått utslag på varje ägglossningssticka är helt nytt för mig. Så känns som det aldrig kommer hända. Min mamma hamnade i klimakteriet vid 35 och jag är 33år så jag är rädd att jag går mot samma öde.

Speciellt eftersom min mens är så konstig och jag blöder lite då och då.

När har du ÄL? Jag väntar på min nu men helt blankt på stickorna.

Vi väntade inte länge med att få hjälp. Vi gjorde utredning då vi försökte få andra barnet vilket visade på oförklarlig sekundär infertilitet. Det var inga fel på oss. Vi kunde ändå gå vidare med ivf men hade inte råd. Istället fick jag ta pergotime under sex månader för att se om det gav effekt. Jag blev gravid månaden efter avslutad kur. Med tredje barnet så började vi försöka direkt efter andra föddes. Men jag hade då bestämt mig för att inte vara så hängiven till det som när jag försökte med andra barnet eftersom jag då mådde fruktansvärt psykiskt dåligt varje månad mensen kom. Så vi levde som vanligt, hade sex under äl, och tänkte mer händer det så händer det annars var vi glada över de två barn vi hade. Med åren dog tanken om ett barn till, trodde jag var steril eftersom jag inte blev gravid trots att vi alltid hade sex under äl. När runt 8 år gått fanns det inte i min verklighet att jag kunde bli gravid och jag planerade för annat i livet. Ytterligare två år senare överraskades jag med ett plus på stickan :) Nu är min son snart 20 månader. Vi har inte använt skydd sen han föddes och vi har nu försökt aktivt sedan i mars. Min lille visade mig att mirakel kan hända och nu hoppas vi på ett sista mirakel här :)

Jag har äl nästa vecka, senast på torsdag borde det vara :)

Hur menar du med blöder då och då? Tänker att mellanblödningar måste alltid kollas upp.
  • Amanda6747

BIM lista:

1/9 Hoppfull (12 försöket, andra barnet)

1/9 hellow0rld (5e försöket, första barnet)

2/9 Viola94, 27 år, (fjärde försöket, första barnet)

3/9 sockerbulle1, (fjärde försöket, första barnet)

4/9 jo (4 försöket, tredje barnet)

6/9 Meemelie (första försöket, andra barnet)

7/9 aann (6:e försöket, första barnet)

7/9 knyttets (andra försöket, första barnet)

8/9 LinneMarie (fjärde försöket, tredje barnet)

8/9 Rårakan (fjärde försöket, tredje barnet)

10/9 Helni (första försöket, tredje barnet)

11/9 Försökmednr2 (fjärde försöket, andra barnet)

11/9 Pandy13 38 år (andra barnet)

11/9 QueenS 31 år (tredje försöket, andra barnet)

14/9 4:an 36 år (andra försöket, fjärde barnet)

16/9 LakritsHallon87 33 år (4:e försöket, första barnet)

16/9 Dalarna91 30 år (3e försöket, första barnet)

17/9 Juni81 (första försöket, tredje barnet)

17/9 Juli1990 31 år, (Andra försöket, första barnet)

17/9 värmlandsjänta 30 år (andra försöket, andra barnet)

18/9 Humlisen17 29år (tredje försöket, första barnet)

18/9 fjäril97 24 år ( fjärde försöket, första barnet )

20/9 evelinagra1 22år( 5e riktiga försöket, första barnet)

20/9 Etaj 40 år första försöket, (andra gemensamma barnet) (4 stora sen innan)

20/9 Längtar efter dig, ( 7e försöket, 33 år, fjärde barnet)

20/9 MortillElla 38 år (första försöket, fjärde barnet)

21/9 Hoppas2022 37 år (sjunde försöket, fjärde barnet)

21/9 Fyrklöverns 32 år (3:e försöket, första barnet)

22/9 Betula 39 år (3e barnet, andra försöket)

22/9 Andrabarnet 29 år (2a barnet, 7:e försöket)

23/9 Bez 31år, (Andra försöket, första barnet)

23/9 Bambi (andra försöket, tredje barnet)

24/9 Hallonglass91 (7:e försöket, första barnet)

26/9 RoyalCanin (6:e försöket, första barnet)

27/9 Sofgal 25 år (2:a försöket, första barnet)

28/9 Mamman8212 (5e försöket, fjärde barnet)

28/9 Tefat 26 år (2a försöker, första barnet)

29/9 Amanda6747 (ca 13e försöket, andra barnet)

30/9 Viola94, 27 år (femte försöket, första barnet)

• Nótt

Hoppar in här! Skulle haft bim i augusti men min kropp ägglossnade aldrig. Är nu på CD 42, med två ägglossningsförsök i augusti (baserat på äl-test, sekret och temp). Gått & väntat på mensen men så plötsligt kom det fertila flytningar igen, brukar inte ha det dånar jag märker det. Tog ett test och japp, äl på gång! Så om det fungerar nu så har jag äl idag. Fick dock inte till sex i veckan alls, förrän idag.. så är väl ganska liten chans. Hade förhöjd temp imorse så ägget har släppt, men vet ju inte när. Kan lika gärna ha släppt under dagen igår men ja, liten chans finns ju. Har isf BIM den 17 september!

Svar på tråden BIM September