• potatisfjollan

Varför röstar folk på Miljöpartiet?

Miljöpartiet måste vara det absolut mest meningslösa partiet vi har i riksdagen. De fyller absolut ingen funktion överhuvudtaget. Jag hoppas de åker ur riksdagen vid nästa val. Båda deras språkrör är extremt okunniga vad gäller miljöpolitik och vid alla debatter i TV står de bara och pratar om helt orelevanta saker eller spyr galla på SD!

Vad är det för människor som röstar på Miljöpartiet egentligen? Är det enbart anhängare av Greta Thunberg och fjollor på Södermalm som lägger sin röst på detta meningslösa parti?

• Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2022-08-23 06:44:03 följande:
    Och det här är en så kallad "profil" inom Miljösverige som är öppen miljöpartist, om än ej aktiv politiker

"Spär på efterfrågan" betyder alltså att folk tvättar kläderna med tvättmaskin. Tittar på TV. Använder datorn. Har en lampa tänd. Lagar mat på spisen.

Inlägget är ganska typiskt för tänket hos dessa miljöpartister. 

"Spär på efterfrågan"

Intressant att du inte verkar inse att putin skapat en läge som detta blev nödvändigt.
    Dock är du helt korrekt, det är inte bra för miljon och klimatet, men sedan när har du brytt dig om detta?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Flash Gordon

Tycker man inte om folk som hindrar ambulanser i sina aktioner så är kanske inte MP partiet man ska rösta på.

Tovatt bjöd in XR till riksdagen. Samma individer som hindrar ambulanser med blåljus att nå sjukhuset

Blå och gul
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2022-08-30 10:27:06 följande:
    Tycker man inte om folk som hindrar ambulanser i sina aktioner så är kanske inte MP partiet man ska rösta på.

Tovatt bjöd in XR till riksdagen. Samma individer som hindrar ambulanser med blåljus att nå sjukhuset

Noll högerextrema hade MP 0 och SD 289.
    Och en del vill ge verkning eld in bland oskyldiga i folkmassor.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Mentat
    klyban skrev 2022-08-30 12:57:46 följande:

Noll högerextrema hade MP 0 och SD 289.
    Och en del vill ge verkning eld in bland oskyldiga i folkmassor.

Hur var fördelningen när det gällde dem med vänsterextrema kopplingar?
  • klyban
    Mentat skrev 2022-08-30 15:49:46 följande:
    Hur var fördelningen när det gällde dem med vänsterextrema kopplingar?

0

Komiskt nog är vänsterextremism obefintlig och extremt tystlåten.

Jag har hört att 289 är mer än NOLL, är du av en annan tanke?

• Mentat
    klyban skrev 2022-08-30 18:17:20 följande:

...

Jag har hört att 289 är mer än NOLL, är du av en annan tanke?

Jag är inte av någon annan åsikt, nej, men jag har heller aldrig påstått något annat. Antingen läste du mitt inlägg #363 litet slarvigt (vänlig tolkning) eller så försöker du med flit prata om något annat än det mitt inlägg handlade om (mer sinister tolkning).
    Vi kan ju börja med att anta att den vänliga tolkningen är den riktiga så får du försöka igen.
  • klyban
    Mentat skrev 2022-08-30 19:15:59 följande:
    Jag är inte av någon annan åsikt, nej, men jag har heller aldrig påstått något annat. Antingen läste du mitt inlägg #363 litet slarvigt (vänlig tolkning) eller så försöker du med flit prata om något annat än det mitt inlägg handlade om (mer sinister tolkning).
    Vi kan ju börja med att anta att den vänliga tolkningen är den riktiga så får du försöka igen.
    Visst är det intresant med 289st, och detta ska man rösta på?
  • Mentat
    klyban skrev 2022-08-30 20:16:12 följande:
    Visst är det intresant med 289st, och detta ska man rösta på?
    Det har jag aldrig påstått. Läs inlägg #363 ordentligt den här gången.
  • klyban
    Mentat skrev 2022-08-30 20:18:37 följande:
    Det har jag aldrig påstått. Läs inlägg #363 ordentligt den här gången.
    Besvarat!
  • Mentat
    klyban skrev 2022-08-30 20:30:58 följande:
    Besvarat!
    OK. Då kan vi ju konstatera att antingen kan du inte läsa innantill eller så klarar du inte av att föra en dialog. Den vänliga tolkningen var uppenbarligen inte korrekt.

Synd.
Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?