• potatisfjollan

Varför röstar folk på Miljöpartiet?

Miljöpartiet måste vara det absolut mest meningslösa partiet vi har i riksdagen. De fyller absolut ingen funktion överhuvudtaget. Jag hoppas de åker ur riksdagen vid nästa val. Båda deras språkrör är extremt okunniga vad gäller miljöpolitik och vid alla debatter i TV står de bara och pratar om helt orelevanta saker eller spyr galla på SD!

Vad är det för människor som röstar på Miljöpartiet egentligen? Är det enbart anhängare av Greta Thunberg och fjollor på Södermalm som lägger sin röst på detta meningslösa parti?

• Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?
  • klyban
    Padirac skrev 2022-07-27 19:46:59 följande:
    Din argumentation liknar på ett sätt Kremls metoder - att alla som inte håller med är fiender och att alla som säger mot är betalda av fiender smile2.gif
    Ja, eller något annat invektiv, för en saklig diskussion undviker dom när de vet om att de redan före har helt fel.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2022-08-07 15:52:01 följande:
    "På spaning efter den el som flytt"

(Perfomance art, MP)

Jaha, ingen sakpolitisk inte, bara nonsens.
    Och vad ska detta ge oss, är det en kontring pga ebbas nya fadäser?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2022-08-10 16:14:10 följande:

Miljöpartipolitik illustrerad:

Propaganda illustrerad.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • klyban
    Kan vara en teckning av text där det står Look at my new clean, green car! COAL FIRED POWER STATION CITY LANDER
    Jaha, vad ska vi göra med detta nonsens och projiceringar menar du?
  • theotherone

Jag vet inte vilken verklighet du lever i, men i min verklighet gillar Miljöpartiet inte kolkraft.
  • Flash Gordon
    theotherone skrev 2022-08-10 19:06:12 följande:
    Jag vet inte vilken verklighet du lever i, men i min verklighet gillar Miljöpartiet inte kolkraft.
    Vilket är poängen med bilden.

Säga sig vara miljövänner för att man kör elbil när elen i sig kommer från smutsiga källor.

Yta före substans.

Symbolpolitik.
    Blå och gul
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2022-08-10 20:29:35 följande:

Säga sig vara miljövänner för att man kör elbil när elen i sig kommer från smutsiga källor.

Yta före substans.

Symbolpolitik.
    Annars är ju kritiken mot MP att elen kommer från vindkraft och inte från kärnkraft här i Sverige och Sverige är nettoexportör av el till de europeiska länderna.  Karlshamnsverkat startde ju senast för att exportpriserna gjorde det lönsamt. Det verket är väl annars en del av reserven som kan sättas in.  Åerts prognoser för effektunderskott är i övrigt i samma härad som de senaste åren.

Det finns väl inte så många kolkraftverk kvar i Sverige - annat var det efter WW2 då Sverige hade ett stort energiunderskott och körde  mycket europeisk kol på båt till svenska hamnar.  

Vi får väl se om Tyskland startar upp sina kolkraftverk - annars är det kanske finsk kärnkraftsel som kokar frukostgröten till dig i vinter.
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2022-08-10 20:29:35 följande:

Yta före substans.

Symbolpolitik.
    Här är en bild som mer rätt beskriver verkligheten än kolkraftsel och MP

När Åkesson et al letar efter ett parti som är mot EU-medlemskap Kräks

På samma möte anordnas också ett bokbål, enligt Expo.
Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?