• potatisfjollan

Varför röstar folk på Miljöpartiet?

Miljöpartiet måste vara det absolut mest meningslösa partiet vi har i riksdagen. De fyller absolut ingen funktion överhuvudtaget. Jag hoppas de åker ur riksdagen vid nästa val. Båda deras språkrör är extremt okunniga vad gäller miljöpolitik och vid alla debatter i TV står de bara och pratar om helt orelevanta saker eller spyr galla på SD!

Vad är det för människor som röstar på Miljöpartiet egentligen? Är det enbart anhängare av Greta Thunberg och fjollor på Södermalm som lägger sin röst på detta meningslösa parti?

• Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?
  • Flash Gordon

Miljöpartiet har alltså medvetet, tillsammans med Socialdemokraterna, lagt ned i runda slängar 120 TWh kärnkraftsel

Blå och gul
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2022-07-12 20:07:35 följande:

Miljöpartiet har alltså medvetet, tillsammans med Socialdemokraterna, lagt ned i runda slängar 120 TWh kärnkraftsel

Det där är ju en lögn och du vet det. Det är ägarna till reaktorerna i Oskarshamn och Ringhals som lagt ner reaktorer. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • theotherone

Fakta är av underordnad betydelse när propagandamaskineriet är i farten.

• Flash Gordon
    theotherone skrev 2022-07-12 22:32:10 följande:
    Fakta är av underordnad betydelse när propagandamaskineriet är i farten. smile5.gif
    Ja, det är ju sedan gammalt men låt dem hållas. Det är vad Socialdemokraterna har kvar att jobba med efter åtta misslyckade år.

Från ministrar till partiaktiva på nätet.
    Blå och gul
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-07-13 10:27:14 följande:
    Ja, det är ju sedan gammalt men låt dem hållas. Det är vad Socialdemokraterna har kvar att jobba med efter åtta misslyckade år.

Från ministrar till partiaktiva på nätet.
    Jag har märkt att konspirationsteorier är mycket vanliga inom gruppen anhängare till ditt SD. Hur kommer det sig att det är bortom din föreställningsförmåga att de som inte hejar på SD är partiaktiva inom S/vänstern?

Enbart ca 20% röstar på ditt SD och resterande 80% håller inte med dig i allt. Det måste du ha förstått, eller?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Sten Berg skrev 2022-07-13 11:19:57 följande:

Borde det inte vara dags att införa bank-id när man röstar så att man kan se vem som röstat på vad och privat kan "klämma åt" de stollar som röstar på miljöpartiet? Och skulle bank-id införas så skulle förhoppningsvis inte vara många som stå för att de röstar på Greta och kompani.

Jo, åsiktsregistrering är ett populärt koncept bland anhängare till brunhögern.

Du kan ju börja här med att ange personnummer och vilket parti du röstar på
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Jonnynilsson
    KillBill skrev 2022-07-12 20:09:54 följande:
    Det där är ju en lögn och du vet det. Det är ägarna till reaktorerna i Oskarshamn och Ringhals som lagt ner reaktorer. 
    Det stämmer. Det blev plötsligt inte lönsamma att driva längre.

Vet du möjligtvis varför det plötsligt blev olönsamt KillBill?
  • KillBill
    Jonnynilsson skrev 2022-07-14 08:53:11 följande:
    Det stämmer. Det blev plötsligt inte lönsamma att driva längre.

Vet du möjligtvis varför det plötsligt blev olönsamt KillBill?
    Ja det vet jag. Sveriges  energipriset var rekordlåga under många år mellan 2010 och 2020 och då var inte kärnkraften lönsam.  Den s.k. kärnkraftsskatten som både  alliansregeringen och den rödgröna regeringen ökade under denna period ökade på problemet men faktum är att även utan kärnkraftsskatt var kärnkraften olönsam under dessa år. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?