• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Piggelin; kan inte citera. Men jag har inte heller något sekret. De ändå är när jag torkar mig är det typ extra blött men kan inte göra någon som bro. Utan de är som klister. Så jag är rädd att när jag är fertil så är mitt sekret för segt så kan inte bli gravid pga det. 

• Dalarna91
    Kanelkringla skrev 2022-01-23 06:56:09 följande:

Den här gången kan jag nog inte lita på natural Cycles. fick en temperaturhöjning som sedan bekräftade min ägglossning cd 14. men då hade jag negativa ägglossningstest och inga ömma bröstvårtor som jag alltid får vid äl. På cd 22 fick jag positivt ägglossningstest följt med ömma bröstvårtor Samt höjd temp då också.  borde inte min äl mer sannolikt varit då? Annars har jag nog missat äl denna månadenTungan ute

Kan inget om att tempa. Men har läst att det är den andra temphöjningen man ska följa. Kroppen försökte första gången att släppa ägget men kunde inte. Sen har den försökt en andra gång och då lyckats släppa. 
  • Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-01-23 11:02:49 följande:

De flesta symtom på östrogendominans stämmer in på mig utifrån vulverines sida om detta....Så jag känner mig totalt hopplös just nu. Varför ens fortsätta försöka , känner mig så ledsen samtidigt som brösten påminner mig konstant om det omöjliga genom att kännas som hemska stenar idag som gör helt sjukt ont...jag ger upp det här.

Jag känner verkligen med dig <3 
    Men står det inget hur det kan bli bättre eller kolla upp det med tex blodprov? 
  • Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-01-23 13:46:45 följande:
    Tack <3 Kan inte se att det står hur man löser det, ja känner mig gråtfärdig verkligen , har inte vart hos gyn än heller måste boka om den tiden igen....kunde aldrig tro det skulle bli såhär, jag har börjat tänka att min kropp kanske är förbrukad nu, min enda chans att få ett syskon till mitt barn kanske va för några år sen när jag var yngre än 31 
    Försök inte ta ut saker i förskott. Vet att det är svårt, men försök. Hur länge har du försökt att bli gravid?  
  • Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-01-23 15:00:14 följande:
    Sen i juli, vet att det inte är ett år än men kroppen signalerar på alla tänkbara sätt just nu att nåt är riktigt fel så det känns allt annat än hoppfullt tyvärr 
    Har också försökt sen i somras. Får hoppas du får svar när du ska till gyn. 
  • Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-01-23 16:31:52 följande:
    Tack ja är lite rädd för vad som kommer hittas men får försöka hålla huvudet kallt i det här ....hur går det för dig ? Har för mig du hade bim nu i dagarna ?
    Har BIM imorgon. Hade väldigt ont i vänster ljumske igår. Sen idag när jag torkade mig va de väldigt slemmig på papperet. Haft sedan eftermiddagen små hugg i vänster ljumske. Hoppet va högt uppe! Kunde nästan skriva jag tror jag är gravid. Så har googlat större delen av dagen. Om de kan vara tecken på graviditet.. men nu när jag stoppade in en tampong och tog ut så va det blodflytning på den. Så mensen kommer nog ikväll eller under natten. Så det hoppet krossades, brändes och försvann fort och lämnade en besviken och ledsen.
  • Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-01-23 18:00:06 följande:
    Fy fan va hemskt det är att slitas mellan hopp och förtvivlan och särskilt när sånt där händer först som inger stort hopp! Usch, vad det här tär på en, på så många olika vis , men jag håller tummarna för dig att det bara var en liten blödning och att mensen inte kommer sen <3
    Tack <3 ja de är nästan värst att få hopp och sen tas de ifrån en. Chansen att mensen inte kommer är nog minimaliskt. Hur ofta händer det? Få lite blödning bara och vara gravid. Just nu känns de som de är fåtal det bara händer. Men vad vet jag? Har ingen statistik direkt. 
  • Dalarna91
    Kanelkringla skrev 2022-01-23 18:29:07 följande:
    Jag håller tummarna för dig! <3 det finns nog många som fått en liten blödning fast de är gravida! 
    Låt väl märka hur det kommer gå. Tack <3
  • Dalarna91
    Kanelkringla skrev 2022-01-23 19:15:58 följande:

Sitter och tittar på bebisprylar nu! jag brukar inte titta för att inte drömma mig bort och sen bli besviken när mensen väl kommer. Är ni likadana? 

Kollade såklart på barnvagnar under veckan. Första och sista gången jag gjorde det innan ett plus xD 
  • Dalarna91

26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT

28/8 Värphönan (5:e försöket efter ängel, 2:a barnet) PLUSSAT
    29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT
    4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT
    6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT
    11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT
    16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT
    25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet) PLUSSAT
    30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)PLUSSAT
    1/10 lidhu (27 år, fjärde försöket, första barnet) PLUSSAT
    6/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet) PLUSSAT
    8/10 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet) PLUSSAT
    12/10 Essie0 (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT
    16/10 EIJ90 (31 år, tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT
    20/10 slo92 (28 år, tredje försöket,1 mf, 1a barnet) PLUSSAT
    27/10 dujagochbebisen (28 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT
    10/11 AllieP (27 år, tredje försöket med första barnet) PLUSSAT21/11 toughshit (28 år, andra barnet) PLUSSAT
    29/11 Lövsångerska1991 (30 år, fjärde försöket med första barnet) PLUSSAT
    2/12 Jolka (34 år första försöket efter missfall, tredje barnet) PLUSSAT
    3/12 nomina (38 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT
    12/12 Jenek18 (30 år, första försöket efter MF med 1:a barnet) PLUSSAT
    18/12 Annemarit123 (andra försöket, andra barnet)
    21/12 Wave mother (37 år, sjätte försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT
    29/12 Liljas (29 år, första försöket, första barnet)
    30/12 LillaSam (28år, första försöket efter cykeln kommit igång efter p-piller stopp Jan2021. Första barnet) PLUSSAT
    12/1 BounceBambi (28 år, 6:e försöket, första barnet) PLUSSAT
    16/1 bez (31 år, 6:e försöket, första barnet) PLUSSAT
    10/1 evelinagra1 (11:e försöket. första barnet)
    19/1 Junii91 (30 år, 6e försöket, första barnet)
    21/1 Sophiee92 (29 år, 4e försöket, första barnet)
    25/1 z anonym z (28 år, 6e försöket, andra barnet
    26/1 Solskensdag (30 år, tredje försöket efter mf, första barnet)
    4/2 MommyA (34år, 7e försöket efter mf, tredje barnet)
    10/2 sofiaa90 (31år, 7:e försöket, första barnet)
    18/2 Emmissss (30 år, fjärde försöket efter mf, andra barnet)
    21/2 Dalarna 91 (30 år, 8e försöket, 5e försöket efter MF, första barnet)
    25/2 LJM91 (31 år, femte försöket, ett tidigt mf, första barnet)
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?