• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hallonpaj121212 skrev 2022-04-05 20:36:45 följande:

Jag fick rekommendation att börja med kräm efter ägglossning och fortsätta Till v. 12 om graviditet blir av. Annars sluta kring mensen eller en vecka efter missad mens om ej påvisad graviditet 

Jag har också beställt därifrån. Väntar på krämen nu. Skrev till dom och dom svarade med att jag ska ta från positivt test. Men du tar dom också för pms så de borde vara riktigt för dig :) hoppas du får ett pluss :)
  • Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2022-04-07 12:00:58 följande:

Idag kom mensen.. så får hoppas på en januaribebis istället :)
    någon som har tips på vad man kan göra annorlunda till nästa försök?

Vad har du testat hittills? 
  • Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2022-04-07 12:47:48 följande:

Dalarna91: rosenrot och bidrottninggele, ha sex på olika tillfällen under cykeln och sen tar jag vitaminer
    skulle testa med bisolvon denna månaden med det blev inte riktigt av :)

Okej, jag har testat vetegroddsolja blev gravid första månaden jag testade, fick missfall och fortsatte men blev inte gravid. Men det smakar verkligen illa.
    Bisolvon, blev gravid första försöket. Kommer testa det igen. Ska köpa det imorgon. 
  • Dalarna91
    Kanelkringla skrev 2022-04-08 18:51:07 följande:

Gravid i vecka 5 nu (4+5) har fortfarande inga symtom. Något ömma bröstvårtor om jag klämmer men annars ingenting. molvärk till och från i magen! inga blödningar iallafall! mitt graviditetstest var svagare idag (testade dock på eftermiddagen) Vi får se om den stannar därinne eller inte! :( Ni som plussat hur klarar ni oron? Jag mår psykiskt dåligt varje dag 

Vet inte om jag är rätt person att svara då jag har fått 2 missfall i rad. Men sist så blev jag lugnare när jag fick ömma bröst (varade bara i 3 dagar, fick sen ma). 
    Men en sak!! Sluta att testa dig!! Det ger bara en massa stress och tankar "testet är svagare är det missfall som kommer snart?". Blir det så du får missfall så kan inte test förebygga det. Händer så händer det. Njut så länge det varar och förhoppningsvis tills veckan 40. Sen kan du ta ett tidigt ultraljud om du är orolig. Hoppas mitt svar hjälper något. 
  • Dalarna91
    Kanelkringla skrev 2022-04-09 12:45:23 följande:
    Tack för ditt svar Dalarna91! <3jag ska definitivt sluta testa mig som du säger! jobbigt när man är hypokondriker haha :( hur går de för dig? <3
    Jo de går okej. Blir nog värre nästa vecka då jag skulle ha gått in i vecka 12. 
    Men hoppas allt går bra med dig. Och ett tips till, jag gick med i bf grupp. I den gruppen va det lite hets om tester osv. Så jag gick ur den. När jag blir gravid igen så jag med i en efter vecka 12 ;p
  • Dalarna91
    Kanelkringla skrev 2022-04-10 11:40:52 följande:
    Förstår det, skönt att det ändå känns okej<3 jag var med i en sådan grupp men jag ska nog inte heller vara så aktiv där. Alla jämför symtom och allt och de skapar bara stress eftersom jag inte har så mkt symtom!:)
    Helt enig med dig. De va väldigt hets med streck på testen, symtomer osv. Varför ska man göra så? Kanske ska starta egen ex "bf februari, ingen hets grupp". xD
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-04-10 13:10:33 följande:
    Den gruppen vill jag vara med i om jag plussar! <3
    Perfekt, då har vi en plan! Hur går det för dig?
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-04-10 15:28:18 följande:
    Väntar fortfarande på ägglossningen, den eviga väntan. Är på CD32 idag så jag hoppas den närmar sig i alla fall. Känner mig mer avslappnad denna cykeln än tidigare, har nog landat lite i att det här kommer ta tid så orkar inte riktigt jobba upp förväntningarna i varje cykel längre. Kollar knappt på bebissaker längre vilket jag gjorde i princip varje dag innan :P
    Väntar också på att gyn ska återkomma angående mitt höga AMH-värde, de skulle ringt förra veckan så hoppas att det blir av de närmsta dagarna.

Hur går det för dig, kommer ni börja försöka direkt igen?
    Måste vara frustrerande att cykeln är så lång. Finns det något man kan göra för att den ska bli kortare? 
    Jo vi ska försöka på en gång. Men de verkar som de tar ca 4 månader mellan varje gång vi lyckas. Hade varit underbart om de inte tog sån "lång" tid. Till sommaren har vi ändå försökt i ett år. Hur länge har ni försökt?
  • Dalarna91

Ljm91; hade varit fint med informationen att det kan ta upp mot ett år. Inte det dom säger till oss. "Ett sprut och du blir gravid".
    Dom som är gravida säger ju inte heller "9e gången tog det". Sen får man aldrig höra att någon får missfall eller upprepade. Känns som man är ensammen i hela världen om att det tar tid och får missfall .

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-04-11 12:29:47 följande:
    Eller hur! Det enda man får höra är hur man ska undvika att bli gravid och hur viktigt det är att alltid skydda sig för minsta lilla snedsteg så är man gravid. Så funkar det ju inte riktigt liksom.. Det som spökar för mig är att jag har varit gravid en gång, efter just ett sånt enstaka tillfälle där jag inte skyddade mig. Därför har jag ju trott att jag är superfertil och det bara är att bestämma sig så blir jag gravid på studs..
    Samma här. Blev gravid pga sprucken kondom. Så trodde jag skulle vara gravid just nu. Men nej nej. 
    Va på åter kontroll idag. Inga rester så allt är ute nu. Skönt! Så nu blir det "tvångs" ligga igen .. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?