• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Junii91 skrev 2022-01-09 16:16:26 följande:

Jag skulle nog ta imorgon bitti om jag bara hade 1 test kvar. Om du tar ikväll och det inte har ökat så mycket kommer du säkert ångra att du inte tog det imorgonbitti för då kommer du vilja veta om det ökat imorgon. Brukar du ha regelbunden cykel?

Tar nog test imorgon, enig det du skrev. Jag tycker jag har regelbunden. Har mellan 28-32. Men mest 28 dagar. Denna gången verkar vara 32..
  • Dalarna91

positiv ägglossning test, uppdaterar listan.

26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT

28/8 Värphönan (5:e försöket efter ängel, 2:a barnet) PLUSSAT

29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT

11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)PLUSSAT

1/10 lidhu (27 år, fjärde försöket, första barnet) PLUSSAT

6/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet) PLUSSAT

8/10 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet) PLUSSAT

12/10 Essie0 (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

16/10 EIJ90 (31 år, tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT

20/10 slo92 (28 år, tredje försöket,1 mf, 1a barnet) PLUSSAT

27/10 dujagochbebisen (28 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

10/11 AllieP (27 år, tredje försöket med första barnet) PLUSSAT21/11 toughshit (28 år, tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT

29/11 Lövsångerska1991 (30 år, fjärde försöket med första barnet) PLUSSAT

2/12 Jolka (34 år första försöket efter missfall, tredje barnet) PLUSSAT

3/12 nomina (38 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

12/12 Jenek18 (30 år, första försöket efter MF med 1:a barnet) PLUSSAT

18/12 Annemarit123 (andra försöket, andra barnet)

21/12 Wave mother (37 år, sjätte försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

29/12 Liljas (29 år, första försöket, första barnet)

30/12 Solskensdag (30 år, andra försöket efter mf, första barnet)

30/12 LillaSam (28år, första försöket efter cykeln kommit igång efter p-piller stopp Jan2021. Första barnet)

3/1 z anonym z (28 år, 5e försöket, andra barnet)

7/1 LJM91 (30 år, 4e försöket, första barnet)

10/1 evelinagra1 (11:e försöket. första barnet)

12/1 bez (31 år, 6:e försöket, första barnet)

12/1 BounceBambi (28 år, 6:e försöket, första barnet)

19/1 Sophiee92 (29 år, 4e försöket, första barnet)

19/12 Junii91 (30 år, 6e försöket, första barnet)

21/1 Emmissss (30 år, tredje försöket efter mf, andra barnet)

24/1 Dalarna 91 (30 år, 7e försöket, 4e försöket efter MF, första barnet)

25/1 z anonym z (28 år, 6e försöket, andra barnet

26/1 Solskensdag (30 år, tredje försöket efter mf, första barnet)

25/2 LJM91 (31 år, femte försöket, ett tidigt mf, första barnet)

• Dalarna91
    Bez skrev 2022-01-09 22:08:13 följande:

Vilka tycker ni är bäst gravtesten? Gärna man kan ta tidigt .. har 2 månader i rad fått spök på predictor early så vill gärna undvika de igen, finns de några som är mer stabil?

Jag har använd från Testlagret och de gått fint. Har fått spökstreck på rfsu. Men jag tar inte så ofta innan BIM.
  • Dalarna91
    BounceBambi skrev 2022-01-10 07:11:25 följande:

Var visst sjätte gången gillt... Så glad och hoppas verkligen det här ska gå hela vägen

Grattis!!!!
  • Dalarna91
    Trullsan123 skrev 2022-01-10 07:40:59 följande:

Jag tog ett digitalt igår :) kan inte fatta det riktigt

Grattis!!!
  • Dalarna91

Nu fattar jag ingenting. Igår på morgonen hade jag ganska stark utslag men inte lika starkt som kontroll strecket på ägglossningstestet. Tog ett imorse och strecken va lika starkt = positivt. Så då borde jag ha ägglossning inom 48 timmar. Hela helgen har jag känt efter tappen. Men inte känt något utan de va bara väldigt mjukt. Så nu när jag kände då kände jag något nytt, som en hård nästipp. De jag har läst mig till så är livmodertappen stängt nu = är inte längre fertil utan nu är denna gång över.

Så hur kan min livmodertapp vara stängd och ha ägglossning samtidigt? Om jag tog test igår kväll och om de skulle vara positivt, kan jag ha haft ägglossning så "fort" att det redan har stängt sig redan.

Lite lång text men fattar ingenting just nu. Hjälp..

• Dalarna91
    Värphönan skrev 2022-01-11 15:35:31 följande:

Den kan ändra sig snabbt så det är inte alls säkert att äl redan varit :) för mig är den ganska lågt placerad, nästan som inför mens när jag har äl.

Blir bara mer förvirrad att jag kände en sån hård nästipp. då är tappen stängd. Eller stämmer inte det?
  • Dalarna91
    Solskensdag skrev 2022-01-11 11:15:47 följande:

Hey på er och grattis till de som plussat denna månad!

Ville dela lite tankar och undrar hur ni har det med det. Har så många vänninor som är gravida just nu - 5 stycken - och upplever inte de har särskilt bra medkänsla för hur det är att inte bli gravid eller känslan efter mf. Så sent som igår delade en vännina, som vet hur stressad och ledsen jag är över situationen, hennes glada nyhet att hon hade fått scan med barn nr 3. Jag visste inte ens att de försökte.. hon la inte in någon ?hur mår du? eller annat. Jag är ju glad för dem, och förväntar inte de ska förstår exakt hur det är eller att jag vill överdriva. Men känner samtidigt en sorts svik, och saknar så att kunna prata med dem - men alla är så gravida och lyckliga själva att det är svårt att hålla ut :( Är det någon av er som känner igen?

Har inte så mycket erfarenhet när jag är den första som försöker bli gravida men kan förstå känslan. Antar dom aldrig haft mf eller försökt länge?
  • Dalarna91
    Solskensdag skrev 2022-01-11 18:12:02 följande:

Ändå skönt att vara den första Jag är den sista känns det som, det är väldigt jobbigt. Nej de flesta blev gravida nästan i första försök och ingen har haft mf?

Jag får intrycket då från vissa kollegor att dom har ingen aning hur det känns.. "sluta och stressa så blir du gravid"..

Jag är inte stressad men vill göra något till att öka chansen. Denna månad har jag och sambon startat med multivitaminer. Jag blir först jävla irriterad men sen ignorerar jag bara dom.
  • Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-01-13 20:04:04 följande:

Hej alla, hur går det för er ?

Jag har nu i 2 dagar till min lycka fått såna ägglossning flytningar som rå äggvita ! Efter 3 månader med försenad äl och avsaknad av sekret och långa menscyklar är jag sååå glad över detta nu! Eftersom ägglossning blir mycket tidigare än de gånger innan som den varit sen nu så menscykeln kommer nog bli "normal" igen denna månad. MEN problemet är att dessa äl flytningar har avtagit sen i förmiddags och min sambo har varit bortrest och kom hem nu på kvällen. Ägglossning test visar positivt, vad tror ni är det försent att sexa om de perfekta flygningarna försvunnit redan nu eller finns det chans ändå ??

Väntar bara till BIM. Sambon frågade igår "är du gravid". 4 dagar efter ägglossning. Kan bara små skratta åt han lite.

Jag hoppas de inte är för sent för er. Har inte så mycket erfarenhet kring ägglossningsflytningar då jag inte får dom. Men när kan får positivt släpper ägget mellan 12-48 timmar. Så chansen finns :)
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?