• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

ttcjuliaa skrev 2021-12-30 20:23:02 följande:

Ja, en av mina kollegor sa att hennes syster kämpade länge med att bli gravid. Sen gick hon på akupunktur just mot underliggande stress och efter några behandlingar blev hon gravid. Sen vet man ju inte om det var pga nålarna som det gick till slut eller inte.

Första cykeln jag testar rosenrot nu och tror jag har ägglossningssmärtor nu. Fick ett knallstarkt utslag på äl-stickan imorse. Det gick från 0-100 från igår och det har aldrig hänt förr så gnistan av hopp är tänd igen :D

Får lite större tro på aktupunkur när man har läst olika sidor att det kan fungera.

Så roligt att stickan är positiv. Jag har ägglossning nästa vecka. Hoppas du får ett plus :)
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2021-12-31 10:24:35 följande:

Är på ÄL+9 idag och kämpar för att inte övertolka symptom.. Har högre temp än vanligt men det behöver ju inte betyda något. Har haft lite molvärk korta stunder och även ont i ländryggen på ett sätt jag inte känner igen. Jag försöker hela tiden intala mig själv att detta kan ha tusen andra anledningar än att vi lyckades denna månaden, men det är så svårt när man verkligen hoppas :( vi har aldrig prickat in ägglossningen så bra som denna månaden så hoppet ökade ju bara pga det, men det innebär ju inga garantier det heller..

Förstår vad du menar. Brukar också försöka tänka att det kan vara andra orsaker efter många försök. Men hoppas verkligen det är något som fäst :)
  • Dalarna91
    Kanelkringla skrev 2021-12-31 16:47:59 följande:

Hej vänner! Idag på bim +2 testade jag negativt och har fått lite bruna flytningar så mensen är på G. Den här månaden undrar jag om det inte blev något för att runt när ägget skulle fäst låg jag i nästan 40 graders feber. Hade liiiite hopp när mensen inte dök upp igår men cb digitalt stod det ej gravid! Bara bita ihop.. ni kanske diskuterat detta i tråden innan men har ngn av er testat rosenrot eller bidrottningsgele?? Gott nytt år på er <3 jag ska fira nyår med två gravida vänner.. känns lagom kul!

Har inte testat något av det. Har själv varit inne på att testa men valde att inte testa rosenrot pga jag har regelbunden mens på cyklus ca 28 dagar. När många hade testat det med regelbunden mens så blev cyklusen lite knepig. Läst att det fungerar bättre med dom som har lång och oregelbunden mens. Men alla är olika och reagerar olika.

Jag firar nyår med sambon och en massa jävla alkohol och god mat, då man inte är gravid ..
  • Dalarna91
    Bez skrev 2022-01-01 11:31:53 följande:

Hej alla!

Inte vart här på ett tag tänkte ta en månad när man ?tänker på det mindre? går sådär :p

Nu sitter man här vid äl, både tempar och tar äl test brukar få äl cd 17 men är nu på cd 19 utan fast smiley på äl tester och tempen har inte heller höjts ? tror ni de dyker upp eller blir de en månad utan äl man börjar året med?

Fick min ägglossning 5 dagar senare än vad den brukar pga jag va förkyld.
  • Dalarna91
    Bez skrev 2022-01-01 15:40:34 följande:

Ja har varit förkyld under cykeln även om de är över nu kanske de som spelar ett spratt då

Det är mycket möjligt då det hände mig.
  • Dalarna91

Hur går det för alla? Själv så har man snart ägglossning, det ska vara imorgon. Tar ingen temp eller tester då det är slut. Så gäller bara ha massa sex under veckan och hoppas ägglossningen inte blir sen som förra månaden. Är tråkigt att jag varken känner av ägglossningen eller får sånt sekret de flesta pratar om..

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-01-06 22:07:24 följande:

Håller tummarna för att ägglossningen är i tid och att det är er tur denna månaden!

Jag har BIM imorgon och har fått ömma bröst idag, haft molvärk sedan ett par dagar efter ägglossningen. Brukar få ömma bröst ca en vecka innan mens så när det inte blev så var jag nästan helt övertygad om att jag var gravid, men fick en liten rosa flytning i tisdags kväll så jag utgår från att det var mensen som förvarnade att den är på ingång..

Hatar när kroppen inte gör som den brukar göra ex ömma bröst en vecka före. Man får falska förhoppningar och sen blir det nästan ännu värre när mensen kommer.
  • Dalarna91
    ttcjuliaa skrev 2022-01-06 22:27:17 följande:

Vi står mitt emellan förväntansfulla och skräckslagna. Vi var på möte för att få svar på fertilitetsutredning igår och fick veta att de inte hittar något fel på varken mig eller min sambo och att vi kvalificerade oss in för IVF. Fick ta cellprov för att jag inte gjort det på länge och läkaren blev orolig över att något var galet för det började blöda ganska häftigt när hon smörjde på den där ättikan, och i bakgrunden har jag redan en opereration av CIN3. Men efteråt gjorde hon ett vul och såg en hinnsäck som inte skulle vara där om det inte var en graviditet på gång. Förstås jättetidigt så det gick inte se något därinne iallafall men det gav oss en liten gnutta hopp iallafall. Vi har försökt i 1,5 år så vi är försiktigt positiva. Eventuellt test på söndag (BIM - 2).

Så jag förstår rätt. Så kanske du är gravid? :)

Så spännande!!
  • Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-01-06 23:34:24 följande:

Vad jag känner igen mig i det du skriver ! Jag märker inte heller av ägglossningen och inte heller något sånt sekret...gjorde förr dock. Så det bekymrar mig.. Hur många försök har ni gjort nu ? Det här bli vårt 7e denna månad..

Det blir också vår 7e gång. Börjar bli lite orolig att man inte kan bli gravid pga avsaknad av sekret men har också läst det ska gå för så länge sekretet finns längst inne som räknas. Sen har vi sex varje kväll så svårt att veta om jag stoppar in fingrarna och känner, vad är vad liksom xD skönt jag inte är ensam om problemen. Ibland känns det att det bara är jag som inte har sekret och försökt många gånger.
  • Dalarna91
    Värphönan skrev 2022-01-06 23:58:52 följande:

Alltså jag fick ju upp å ?gräva? med fingrarna för att kunna veta hur mitt sekret va. Passade på att kolla läget på tappen också och det va häftigt när jag märkte att den verkligen va mottaglig. Den ändrade placering å va tydligt öppen då.

Känner du varje dag under cyklusen för att känna skillnaden. När jag kände under veckan tyckte jag det va typ mjukt. Men tänkte inte på det utan ville bara se sekretet. Kanske ska känna senare när jag kommer hem. Kommer komma med uppföljningar frågor när jag har känt :D
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?