• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2024-12-19 21:40:51 följande:
    Det där ser ju ut som samma typ av språk och önskemål som en del (ö)kända skribenter här på FL uttrycker om de som inte röstar på SD eller L - eller Tidöpartierna.

Fast de inläggen har ett språk som dessutom kallar journalister horor och en del annat orten-språk.

Samesame ...
    Ett i sammanhanget ointressant inlägg med enbart "whataboutism"-argument.

Är beteendet försvarbart för att det finns andra som också uttalar sig hotfullt eller olämpligt?
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2024-12-19 21:49:53 följande:
    Ett i sammanhanget ointressant inlägg med enbart "whataboutism"-argument.

Är beteendet försvarbart för att det finns andra som också uttalar sig hotfullt eller olämpligt?
    Jag har aldrig försvarar något av dessa uttalanden, så whataboutismen finns bara hos dig. 

Jag konstaterade enbart att samma typ av önskan att andra ska lida pga politiska preferenser inte alls är ovanliga här, dessutom kryddade med nedlåtande ord om att de är horor och annat.

Det är ett torrt konstaterande att samma typ av hatiska uttalanden hasplas ur samma otvättade mun här i samhällsforumet om och om igen mot de som inte röstar på SD och L eller Tidöpartierna.
  • KillBill
    Padirac skrev 2024-12-19 22:01:39 följande:
    Jag har aldrig försvarar något av dessa uttalanden, så whataboutismen finns bara hos dig. 

Jag konstaterade enbart att samma typ av önskan att andra ska lida pga politiska preferenser inte alls är ovanliga här, dessutom kryddade med nedlåtande ord om att de är horor och annat.

Det är ett torrt konstaterande att samma typ av hatiska uttalanden hasplas ur samma otvättade mun här i samhällsforumet om och om igen mot de som inte röstar på SD och L eller Tidöpartierna.
    Precis så är det och vår demokrati är hotad om SDs nya retorik, där tom människor som fötts i Sverige ska kunna utvisas pga att de är misshagliga, vinner gehör. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Tom Araya
    Invandrare dömda för sexualbrott

Dr. Ardavan Khoshnood har genomfört en banbrytande studie om demografin bakom våldtäktsdömda i Sverige. Hans forskning lyfter fram resultat som belyser svåra frågor om integration, kriminalitet och samhällsförändringar.

• Anonym (M.)
    Tom Araya skrev 2025-01-19 10:53:08 följande:
    Invandrare dömda för sexualbrott

Dr. Ardavan Khoshnood har genomfört en banbrytande studie om demografin bakom våldtäktsdömda i Sverige. Hans forskning lyfter fram resultat som belyser svåra frågor om integration, kriminalitet och samhällsförändringar.
    Vad är det som sägs i videon?
  • Tom Araya
    Anonym (M.) skrev 2025-01-20 13:46:56 följande:
    Vad är det som sägs i videon?
    Men pratar brottsstatistik, demografi, gärningsmannaprofiler mm. Framförallt tittar man på sexualbrott och våldsbrott med möjlig dödlig utgång.
  • Anonym (M.)
    KillBill skrev 2024-12-20 06:12:04 följande:
    Precis så är det och vår demokrati är hotad om SDs nya retorik, där tom människor som fötts i Sverige ska kunna utvisas pga att de är misshagliga, vinner gehör. 
    Du har inga belägg för de påståenden du kommer med.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?