KillBill skrev 2025-01-21 20:47:21 följande:
Ja.
Under andra världskriget betraktades romer, homosexuella, personer med psykiska eller fysiska funktionsnedsättningar, hemlösa, tiggare och prostituerade av de tyska nazisterna som "asociala"". Dessa grupper utsattes för systematisk förföljelse, internering i koncentrationsläger och folkmord.
Med tanke på Sverigedemokraternas historiska kopplingar till nazismen och deras förslag om att kunna utvisa personer på grund av en "asocial" livsstil, är det inte otänkbart de med en sådan lagstiftning skulle komma att betrakta exempelvis romer och transpersoner som personer som skulle kunna utvisas.
Ditt inlägg är intressant och väcker uppenbara och berättigade frågor.
Om SD:s retorik skulle vara skadlig för demokratin:
Om du ställer detta ditt inlägg i relation till kommunismen och till Vänsterpartiet, hur ser du på detta och hur ställer du dig personligen till motsvarande jämförelser?
Under andra världskriget, och innan och efter, hur betraktade kommunister och kommunistiska partier de människor du nämner, och andra människor, både grupper människor och individer?
Vad anser du om kommunismens systematiska förföljelser av människor, kommunismens koncentrationsläger och folkmord?
Visst känner du till att många fler miljoner människor har mördats och förföljts i kommunismens namn i jämförelse med nazism?
Visst känner du till att kommunismen också i dag betraktas som ett hot mot mänskligheten? Detta i jämförelse med att nazismen anses vara i princip utrotad och inte längre anses utgöra något hot mot mänskligheten.
Jag har aldrig sett dig göra jämförelsen med VPK/Vänsterpartiets historiska kopplingar till kommunismen, trots att dessa kopplingar har visats vara både mer omfattande och mer långvariga, i jämförelse.
Jag är mycket tydlig med att jag fördömer nazismen och jag fördömer i ännu högre utsträckning kommunismen.
Men jag har aldrig sett dig KillBill fördöma kommunismen, Vänsterpartiet eller något kommunistiskt parti, trots att du ständigt och upprepat pratar om nazism och det där partiet med ett S och D i namnet.
Varför gör du personligen ditt val att ständigt och upprepat göra denna skillnad?
Kan ditt medvetna och upprepade agerande tolkas på annat sätt än att du KillBill personligen stödjer kommunismens mördande och förföljande av många fler miljoner människor?