• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Alla är inte det) skrev 2024-12-05 11:23:50 följande:
    Och jag har flera gånger undrat varför så stor andel av svenskarna år efter år FORTSATT rösta på politiker som fortsatt föra den migrationspolitik som jag i alla fall tycker har totalhavererat.
    Det är märkligt minst sagt. Finns ingen logik i detta.
  • nattuw
    Anonym (Alla är inte det) skrev 2024-12-05 11:23:50 följande:
    Och jag har flera gånger undrat varför så stor andel av svenskarna år efter år FORTSATT rösta på politiker som fortsatt föra den migrationspolitik som jag i alla fall tycker har totalhavererat.
    I den konsensuskultur vi lever i har det tyvärr inte funnits så mycket att välja på. Och det gäller inte bara för migrationspolitiken.
  • nihka
    nattuw skrev 2024-12-05 23:23:19 följande:
    I den konsensuskultur vi lever i har det tyvärr inte funnits så mycket att välja på. Och det gäller inte bara för migrationspolitiken.
    En vanlig inställning bland de som vill ha konsensus kring de egna åsikterna men ogillar konsensus som går emot de egna åsikterna. Demokrati måste stundtals upplevas som väldigt jobbigt med den typen av inställning.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Ja)
    nihka skrev 2024-12-06 10:54:30 följande:
    En vanlig inställning bland de som vill ha konsensus kring de egna åsikterna men ogillar konsensus som går emot de egna åsikterna. Demokrati måste stundtals upplevas som väldigt jobbigt med den typen av inställning.
    Det är väl så du upplever den borgliga regeringen och Trump. En demokratisk rättvisa som är framröstad av folket.
  • nihka
    Anonym (Ja) skrev 2024-12-06 18:31:11 följande:
    Det är väl så du upplever den borgliga regeringen och Trump. En demokratisk rättvisa som är framröstad av folket.
    Jepp. Exakt så.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2024-12-06 12:28:23 följande:

Helt ofattbart att detta har varit möjligt så länge.
    Varför har politikerna inte velat göra något åt det?

Flyktingars hemlandsbesök ska granskas hårdare

Vanligt att ukrainare besöker Ukraina. Kvinnor som reser för att exempelvis ?jälpa släktingar och se till de egna fastigheterna, för att skaffa diverse dokumentation och för kontakt med myndigheter. Ska vi skicka ut dem och barnen efter dem? Måste ju vara ett fakekrig, eller?
Svar på tråden Är invandringen en belastning?