KillBill skrev 2024-07-10 19:00:17 följande:
Vad har du för källa för ditt påstående om 12-20? Det låter nämligen inte sannolikt.
Jag skrev att "jag har sett en siffra", och därmed menade jag att jag inte garanterar den, men jag skummar nog 100-tals artiklar på en månad, och vissa uppgifter jag ser fastnar, men jag har glömt exakt var detta stod. Jag snabbläser så mycket material så oftast kommer jag inte ihåg exakt vilken artikel eller vilken publikation/källa det är.
Men att siffran är högre för barn är jag så gott som säker på. Jag har bott i samma stad i 27 år och följt dess demografi, och jag ser hur trenden ser ut här med barn, speciellt små barn.
Det verkar som att andra och/ eller tredje generationen i många fall har ett familjemönster som påminner om det i ursprungslandet. Vad gäller just muslimer gifter de sig oftast bara inom den gruppen, ofta även just i sin egen etniska grupp. Muslimska kvinnor gifter sig i ännu mindre grad med icke-muslimer än vad manliga muslimer gör.
Vad gäller islam så tror jag - till skillnad från alternativhögern, vars åtminstone svenska gren varken tror på Gud eller på en destruktiv motsida, utan är ateister och mer eller mindre föraktar/ ser ner på oss som har en andlig livsåskådning - att islam har ett demoniskt ursprung.
Jag antar att du, liksom alt-högern, är icketroende, men hoppas du förstår mitt perspektiv, Jag tror att t.ex islam och mormonism är demoniskt initierade. Jag har lagt märke till en rad likheter mellan dem
1) Den ensamme profeten ( Muhammed/Joseph Smith) 2) Går ut i naturen (berget Hira/skogen) 3) Möter där en ängel (Jibriel / Moroni),4) Får fix och färdig text från himlen (1.a kapitlet av koranen/Mormons bok) 5) Båda förnekar Kristi gudomlighet ( Islams Isa eller Issa är en muslimsk profet/ mormonernas Jesus är visserligen vår frälsare men har inte del i treenighet som klassisk kristendom, men inte JV och mormoner bekänner en tro på)