• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Rataxes
    Rataxes skrev 2024-07-11 13:27:51 följande:

Själv föredrar jag "Steget efter", satir som slår åt både höger och vänster.

Och här slår han åt höger:

Intervju: Satirtecknaren som sparkar åt alla håll ? Det enda alternativet

Varje dag hatar jag ryzzland mer än igår, men mindre än i morgon.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2024-07-17 13:56:38 följande:

Intressant utveckling!

Synd bara att det är ett stort överskott av pojkar/män bland de senaste decenniernas flyktingar som kommit till Sverige.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2024-07-19 18:18:45 följande:
    Synd bara att det är ett stort överskott av pojkar/män bland de senaste decenniernas flyktingar som kommit till Sverige.
    Ditt påstående stämmer inte riktigt . Beaktar man att att det bara är ca 50% de som söker asyl som får uppehållstillstånd  och beaktar den efterföljande anhöriginvandringen så är könsskillnaderna inte särskilt stora. Enligt SCB så är andelen män bland det totala antalet flyktingar som kommet till Sverige sedan 1969  50%.
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2024-07-20 10:25:33 följande:
    Ditt påstående stämmer inte riktigt . Beaktar man att att det bara är ca 50% de som söker asyl som får uppehållstillstånd  och beaktar den efterföljande anhöriginvandringen så är könsskillnaderna inte särskilt stora. Enligt SCB så är andelen män bland det totala antalet flyktingar som kommet till Sverige sedan 1969  50%.
    6 decennier är inte "de senaste", men 3 är det.
  • Anonym (Uppsalabo)

Dettainslag i Aktuellt såg jag och tyckte det var märkligt. Varför visar man bara denna statistik för kvinnor, normalt hade väl varit att visa samma statistik för män? 
    Jag gissar att då hade bilden varit det omvända, att något fler svenskfödda unga män med svenska föräldrar jämfört med dem med invandrarbakgrund.
    Men det valde man bort för då visade man inte det man ville? Kändes som att syftet var att visa att invandrare är bättre än svenskar. Att invandringen inte är en belastning. 

Desdutom var statistiken felaktig sa de i Aktuellt dagen därpå. Gruppen invandrade för sex år sen, var egentligen : Invandrade sex år före skolstart. 

• KillBill
    Tom Araya skrev 2024-07-21 00:03:33 följande:
    6 decennier är inte "de senaste", men 3 är det.
    Det gör ingen större skillnad. tittar man på de 3 senaste decennierna så är andelen män 51 % och det kan väl ändå inte inte kalla för ett stort överskott? 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • En med många djupa tankar
    KillBill skrev 2024-07-20 10:25:33 följande:
    Flyktinginvandring 1969 och 55 år senare,2024,är verkligen olika. 
Svar på tråden Är invandringen en belastning?