• Bunny s

För oss 35+ som försöker bli gravida

Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-06-01 23:01:45 följande:

Ja det har du rätt i. 

Tog ett nytt idag och nu är det definitivt negativt. Hoppas det kommer en riktig höjning snart 

hoppas att det var gammalt hcg och inte ägglossningen jag missade nu?.

På de där testen nu så tycker jag att det helt klart var starkast 28e. 
    Sen om det var hcg som gått neråt eller en äl är svårt att säga. 
    Jag kanske har frågat redan, så ursäkta om jag upprepar mig, men har du märkt en temphöjning eller har du haft äl-sekret och sånt? 
    Det är ju så talande tänker jag. 
  • Bunny s
    pandarinen skrev 2024-06-01 21:10:27 följande:

Känner så väl igen allt du skriver. Vi har försökt i 3,5 år och sexlivet är inte på topp. Vi har en 4 åring så full rulle där dessutom. Och jag jobbar obekväma tider så vi hinner ju inte med att ha sex också. Och att ha sex på bestämd datum. Nej tack säger min man. 

Min äl är som en klocka, jag har menscykel på 28 dagar och just nu har det fallit in att jag har jobbhelg varje gång jag har ÄL, inte kul, då ses vi ju knappt!

Fick glad gubbe ikväll. Så jag kommer ha äl på måndag. Så förhoppningsvis håller alla tummar att få till det, sen ska mannen iväg på jobbresa så det är one moment den här månaden. 

Vad skönt att ha en sån regelbunden cykel 👌 
    Jobbigt bara att äl blir på jobbhelgen. Kanske skäl nog att ta upp det med chefen om att du måste byta helg pga ägglossningen..? 🤣
  • Bunny s
    lillepitbull skrev 2024-06-03 08:56:25 följande:

Hej!

Jag förstår inte vad som händer med mig. Jag har de senaste två menstruationerna haft jättelång mens. Mer än dubbelt så lång som jag brukar. Det har aldrig hänt mig förut. 

Det började när jag var med om en bilolycka för ca 5 veckor sedan. Jag blev oerhört traumatiserad och har mått jättedåligt över det. Samma dag som kraschen, kom mensen. Som då höll i sig länge. Nu har jag mens nummer två sen olyckan och även den är lååååång. Nu är jag (antar jag) förhoppningsvis på slutet av denna mens och då får jag så in i helvete ont i tuttarna istället. Svällda och ömma. 

Fick för mig att ta ett gravtest, men det visar inget förrän senare än 5 minuter då ett svagt streck dyker upp... Och enligt instruktion ska det inte läsas av då... jahap! 

Var fasen är det med mig? Kan jag vara gravid, eller är det förklimakteriet? Jag är 41 år gammal och vill egentligen ha ett barn till.

För några år sedan blev jag gravid lätt men fick några missfall.. nu var det längesedan jag lyckades bli gravid. Börjar sakta försöka förlika mig med tanken på att jag bara kommer ha ett barn och min dotter blir utan syskon.. men det är tungt! 

Tankar?

Hej! 
    Svårt att säga. Vet inget om långa menser 😞 
    Som du säger så ska man ju inte läsa av graviditetstester efter att tiden gått ut. 
    Kanske du ändå kan ta ett nytt imorgon? Kanske ett testa tidigt? 

Vet tyvärr inte heller något om förklimakterie. 
    Men kanske kan du ringa din gyn och rådfråga lite om det hela? 

Beklagar verkligen din bilolycka! Måste varit fruktansvärt 🥺 kom något tillskada? 
  • Bunny s
    Leah56 skrev 2024-06-03 08:03:21 följande:

Hej, fick ju väldigt tidigt missfall förra månaden, och de blev bara som en vanlig mens. Jag brukar alltid ha mycket äl sekret men denna månad upplevde jag ej det utan bara värk som jag brukar få vid äl. Blir osäker om man kan ha Äl utan sekret? 😊 ska ha mens på fredag så har inte större om om plus denna månad. 

Ja! Det kan du ha. 
    Det kan vara så att ditt älsekret sitter högre upp så att du kanske märkt det om du petat där 😅 men ibland också innanför tappen. 

När jag blev gravid med mitt första barn så behandlades jag med äl-stimulerande tabletter som  kan ha brist på äl-sekret som en biverkning. Upplevde att jag fått problem med det och bad min läkare kolla det i samband med art vi skulle kolla äl. 
    Han höll med, att det verkade dåligt med det. 
    Men gravid blev jag 😊
  • Bunny s
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-06-03 11:50:37 följande:
    Nu verkar det ha vänt till positivt igen. Hoppas att det är ÄL på riktigt denna gång. 🤞🏻 
    Åh så bra! Hoppas! Märker du av några symtom på äl? 
  • Bunny s

ÄNTLIGEN så kom äl-miljön igång igår på dag 20🙏 negativt äl-test igår. 
    Har inte testat mig än idag men jag räknar med positivt test idag, om det blir lika som i förra cykeln. Hoppas!

Första cykeln med rosenrot och inositol. 
    Cykeln blev inte kortare, däremot mycket tydligare fertilt där nere jämfört med de andra 3 cyklarna 😊

• Bunny s
    pandarinen skrev 2024-06-02 23:10:19 följande:

Ibland funderar jag över varför vi fortsätter med bebisverkstan :D 3,5 år. Vi har en fantastiskt son och det känns som att det blivit lite på rutin att nu har jag äl- nu kör vi....

Hur tänker ni andra som försökt i så många år...

Åh 😔💞 vad tufft. 
    Har du hjälp genom en fertilitetsklinik? 
  • Bunny s
    Pez skrev 2024-06-02 12:47:13 följande:
    //

Fick denna vid kl 11, betyder det alltså ÄL imorgon eller i övermorgon? Vi låg igårkväll och ska försöka få till det ikväll och imorgon. Då borde vi pricka rätt bra va? Det är första gången jag testar.. 😅
    Ja precis. Om den är fast så är det så som du säger 😊😊
  • Bunny s
    pandarinen skrev 2024-06-02 16:11:20 följande:

Det beror lite på din cykel. Min BM sa att man alltid får mens 14 dagar efter ägglossning. Enligt mig innebär det att jag har 72 timmar till äl efter glad gubbe. Sen vet man ju aldrig, om jag testar mig på morgonen och får glad gubbe så kan ju den gubben dykt upp på em dagen innan. 

Men 24-72 timmar efter glad gubbe brukar man säga. 

Vad oproffsigt sagt 🤔 av din bm. 
    Det är ju väldigt olika! 

• Bunny s
    lillepitbull skrev 2024-06-03 12:28:38 följande:
    Så tänker jag också. Vår dotter är sju snart åtta, och så ska man börja om. Nu kan man ju göra saker, hon kan simma, vi kan åka fyrhjuling allihop. åka slalom på vintern... ja ni fattar. Hon är självgående och tanken på en liten i det här livet vi skapat är ju både mysig men också... WTF! Om ni kan ta det med glimten i ögat Flört

Tänker också numera att, blir det inte så blir det inte... istället för att hela tiden tänka på det och gå och bli besviken om och om igen. Livet är ju så jäkla bra som det är just precis nu Hjärta
    Jag förstår hur du tänker. 
    Jag har två barn som är 9 och snart 11 år. 
    Det är ganska läskigt att börja om. 
    Samtidigt som jag börjar bli gammal (snart 37). Vill inte ångra mig sen när det är försent. 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida