lillepitbull skrev 2024-06-03 08:56:25 följande:
Hej!
Jag förstår inte vad som händer med mig. Jag har de senaste två menstruationerna haft jättelång mens. Mer än dubbelt så lång som jag brukar. Det har aldrig hänt mig förut.
Det började när jag var med om en bilolycka för ca 5 veckor sedan. Jag blev oerhört traumatiserad och har mått jättedåligt över det. Samma dag som kraschen, kom mensen. Som då höll i sig länge. Nu har jag mens nummer två sen olyckan och även den är lååååång. Nu är jag (antar jag) förhoppningsvis på slutet av denna mens och då får jag så in i helvete ont i tuttarna istället. Svällda och ömma.
Fick för mig att ta ett gravtest, men det visar inget förrän senare än 5 minuter då ett svagt streck dyker upp... Och enligt instruktion ska det inte läsas av då... jahap!
Var fasen är det med mig? Kan jag vara gravid, eller är det förklimakteriet? Jag är 41 år gammal och vill egentligen ha ett barn till.
För några år sedan blev jag gravid lätt men fick några missfall.. nu var det längesedan jag lyckades bli gravid. Börjar sakta försöka förlika mig med tanken på att jag bara kommer ha ett barn och min dotter blir utan syskon.. men det är tungt!
Tankar?
Hej!
Svårt att säga. Vet inget om långa menser 😞
Som du säger så ska man ju inte läsa av graviditetstester efter att tiden gått ut.
Kanske du ändå kan ta ett nytt imorgon? Kanske ett testa tidigt?
Vet tyvärr inte heller något om förklimakterie.
Men kanske kan du ringa din gyn och rådfråga lite om det hela?
Beklagar verkligen din bilolycka! Måste varit fruktansvärt 🥺 kom något tillskada?