Pez skrev 2024-05-23 10:39:55 följande:
Intressant! Jag har inga av de symtom du nämner men då skulle jag alltså ändå kunna ha det 🤷 Skönt att det verkar komma igång av sig själv. Jag förstod när jag läste nån artikel att kvinnor med PCO ofta är fertila senare än andra pga flera äggblåsor så det är ju positivt för er med "diagnosen".
Jag har funderat på det med temp men jag vet inte om det går när jag har många uppvak varje natt, sover dåligt pga småbarn och jämt är förkyld pga förskolebaciller. Nu har jag haft två förkylningar efter varann och är inne på totalt 4v med hosta nattetid som stör. Men det hade varit väldigt kul att testa, kanske om det tar lång tid att bli gravid.
Visar din temp att du lossar ägg? Eller kan det visa fel?
Jag ska börja med ÄL test denna cykel. Jag gjorde det förra gången under en cykel och jag blev gravid men hade aldrig ett positivt test. Jag hade ju uppenbarligen ÄL ändå 🤩 Jag trodde inte det var tillförlitligt med tester.
men nu ska jag testa två gånger om dagen när det närmar sig och ligga var tredje dag ändå ifall det inte visar nått🥳 jag är nyfiken på om det visar nått.
Låter som en bra idé att testa två ggr om dagen.
Har bara använt det en cykel och gjorde så, 2 ggr per dag. Fick positivt.
Har nämligen läst att en del har få timmar stegring , så det är klokt att testa flera ggr.
Med pco så kan man dock ha positivt hela tiden , så det är inte för alla det funkar.
Jag har inte det problemet pch inte du heller uppenbarligen 😊
Jag förstår, då funkar ju inte tempning för dig. Jag har aldrig tempat förut och är bara på dag 10 i cykeln. Beräknad äl ca dag 16-19.
Jag kan inte heller tempa varje morgon eftersom jag vaknar upp ibland.
Men ska följa noga nu när det börjar närma sig äl och ta tempen om jag vaknar typ 04, för då har jag ju ändå sovit djupsömn. Men ibland har jag inte orkat för man är ju så trött och vill inte riskera att piggna till 😅
När har du beräknad äl? Eller kanske svårt att säga nu när du har lite oregelbundet efter ppillerstopp?