• Bunny s

För oss 35+ som försöker bli gravida

Pez skrev 2024-05-26 12:20:22 följande:
    Kul! Uppdatera gärna hur din temp ser ut där kring ÄL och med ÄL stickorna 🤩 har ditt sekret kommit? Herregud vilka frågor 🙈
    Hahahaha jag förstår dig, jag hajar alltid till varje gång när jag ska skriva något till någon sekret 🤣🤣
    Bara att fråga på! 

Nej inget sånt än
     Har märkt i de cykler jag hunnit ha nu, att jag får det 2-3 dagar före äl. Nu senast 2 dagar före och torrare på äl-dagen. 
    Igår och idag har jag en Light mellanblödning.  Vet ej varför 🤔 dag 13 och ej positivt äl-test. Ser inte ut att vara på väg att bli positivt heller samt inget tecken där nere så jag struntar kanske i att ta ett test igen ikväll. Är nog äl dag 16-19 igen. Har jag otur så kan det ju även bli senasre också . Hoppas inte 😅

Absolut, jag uppdaterar! Gör det du med 😍
  • Bunny s
    Sand13 skrev 2024-05-26 15:50:35 följande:

Nu har vi legat två gånger igår och två gånger idag. Idag är äl, är jag rätt säker på. Alltså han kan verkligen leverera i sängen, det är så synd att bara 1 % av hans spermier är normala. (Han har gjort två spermaanalyser). Inga fel har hittats på mig. Vi inväntar tid för hjälp som sagt. Men vi tänker lite att 4 gångers kommande runt äl ändå är bättre än bara en. Eller så är det inte bra med så många skadade i sig samtidigt, jag vet inte hur man ska tänka kring det. 

Ja, grymt att ni får till det flera ggr kring äl 🥰 superbra! 
    Oj, jag vet faktiskt inte? Har ni fått någon info om det ökar risken för kromosomavvikelser eller om det bara minskar möjlighet till befruktning? 

Heja er i alla fall 💜
  • Bunny s
    DidoAeneis skrev 2024-05-26 19:23:29 följande:

Åhhhh dööör tråkighetsdöden av all väntan. Mensen är nu över, jag är kåt som satan, men det lär väl dröja minst en vecka till till äl. Får läsa om er andra så länge. Och roa mig i sänghalmen, då.

Haha ja men det är ju trevligt 😉😉👌

Men det är så lång väntan i varje ny cykel 😅 
  • Bunny s
    Idaho1989 skrev 2024-05-26 21:28:12 följande:

BIM imorgon, liiiten mellanblödning igår men ingen mens än (den brukar alltid börja ganska tvärt). Jag vill så gärna testa men är så himla rädd att det ska vara negativt igen och då kommer jag ännu en gång bli så himla besviken 🤦?♀️

Det där är så jobbigt. Det negativa testet 😔 
    Men jag tycker det skulle vara ännu värre att komma till bim och ha hopp men sen få mens. Jag ser hellre ett negativt test någon dag före. 
    Hur tänker du? 

Hoppas du får + den här gången!
  • Bunny s
    Sand13 skrev 2024-05-26 22:41:57 följande:
    Nej dom sa inget gällande det här med att fortsätta själva. Det är nåt vi valt att göra under kötiden. Vi fick provresultaten och info om att om ca 3-4 månader får vi kallelse till RMC Malmö.
    Ja men då är det säkert ingen fara med det. Bara sämre odds att lyckas. För de borde ju sagt något annars 😊
  • Bunny s
    Cocachins skrev 2024-05-27 12:40:27 följande:

Tack! <3 

Jag ser ett svagt streck på dagens test också, så nog är det nått..! Ägglossning +11 idag. Vet inte om ni kan se på bilden men syns i verkligheten. Ser ni nått? :)

Syns absolut! Wow! Måste säga grattis!! 😍😍
    Även om jag läste det du skrev om missfallen. 
    Ska svara mer på det sen 😊
  • Bunny s
    EFW skrev 2024-05-29 06:36:03 följande:

Tänkte hålla er uppdaterade vad som händer här 😊 Jar inte varit så aktiv det sista men beklagar verkligen till er som fått missfall, fint att se att ni är på banan igen ❤️ och grattis ni som plussat!! 🥰

Jag ska nu göra min tredje insättning nästa vecka, var på gyn i går och allt såg fint ut. Slemhinnan var fin och en ledande äggblåsa som var snitt 18 mm. Har tagit min trigger spruta så att kleniken enkelt kan räkna ut när pyret ska sättas in.

Jag hoppades och trodde på att vi skulle bli gravida ganska snabbt då jag fått barn innan och aldrig haft problem. Har aldrig ens haft missfall. Men hittills har inget embryo velat stanna. Hoppas på tredje gången gilt nu då! 😊 

Hej! 
    Vad roligt att det är dags igen för insättning. Håller verkligen tummarna för att de lyckas den här gången! 2 misslyckade försök borde ses som väldigt normalt skulle jag tro va? 
    Vi håller verkligen tummarna för tredje gången gillt! 
  • Bunny s
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-05-29 11:00:05 följande:
    //

Ja precis det kan bli lite hur som helst har jag förstått.Jag tempar. lägger in min tempkarta efter förra missfallet och den nuvarande. Får se om det blir någolunda liknande med ÄL lite senare. La in mitt negativa test idag men FF tycker ändå att jag är fertil. Fortsätter testa ÄL kommande dagar. 

Jag är så tacksam för den här gruppen. ❤️ tack för att ni finns och för att vi kan peppa varandra. 

Tack för fina ord och jag håller med 🥰

Om jag förstår rätt så är du på dag 12 idag men hade möjligen äl igår? 
  • Bunny s
    Cocachins skrev 2024-05-28 11:36:03 följande:
    Längtan efter barn nr2, jag vill bara bekräfta dig i att jag förstår dig i dina känslor, känner samma sak. Man hade kunnat slappna av och leva i nuet och varit tålmodig bara man hade haft ett svar på ATT det kommer hända tillslut, men ovissheten stressar och förstör glädjen påvägen. Att ha sex har blivit väldigt förknippat för mig med att skaffa barn, och drivs inte så ofta längre av lust från min sida. Samtidigt tänker jag att jag accepterar det just nu, och har en tilltro till att lusten kan komma tillbaka. Det var förresten en intressant cocktail du hade för, d-vitamin tex ska ju vara bra. Jag har ätit lite olika cocktails tex vanlig sån blandvitamin när man är gravid, ren folsyra, d-vitamin, B-vitamin komplex etc men kan inte säga om nått av det gjort till eller från. Nu senaste äl tog jag rosenrot, är väl mest sannolikt att det var slump? men nu plussade jag igen. Du kanske ska lägga till den också och testa, men ta den bara mellan mens och ägglossning. 
    Så kul med plusset! Förstår att det känns overkligt 😍
    Hur var det nu, har du passerat bim och är i vecka4+?

Okej, du tog rosenrot. 
    Jag stod och valde mellan rr och munkpeppar och landade i att testa det sistnämnda. 
    Första cykeln med det nu. 

Har i alla fall inte fått äl tidigare. 
    Har haft 3 cykler med äl dag 16,16 och 19. 
    Nu med munkpeppar så är jag på dag 16 och inget fertilt sekret än (brukar komma 2 dagar före äl) och inget positivt äl-test heller. 
    Det kan ju dock ändå stärka äl även om jag inte lyckas få en lite kortare cykel ☺️
  • Bunny s
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-05-30 15:21:13 följande:
    Ja precis. CD 13 idag men då ÄL-testerna blir svagare och ingen tempökning än så är det nog hCG som gett utslag. Jag fortsätter testa för att inte missa ägglossningen. Borde komma igång snart tycker jag 😬
    Okej, då förstår jag. Hoppas hoppas!! 

Själv så är jag på dag 17. Inget på G öht. 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida