• Bunny s

För oss 35+ som försöker bli gravida

fancyr skrev 2024-05-12 18:56:40 följande:

Inositol ska oxå hjälpa för de som har pcos men du verkar ha fått det reglerat nu 😊 
    haha kör! Allt som går att förbättra varför inte! 

hehe jag höll mig tills han kom hem vid 17. Lurade in honom att jag hade fångst en spindel med en låda som han absolut behövde komma och hjälpa mig med. Inne i lådan låg ett test , en text , Body och strumpor . han blev helt chockad och överlycklig så det blev lyckat ❤️

Jag håller med. Provar gärna allt som går 😅

Okej, vad roligt! Jättekul idé att få honom att tro att det ska vara en spindel, så är det något heeelt annat i lådan 😍😍 spännande tider för er nu!
  • Bunny s
    DidoAeneis skrev 2024-05-14 09:00:19 följande:

Är det ingen annan som går i väntans tider? Äl+7 idag. Tänkte testa på lördag, äl+11. Bävar för både pos och neg, av olika anledningar.

Undrar hur det går för dig, Leah56? Hur har det utvecklat sig?

Jag gjorde det. Fram tills imorse 😅 Då kom mensen. 
    Spännande för dig med kommande test. 
    Några känningar?
  • Bunny s
    EFW skrev 2024-05-14 13:00:05 följande:

Blev ingen bebis denna gång, tog ett digitalt testa tidigt i dag som sa inte gravid. 🙁 (Äl+12)

Trodde att det skulle kännas bra att testa ut äl sprutan med vanliga tester, men denna gång satt sträcken i ända till äl+11 vilket är Ovitrelle +13. Sist var den ute då med testa tidigt äl+9 Ovitrelle +11. Så nu har ju tankarna gått i banor som att det kanske började gro men sedan slutade (kemisk)
    Läste att i min ålder så är det mer än vart annat ägg som har kromosofel och därför oftast börjar fästa men sedan dör. 
    Hoppas hoppas att någon av de två i frysen vill bli en bebis ❤️

Vad tråkigt! 😟
    Jag skulle också gissa på det du tror. 
    Jag hade också blankt sagt 8 eller 9. 
    Hur gammal är du? 
    Jag blir 37 i sommar. 
    Jag var på äl+13 imorse och fick - och direkt efter mens
    Väldigt skönt att den kom så man kan börja om. 

Du har tagit ovitrelle. Har du också pco:s och behandlat med Letrozol? 
    Jag gör inget av det ännu. Bara förösk 1. 
    Men har fått två barn med hjälp av det. 
    Nu, med stigande ålder, så tror jag allt kommit igång och fungerar någorlunda normalt så det blir att prova själv ett litet tag. 

Lycka till i nästa cykel! 
  • Bunny s
    Anonym4848 skrev 2024-05-13 23:08:59 följande:
    Jaa, helst skulle man ju vilja kolla varje vecka, eller varför inte varje dag? Haha

Det är verkligen mycket oro, först att det ska bli missfall, sen att de ska hitta nåt på kub/rul, sen minskade fosterrörelser och sen att nåt ska hända under förlossningen. Så jäkla kämpigt!! 

Skönt att du fått en lugn graviditet iaf då! Hehe hur gamla är barnen nu?

Fick tvärnej på sjukhuset, de tyckte det gått för länge sen mitt MA och att jag fått barn emellan. Så har bokat privat nu!
    Haha ja! Så hade jah velat göra också. Ultraljud en gång i veckan. Kanske 2 🤣🤣🙌

Jag förstår det du skriver med oron. Bar på väg att börja rabbla den där listan du nu skrev, i mitt senaste svar till dig, men jag raderade för jag kände att jag inte kunde stressa upp dig mer över alla nojor man kan ha 🙈
    Kommer ha det jobbigt som gravid den här gången, när det väl blir. Bara för min ålder nu. 
    Blir 37 i sommar så det är inte jättegammalt men sist jag föröskte bli med barn, och blev det, så var jag 27. Det är en enorm skillnad. 

Mina barne 9 och snart 11.
    Har jag frågat om dina? Ber om ursäkt i så fall.bär svårt när man skriver med flera och i olika grupper 🙈

Okej, vilket datum har du bokat ditt privata? 
    Ang privat så har jag redan planerat in att boka in privat nipt-test i vecka 10+ I Stockholm, ett ställe med expressleverans till labb så man får snabbt svar 😅😅
    Då ingår även ett ul.
  • Bunny s
    DidoAeneis skrev 2024-05-14 13:39:37 följande:
    Väldigt tråkigt. Ja jag som aldrig haft mf förut har nu plötsligt haft två stycken tidiga inom 4 månader, så tror åldern absolut spelar in i sånt.
    Vad tråkigt med missfallen 😔
    Hur gammal är du? 

Jag hade ett ma, som blev ett missfall av sig självt, när jag var 24 och försökte med första barnet. 
    Nästa barn gick utan problem, vaf 27 år då. 

Har ingen aning om vad som ska ske nu, snart 37 år gammal.  Bara ett, halvdant, förösk än. 
    Får hålla tummarna att jag slipper missfall igen och även du, som redan behövt ha två. I vilka veckor?
  • Bunny s
    DidoAeneis skrev 2024-05-14 13:38:04 följande:
    Fan vad trist! Men men, nya tag.

Nä, ingenting. Har inte känt nåt speciellt de två andra gångerna jag fått pos nu i vår (eller med mina två barn), så jag vilar lugn i ovissheten.
    Då är det bara att vänta och se. Spännande 😀
  • Bunny s
    EFW skrev 2024-05-14 14:05:19 följande:
    Tack så jättemycket ❤️

Jag är nyss fyllda 40 😊 Ja det är skönt att mensen kommer när det blir minus. Man vill ju vara försöka igen 😅 

Vi gör ivf, var egentligen tänkt med återföring i naturlig cykel men på grund av helgdagarna så ville det styrs upp det med en trigger, Detta var andra insättningen, den första gjorde vi i mars efter äggplock. Jag har barn sedan tidigar, men nu med ny man gick det inte. Visade sig vara manlig faktor (få spermier) men känns ändå som det är delvis jag också då jag är äldre 😊

Jag har läst att PCO kan bli bättre med åldern, hoppas det funkar för er snart 😍
    Tack snälla du, för lyckönskningarna. 
    Jag hat också läst det ang pco:s pch cykeln känns väldigt normal. Ska bara börja tempa så jag får koll på att ägget också lyckas släppa efter positivt äl-test. Ska göra det så snart jag fått hem termometern jag beställt. 

Hoppas verkligen detsamma för er! Särskilt när ni gör IVF. Kan tänka mig att man gärna vill att det ska bli till fort. 
    Men visst får ni det bekostat av landstinget va, iom att det är ert första gemensamma barn?

Ja, som du säger. Åldern kan ju ställa till det lite. Men inte för alla. En del har ju ännu en bra kvalité på sina ägg 😊
  • Bunny s
    DidoAeneis skrev 2024-05-14 15:42:23 följande:
    35. Jag har två barn sen innan. Första blev jag gravid som 29-åring på första riktiga försöket, andra blev jag gravid som 33-åring (nästan 34). Det var inte planerat utan råkade bara bli till. Så jag tänker väl att såååå mkt borde inte äggen ha försämrats, men kanske då... Eller så är det för tätt inpå förra barnet nu (hon är nyss fyllda ett).

Missfallen skedde i 4+0 och 6+0. Första var en kemisk graviditet, fick mensen på BIM, men hade fått positivt på äl+10. Men mkt tråkigt oavsett. Jaaa hoppas vi slipper sliten.
    Nej, jag tror ärligt talat inte det kan vara så stor skillnad mellan 33 och 35. Det står ju om det här generella, att efter 35 försämras äggkvaliten en hel del. 
    Men då menas det nog knappast att dagen efter du fyllt 35 så rasar allt 🤣 hade nog varit mer så att det hade kunnat skilja för dig om det var 33 år mot att du var tex 37 år nu. Du är ju ändå bara på den där 35-års gränsen liksom 😊 
    Och sen så vet man ju aldrig hur det står till där inne för ens egna del, inte förrän man väl börjar se att månaderna går, missfall och sånt. Att man kanske märker en skillnad jämfört med tidigare planering av barn. 

Jag tror stenhårt på att det kommer gå fort och bra för er! 🥰

Jag har ingen fakta bakom mig, men jag tror inte nyss fyllda 1 ska störa? 
    Tar jag min personliga erfarenhet så slutade jag amma min första vid 9.5 månader, för att få igång mensen. 
    Tog hjälp av min klinik för att framkalla den (pga att jag har problem med hormonerna så att jag behövde hjälp på den tiden) och sen tog jag tabletter för att få en ägglossning (allt det här för att få normala chanser som en "vanlig" kvinna). Blev gravid direkt. Fick en frisk liten pojke 🥰
    Jag tänker att så länge du fått igång mens och öl så tror jag inte det är något problem 😊
  • Bunny s
    Bunny s skrev 2024-05-17 08:39:47 följande:
    Nej, jag tror ärligt talat inte det kan vara så stor skillnad mellan 33 och 35. Det står ju om det här generella, att efter 35 försämras äggkvaliten en hel del. 
    Men då menas det nog knappast att dagen efter du fyllt 35 så rasar allt 🤣 hade nog varit mer så att det hade kunnat skilja för dig om det var 33 år mot att du var tex 37 år nu. Du är ju ändå bara på den där 35-års gränsen liksom 😊 
    Och sen så vet man ju aldrig hur det står till där inne för ens egna del, inte förrän man väl börjar se att månaderna går, missfall och sånt. Att man kanske märker en skillnad jämfört med tidigare planering av barn. 

Jag tror stenhårt på att det kommer gå fort och bra för er! 🥰

Jag har ingen fakta bakom mig, men jag tror inte nyss fyllda 1 ska störa? 
    Tar jag min personliga erfarenhet så slutade jag amma min första vid 9.5 månader, för att få igång mensen. 
    Tog hjälp av min klinik för att framkalla den (pga att jag har problem med hormonerna så att jag behövde hjälp på den tiden) och sen tog jag tabletter för att få en ägglossning (allt det här för att få normala chanser som en "vanlig" kvinna). Blev gravid direkt. Fick en frisk liten pojke 🥰
    Jag tänker att så länge du fått igång mens och öl så tror jag inte det är något problem 😊
    Öl behöver du nog inte dricka. Tänkte mer på äl .. 🤭
  • Bunny s
    EFW skrev 2024-05-17 06:43:09 följande:
    Det är ju super bra att tempa då 👏🏻 Går det enkelt att få hjälp om det visar sig att ni behöver?

Ja i vårt landsting så får man ett IVF försök och får man ägg till frysen så ingår de insättningarna också 🤞😊 Vi har två kvar i frysen så hoppas ju på dem ❤️

Jag har åtminstone gjort mitt bästa för att boosta  äggkvaliten inför ivf 😂 Lite extrem kanske till och från med alla vitaminer men nu har jag hittat en lagom coktail som jag antagligen kommer äta livet ut. Har aldrig varit nån som direkt dricker och senaste året inte alls, rökt har jag inte heller gjort, så hoppas ju att det ska finnas några fina ägg. 🤞🤞🤞
    Det låter ju jättebra, att du ta vitaminer och föröskt tänka på att göra det du kan för att öka chanserna! 
    Jag tar också massa vitaminer, tänker på kosten, gått ner lite så jag har min idealvikt osv.  Haha jadu.
    Bra att vara förberedd och i bra skick 😅

Vad bra att du får två förösk till. Toppen ju! 
    Jättespännande för er 🥰
    Hur ser planerna ut OM ni inte lyckas på de två äggen? Ska ni börja bekosta vidare själva? 

Ja, jag kan ta hjälp när jag vill. Det blir dock privat då, för vi får ingen hjälp via landstinget. 
    Bor inte längre i I samma stad som där jag tog hjälp med mina första två barn. Skulle jag ta hjälp här uppe så skulle det kosta ca 3000 i månaden. Ingen stor summa så, men jag kan även åka 21 mil till min hemstad och där kostar det bara 500 i månaden ca. Så det är en stor skillnad ändå. Har redan bestämt att märker jag att något krånglar med min kropp så åker jag gärna till Uppsala. Har så bra erfarenhet av Carl von Linnékliniken och så skulle det ju vara en extra anledning att åka dit och lite nostalgi.. 😊
    Där ingår också ett tidigt ultraljud och såna är jag beroende av för att få kolla av så hjärtat slår och sånt. Man är ju bra nojig innan 12 fulla veckor och mu när jag snart är 37 så kommer jag inte riktigt våga tro att allt ska gå bra 😅
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida