• Bunny s

För oss 35+ som försöker bli gravida

Sand13 skrev 2024-05-30 10:36:53 följande:
    Äl+1 idag då... Lång väntan tills jag kan testa. Men vi har ju inte lyckats på 19 månader så varför skulle vi nu? 😢 Han har som sagt 99 % dåliga spermier. Skillnaden denna cykel är att han börjat på Babystart kosttillskott + extra magnesium, och vi har legat som in i, denna månaden. Mer än vid nån annan ägglossning. Tror vi legat typ 7 gånger runt äl för att maxa att dom 1 % bra ska få en chans att hitta fram. Jag har normal ägglossning. Har även beställt omega 3 till honom, men dom har inte kommit hem ännu.

Var är ni andra i cykeln nu? 🙂
    Hoppas så mycket på er! 
    Förstår att det känns tungt och ganska hopplöst när tiden bara går men samtidigt så vet man aldrig! Ni gör helt rätt i att ligga ofta och kämpa på 🥰
  • Bunny s
    DidoAeneis skrev 2024-05-30 23:02:18 följande:

Herregud, började äl-testa idag på cd11. Positivt. Inte legat så bra inför, för jag brukar få äl på cd16-17, så vi har låtit lusten styra. Men fick till det ikväll och får hoppas imorgon också. Oväntat och lite chockartat.

Men du, grattis till det! Härligt! Precis det man behöver efter missfall, att få komma igång så tidigt som möjligt 🥰
    Har du märkt av fertilt där nere också eller kom det helt oväntat med positivt test? 
    Skynda ligga nu 😅😃
  • Bunny s
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-05-30 15:21:13 följande:
    Ja precis. CD 13 idag men då ÄL-testerna blir svagare och ingen tempökning än så är det nog hCG som gett utslag. Jag fortsätter testa för att inte missa ägglossningen. Borde komma igång snart tycker jag 😬
    Hoppas, hoppas! 
  • Bunny s
    Cocachins skrev 2024-05-29 23:18:50 följande:
    Nej inte passerat BIM än, har BIM imorgon. Såg i nån uträknare att jag var på 3v +  5 dagar idag. Jag försöker verkligen att inte tänka på det så mkt.. men det är ju typ allt jag tänker på mellan varven. Men känner mig noll gravid (inte så konstigt) och hade varit skönt med nått symptom, hoppas det kmr om nån vecka. Vill inte se nått blod nu iaf?! Har inte testat nått mer för vill inte stressa upp mig och jämföra stickor med för kofta intervallet. Men snart kan det nog vara daga för ett nytt test och då hoppas jag det är starkare..! Usch blir nervös bara jag tänker på det,? orkar inte ta besvikelsen om det inte blir ännu en gång.. Jag kmr inte kunna pusta ut förrän efter vecka 12 minst. 
    Okej, spännande för dig! 😍 
    Förstår att det är nästan omöjligt att inte tänka på det och jag kommer springa på toa jämt den dagen jag får +, kommer noja så.mkt över missfall bara för att jag är äldre 🙄

Hoppas dina veckor går snabbt nu till vecka 12. Måste säga att det är ju drömläge för att bli gravid nu, för sommar, sol, semester gör ju att man mår så bra och är mer aktiv och tänker på annat. 
    Jobbigt om man blir nygravid i oktober tex 🙈
  • Bunny s
    DidoAeneis skrev 2024-05-31 16:21:35 följande:
    Njä, sådär med äl-flytningar. Glajdigt men inte så trådigt. Men det kan säkert gå ändå. Livet är bara lite hektiskt just nu, så det är svårt att hitta tillfällen att ligga!!! Hatart. Det ger stress, vilket ju inte är nå bra. Blir skönt när äl är överstökad imorgon.
    Ja, det där kan skapa både stress och bli jäkligt osexigt. Men ni fick ju till det en gång i alla fall och det behlver ju inte mer än så många ggr 😍Låter ju alldeles perfekt, behöver ju absolut inte vara trådigt för att vara fertilt 👌
  • Bunny s
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-05-31 22:44:41 följande:
    //

Suck! 

Trodde strecket skulle fadea ut helt. Men det händer ju inget. Och ingen tempökning. 

ser det starkare ut nu igen? CD14 idag. 

Svårt att säga, för det ser ju alltid lite annorlunda ut medan det ännu är fuktigt. Hur såg det ut när alla var torkade? 
  • Bunny s
    DidoAeneis skrev 2024-05-31 23:43:49 följande:

Åh vi fick verkligen inte ihop ett ligg idag. Kände äl tydligt runt 17 i em. Riktigt synd. Får se om vi får till ett tidigt morgonligg, annars hoppas jag att igår kväll vid 22 räcker... Suck. Vi brukar få till det mkt bättre, men äl kom så plötsligt den här gången att vi liksom hade annat inbokat 😅 Någon som har peppande ord eller statistik att komma med gällande få ligg runt äl?

Jag kan säga att med senaste barnet så vet jag med säkerhet att vi låg 2 dagsr före äl. 
    Att jag vet med säkerhet är att jag gjorde ultraljud och följde äggets tillväxt och fick en äl-spruta att ta när äl-testet blev positivt. 
    Blev med andra ord gravid. Så en dag före är SUPERBRA!! spermier lever ju några dagar 🙌
  • Bunny s
    DidoAeneis skrev 2024-06-01 09:22:14 följande:
    Skönt att höra! Jaa, man vet ju att ett ligg ska räcka. Men samtidigt handlar det väl också om att man ska känna sig som ett team i det här liksom. Om man som kvinna upplever att ens partner inte riktigt drar sitt strå till stacken är det lätt hänt att man känner sig ensam och lite sviken. Det är ju mycket värre än att man inte lyckas bli gravid. Usch.
    Förstår dig då. Skulle känna samma 😐
  • Bunny s
    DidoAeneis skrev 2024-06-02 06:54:01 följande:

Det verkar vara fler än jag som har lite problem med en partner som inte riktigt är på samma våglängd som en själv... Även om det är skönt att jag inte är ensam om det så hade jag önskat att killar var lite mindre...snubbiga.

Vi låg igårkväll också, så vi har iaf safeat upp utifall äl kom senare än jag trodde. Men förmodligen äl+2 idag, så nu väntar vi bara. Jag åker till Grekland på onsdag (utan man och minsta barnet!!) - perfekt ställe att invänta BIM på.

Jag kan meddela att jag hade haft samma problem som du, om det inte var så att jag var okej med att det kanske bara blir en gång under varje fertil period. 
    Min man behöver några dagar emellan och jag inväntar alltså positivt äl-test tänkte jag, innan vi ligger nu när det borde vara nära. Så jag slipper pressa och bli besviken.
    Föeöskte lura på honom bisolvontabletter 3 ggr/dag också, som jag själv tar, men det var han så negativ till så jag skter i det. 
    Så jag har inte heller en make som går all in på samma sätt som jag med det hela 😅
  • Bunny s
    DidoAeneis skrev 2024-06-02 08:12:04 följande:
    Haha ja, ibland behöver man bara en liten paus från snubbigheten. Kan han rodda bajsblöjor och sovstunder här hemma.
    Vad härligt! Vi åker troligtvis till Grekland hela familjen på onsdag eller torsdag 😍👌
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida