• Bunny s

För oss 35+ som försöker bli gravida

fancyr skrev 2024-05-10 10:55:59 följande:
    Hahahahaah asså det är sånt jäkla stress. låter vi honom vara på nedervåningen skäller han tills vi slutar . Är han i rummet springer han runt sängen som en tok och vill komma upp. Vi har börjat bli vana och det har blivit liiiite bättre 🤣🤣🤣 går inte att ha sex när barnen är hemma 🤣 pga hunden 
    Hahahaha mardröm!! En hund son larmar till barnen att det är fuffens på gång i ert sovrum också 🤣🤣
  • Bunny s
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-05-11 07:17:56 följande:

Åh nu är jag så lättad! 

igår hade jag tidigt VUL och vi fick se ett foster på rätt ställe och ett hjärta som slog. I v 6+5. 

Nu det jag framåt mot NIPT den 7 juni och hoppas allt fortskrider som det ska  

lycka till allihopa!!! 

Grattis till dig! Vad härligt att se det där hjärtat som slår. Det är så sjukt stort, man börjar ju våga tro att det ska gå vägen när man sett det 🥰
    Hade nämligen ett ma i vecka 10, innan föesta barnet blev till. Vid tidigt vul så slog inget hjärta on jag drogs tillbaka till att vara i vecka 5+ bara. Förstod att nu kommer det skita sig, föe det kan aldrig stämma. Några dagar senare drog missfallet igång så det hade ju avstannat i den veckan helt enkelt. 
    Så med barnen jag fått efteråt så har det ju varit SÅ stort att göra de där tidiga vul:en och få se hjärtat ticka 😍

Stort lycka till!
  • Bunny s
    fancyr skrev 2024-05-12 09:01:28 följande:

jaha du tänker så! Jag förstår! Då stämmer det. 

ja det kan ju vara så som du tror, att du försökt ägglossa Men inte gjort det. 

tempningen är så himla bra. Jag har alltid trott att jag haft regelbunden mens men nu när jag tempar har jag haft ägglossning mellan cd11-cd18 och vet man inte det kan det ju ta lååååång tid att bli gravid Om man ska pricka äl och inte kan ha sex var och varannan dag. Jag rekommenderar verkligen att börja tempa! De månader jag inte blivit gravid har såklart tempen gett lite förhoppning då och då men de två sista månaderna inkl denna så har jag tänkt att jag inte ska testa förrän på bim om inte mensen kommer. detta För jag tycker att det är mer psykiskt påfrestande att testa innan och tänka ?än är jag inte ute? efter ett negativt för att sedan få mens. Att jag testade idag var för att jag tänkte vaccinera mig mot tbe och det avråder man gravida om de inte är högriskgrupp. 

Denna månaden tog jag inositol mellan mens och ägglossning. Upplever att den förbättrade min menstruationscykel och den ska förbättra äggkvalitén med. Har tagit q10 innan som ska göra samma ska men inositol är bättre än q10. Kan rekommendera! 

Tack snälla för tipset! 
    Ska absolut läsa om det och testa!
    Har redan hunnit fundera på rosenrot och bidrottninggele eller vad det heter. Gladin? 
    Läste att jag tog det i de cykler  då jag lyckades få en tidigare äl (när jag behandla med ägglossningsstimulerande). 
    Kanske bidrog? Vad vet jag 😊

Ja, jag håller med om att tempning låter som en superbra metod att få bekräftat om man lyckades ägglossa eller ej. Vill absolut inte gå igenom det här igen att man känt sig så gravid och så har jag troligen inte ens haft en äl.
    Märker jag efter ett par cykler att jag inte ens lyckas ägglossa så är det ju inget mer att fundera på utan då tar jag kontakt med kliniken för hjälp. 

Du får gärna fortsätta uppdatera om din graviditet. Är så roligt att följa 😊
  • Bunny s
    Anonym4848 skrev 2024-05-12 13:11:26 följande:

Får jag också vara med här?

38 år, v. 5+0 idag, ett barn sen innan som är 2 år.

Nojar ihjäl mig!! Hade ett jobbigt MA innan vi fick 2-åringen. Nu håller jag på med detta galna testandet. Tycker de ökar mycket segare än med förra barnet. Körde ett CB digitalt imorse som fortfarande visar 2-3 veckor, förra
     Gången hade jag 3+ redan innan v. 5+0. Har typ redan gett upp på detta. :( ska försöka boka in VUL i v. 8-9 men ja, evighetslång väntan dit förstås.

Vill börja med att säga grattis! Vad roligt för dig 😍
    Men jobbigt att det finns lite frågetecken och oro med. Jag förstår dig till tusen. Fick ett ma I vecka 10 innan första barnet, och efter det var jag jätteorolig vid nästa graviditet och testa och noja en massa. 
    Hoppas allt visar sig vara normalt! 
    Du kan ju överväga att boka in ett privat ul om du känner att det är okej att lägga pengar på det? Vet inte vart de drar gränsen i för vecka som tidigast men när jag gick på fertilitetsklinik så fick jag göra redan i vecka 6+3.
  • Bunny s
    EFW skrev 2024-05-12 15:18:23 följande:
    Grattis!! 😍 Så härligt!! Är det äl +13?

I dag var mitt test så gott som blankt på morgonen hela 13 dagar efter sprutan 😂 Den som bara ska sitta i under Max 10 dagar. (men har läst om att det inte alltid stämmer) Så äl +11 i dag. Just nu känner jag mig inte alls positiv men ska inte ge upp för ens mensen kommer 🤞😅🥰
    Hoppas på ett plus ändå! 
    För mig satt hormon från ovitrellesputa i tills dag 8 efteråt, då var det blankt ena gången.
    Andra gången så blev det aldrig blankt utan någonstans längs testandet tog mina riktiga gravidhormoner vid 😊Men det där kan vara olika.
    Men du säger att det var så gott som blankt , så det kan absoluuuut vara ett svagt plus du see med tanke på att det var så pass länge sen nu! Spännande för dig!
    Ena gången testa jag allrså 8 dgr efter och det var blankt.
    Nästa gång testa jag inget förrän
    9 dagar efter sprutan: svagt streck
    10 lika svagt
    11 lika svagt
    12 lika svagt
    13 dagar efter sprutan: ökat i styrka
    Så håll koll och spara foton i mobilen och jämför om det ökat 😍
  • Bunny s
    DidoAeneis skrev 2024-05-12 12:07:01 följande:
    Äl+4 eller nåt efter missfallscykeln. Ändå blivit gravid två ggr på fyra cykler, så jag hoppas att det snart ska gå hela vägen!
    Imponerande 😊 då vet du att den biten funkar. Alltid något! Håller tummarna för att nästa stannar kvar 😊
  • Bunny s
    fancyr skrev 2024-05-12 09:41:52 följande:
    Absolut! Läs på! Inositol ska oxå hjälpa till att reglera menscykeln 😊 

ja absolut 😍
    Tack igen för tipset 😊 tyckte det lät jättebra efter att ha läst på! 
    Läser också i gamla anteckningar att innan ägglossningsstimulerande började funka ordentligt så gav det äl dag 23 (sent alltså) men så tog jah en kur igen + nattljusolja (står att det kan hjälpa kvinnor med hormonell obalans) och plötsligt fick jag äl dag 18. Nästa kur gjorde jag samma sak med äl dag 18 igen. 
    Kanske var det tablettbehandlingen som börja funka av sif självt eller så var det med lite hjälp av nattljusoljan? 
    Skadar absolut inte att prova så det ska jag göra vid nästa mens. Nu har jag dock haft naturlig ägglossning dag 16, 16 och senast dag 19 (pm nu ägget släppte). Men hur som, så är det ju normallånga cykler så det problemet har jag ju inte direkt längre men ändå 😊
    Blir en kur med: inositol, nattjusolja och munkpeppar. 
    😅🤣

Har du kunnat hålla dig ifrån att säga något till din kille/man? 🥰
  • Bunny s
    Anonym4848 skrev 2024-05-12 20:05:45 följande:
    Tack snälla du för både grattis och pepp..

Ja alltså känns typ som att det är 1% chans att detta går vägen. Så kände jag sist med, men då visade iaf testerna starkt osv. Gjorde då ett VUL på sjukhuset i v. 8+3 typ och efter det kändes det ngt bättre så hoppas att de är snälla nu med. Ska ringa och böna och be imorgon har jag tänkt.

Jo, vore ju på ett sätt skönt att göra det redan snart, men när jag fick MA hade vi sett hjärtslag i v. 6+4, så jag vill inte göra det för tidigt heller, då kommer jag bara noja efteråt ändå.. men får jag nej på sjukhuset så kommer jag boka privat.
    Vad jobbigt att ni såg hjärtslag och att ni ändå fick ett ma 😔 då förstår jag verkligen att ni inte vill göra för tidigt av den anledningen. 

Hemskt att först bli jätteglad över att man är gravid och så ska den glädjen förstöras pga oroligheter längs vägen. Det är så himla mycket att oroa sig över när man är gravid tycker jag 🙈
    Barn 1 var jag orolig i massor, särskilt eftersom det tog tid att bli gravid och ett ma. 
    Barn 2 gick direkt och då hade jag ju nyligen fått ett friskt Barn så där var det inte mycket oro. 
    Nu kommer jag vara ganska ordentligt orolig för massor för nu är jag äldre och med det kommer det massor med risker på köpet 🙈😅

Hur gick det att ringa in? 
  • Bunny s
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-05-13 10:54:29 följande:

Tack! 

tyvärr har jag fått några bruna flytningar lördag (extremt lite) och en igår och en idag ☹️ så nu är jag grymt orolig. VUL var  fredags. Har försökt få tag på min MVC För råd i vad jag ska göra. Jag får väl åka och sätta mig på Gynakuten om jag inte får något svar. 

allt såg ju bra ut med ett hjärta som slog och även korrekt storlek. Fan också 😭

Men nej vad jobbigt! 
    Jag tror inte heller det är någon fara eftersom det inte ökat och blivit rött blod. 
    Kan säga att med båda mina två barn så blev det så. Ena minns jag att vi nyss haft sex också och fick som mensvärk och brunt. 
    Kanske ni också hade det? 
    Håller verkligen tummarna! Allt sånt där är så jäkla jobbigt för det förstör verkligen glädjen, man blir så orolig 😔
  • Bunny s
    fancyr skrev 2024-05-12 19:37:50 följande:

Tog ett test igen nu på kvällen med det enda jag hade hemma vilket är RFSU som mäter från bim och framåt. Detta för att sambon ville 😂 det visade alltså ett svagt plus. betyder det att jag har minst 25 mIU då? 

Ja, det skulle jag säga att det betyder. 
    För som jag förstår det så mäter den från lägst 25 och uppåt 😊
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida