För oss 35+ som försöker bli gravida
Testade precis neg. Äl+10, möööjligen +9 (men troligtvis 10). Vet att det är tidigt men har fått rätt tydliga plus på 10 och 11 tidigare, så jag antar nog att det stämmer. Den här cykeln efter missfallet har ju varit väldigt oklart, så det är kanske inte så oväntat, men klart det ändå känns trök. Men mycket lättare att hantera ett negativt test direkt än att få plus och sen missfall i senare skede, tycker jag. Så nu ger jag mensen några dagar att komma igång. Har den inte kommit på tisdag testar jag igen.
Men sen kan det där se olika ut ju från graviditet till graviditet. Sen att du också tänker att du kan vara på äl+9 bara, så kan ju hoppet få leva kvar lite till 😊
Jag vill inte heller ha missfall. I så fall det där kemiska så man får missfall till mensen typ.
Men då hinner man ju också bli sjukt jäkla glad för att sen bli ledsen.
Men ändå kan jag inte låta bli att tänka att det kan vara okej det med, då ser man ju ändå att man har kvalité nog att lyckas.
Jag har nämligen redan börjar fundera lite kring mitt äl-sekret, som inte alls ser ut som när jag var yngre.
Nu är det tunnt och vitt, mjölkaktigt typ.
Då kommer tankarna kring om det är tillräckligt simbart och fertilt?
Haha alltid ska man oroa sig över något.. Som om man inte redan har massa orosmoment i tankarna kring den dag man väl ÄR gravid och just lite äldre 😅