• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • H0nd3ndär

Äl+8. Nu börjar det dra ihop sig. Hoppas på att mensen dyker upp tidigast äl+10 (som förra cykeln) men med tanke på vilken sugklocka lilla varit senaste nätterna blir jag tyvärr inte förvånad om tant röd tittar fram än tidigare.

• Cinapuffen
    Anonym (..) skrev 2022-04-19 08:01:54 följande:

Har inte skrivit här på länge då jag fick missfall senaste gången. Är nu gravid igen i vecka 6 :). Väldigt glad men samtidigt orolig. Fick missfall i denna veckan, 5+2 närmare bestämt. Är 37 så hoppas verkligen det får vägen denna gång!

Håller tummarna! {#emotions_dlg.flower}
  • Lojsan DN
    H0nd3ndär skrev 2022-04-19 09:20:25 följande:

Äl+8. Nu börjar det dra ihop sig. Hoppas på att mensen dyker upp tidigast äl+10 (som förra cykeln) men med tanke på vilken sugklocka lilla varit senaste nätterna blir jag tyvärr inte förvånad om tant röd tittar fram än tidigare.

Hej,
    Detta har absolut inget med ditt inlägg att göra, men jag måste bara fråga.
    Hur får du in den vaginala tempen i ditt diagram också utöver den vanliga bbt? Skrattande
  • H0nd3ndär
    Lojsan DN skrev 2022-04-19 10:13:23 följande:
    Hej,
    Detta har absolut inget med ditt inlägg att göra, men jag måste bara fråga.
    Hur får du in den vaginala tempen i ditt diagram också utöver den vanliga bbt? Skrattande
    Tyvärr kan jag inte riktigt svara på det. Fick en guid av en fl-vän när jag försökte med min 3a. Men under Specifics ska det finnas "Add your own data". Det är där någonstans. Man måste själv lägga in vad man ska mäta och hur det ska mätas. Sedan går ju ändå algoritmen på "huvudtempen" men jag tycker den vaginala är tryggt att ha där med iom den orala alltid hoppar lite mer hos mig Glad
  • H0nd3ndär

LOJSAN DN: Nu ser det ut sähär när jag lägger in vaginala. Så är bara en gång man behöver tala om för ff hur den ska göra.

• Symetrical
    H0nd3ndär skrev 2022-04-19 09:20:25 följande:

Tycker att den ser finfin ut! Kanske inte blir någon mens alls ;)
    Har du bestämt när du tänker testa om mensen inte hinner först?
  • nomina
    Anonym (..) skrev 2022-04-19 08:01:54 följande:

Har inte skrivit här på länge då jag fick missfall senaste gången. Är nu gravid igen i vecka 6 :). Väldigt glad men samtidigt orolig. Fick missfall i denna veckan, 5+2 närmare bestämt. Är 37 så hoppas verkligen det får vägen denna gång!

Såklart man blir oroligt. Jag har också haft missfall. Men blev gravid igen vid 38 års ålder och går in i v 25 imorgon. Väntar en liten pojke som sprattlar för fullt! Hjärta
    Håller tummarna för att allt går bra denna gång!! 
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-19 09:15:04 följande:

Hahaha. Kan ändå förstå den känslan xP 
    Äh, du har förhoppningsvis bara en knasig cykel nu, sen på banan igen! Bebis 2023, here we come! ;)

Ja eller så förtjänar jag lite dålig karma, gå runt med mensvärk utan mens är verkligen helt fantastiskt.. 

Nu kommer jag iaf inte var bortrest när jag har äl, om jag får äl igen.. googla klimakteriet igår.. de skulle jag inte gjort Förvånad

• Symetrical
    Brallans skrev 2022-04-19 12:43:07 följande:

Ja eller så förtjänar jag lite dålig karma, gå runt med mensvärk utan mens är verkligen helt fantastiskt.. 

Nu kommer jag iaf inte var bortrest när jag har äl, om jag får äl igen.. googla klimakteriet igår.. de skulle jag inte gjort Förvånad

Klart du kommer få det! Mer ägglossning åt folket! Tungan ute
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-19 13:00:10 följande:
    Klart du kommer få det! Mer ägglossning åt folket! Tungan ute
    Jaaa massor mera sånt, börjar bli så sjukt otålig nu bara.. vill ha blodbad och äl liksom är det för mkt att begära.. 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida