• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-04-14 10:46:15 följande:
    Jaså, sånt gillar jag inte de ska ut gärna tidigare.. haha.. har en enorm fobi för övergrodda bebisar som ska ut.. sist jag var gravid hade jag väldigt mkt fostervatten=stor mage i slutet och drömde om en 10 kilos bebis som skulle ut.. vaknade ganska ofta i panik... 

Ja hoppas, hade en 29 dagars senast i oktober så kanske har en sån igen nu, tempen låg på 36,3 så allt tyder på att den kommer idag tycker jag.. jag blir borta sön-fre.. åker alltså dag 11 om mensen börjar idag så inte helt optimala dagar att vara borta på..

Undrar om de blir lika svåra att få ut ur huset när de blivit vuxna med.. Jag har gått över mer och mer för varje barn. Helt fel liksom. Brukar det inte vara tvärtom!? Obestämd

Men typiskt ändå! Då får den antingen komma nu idag, eller också vänta i minst fyra dagar till!

• Brallans

Ja man har ju bara hört tvärtom, tidigare för varje.. du är speciell ;) 

Har rekord på 30 dagar, får se om de spräcks denna gång.. allt annat har ju varit märkligt denna månad så varför inte fortsätta liksom.. har en vinflaska som väntar i kylen för att fira mensen så jag hoppas den kommer idag :) haha 

Symetrical skrev 2022-04-14 12:30:59 följande:

Undrar om de blir lika svåra att få ut ur huset när de blivit vuxna med.. Jag har gått över mer och mer för varje barn. Helt fel liksom. Brukar det inte vara tvärtom!? Obestämd

Men typiskt ändå! Då får den antingen komma nu idag, eller också vänta i minst fyra dagar till!

• pandarinen
    Brallans skrev 2022-04-14 13:06:42 följande:

Ja man har ju bara hört tvärtom, tidigare för varje.. du är speciell ;) 

Har rekord på 30 dagar, får se om de spräcks denna gång.. allt annat har ju varit märkligt denna månad så varför inte fortsätta liksom.. har en vinflaska som väntar i kylen för att fira mensen så jag hoppas den kommer idag :) haha 

Kul att du firar mensen. Jag blir alltid så deprimerad varje gång mensen kommer, så jag brukar unna mig något gott. Och så tänker jag ibland inför också, att blir det ingen bebis denna gång heller så ska jag köpa chips, cola eller goda ostar eller annat onyttigt/ sånt man inte får äta som gravid. 
    Men jag hade ju hellre firat ett plus. Såg verkligen emot att göra ett litet påskägg till maken och lägga ner en lite napp, och en lapp att han skulle bli pappa.....
    Känns som en evighet nu sen vi startade, 15 månader sedan. Om jag inte hade fått missfall hade jag haft en 6 månaders bebis nu.....
  • Brallans
    pandarinen skrev 2022-04-14 14:09:17 följande:
    Kul att du firar mensen. Jag blir alltid så deprimerad varje gång mensen kommer, så jag brukar unna mig något gott. Och så tänker jag ibland inför också, att blir det ingen bebis denna gång heller så ska jag köpa chips, cola eller goda ostar eller annat onyttigt/ sånt man inte får äta som gravid. 
    Men jag hade ju hellre firat ett plus. Såg verkligen emot att göra ett litet påskägg till maken och lägga ner en lite napp, och en lapp att han skulle bli pappa.....
    Känns som en evighet nu sen vi startade, 15 månader sedan. Om jag inte hade fått missfall hade jag haft en 6 månaders bebis nu.....

Ja jag skulle också blivit det men denna månad har varit så skum för mig med spottings mitt i samt att mensen nu är sen, jag har för låg temp för att vara gravid och tydliga tecken på att mensen är på g.. sen ska jag vara bortrest runt nästa äl och det hade varit tajt om mensen kom igår med antal dagar så det är därför jag hejjar på mensen ska komma nu nu.. 

jag tycker det är helt rätt att unna sig något när mensen kommer :)

åh förstår, usch känslan mellan hopp och förtvivlan är verkligen hårfin.. håller en extra timme för dig! 

• Kiiwii

Stort grattis Cinapuffen Solig  Bästa påskägget ju.

Glad påsk på er alla, jag är påväg till stugan i fjälls och ska bara gotta mig och hoppas det kommer resultera i ett finfint ägg som vill lossa sen ;) 

• Lojsan DN
    Symetrical skrev 2022-04-13 17:51:39 följande:
    Wawawiwa! Ser riktigt lovande ut Hoppas att den fortsätter klättra uppåt imorgon!

Måste typ säga pass på den xD Bara andra cykeln sen uttag av mirena och förra månaden var jag så galet skengravid pga att kroppen höll på att återställa sig efter drygt tre år med hormonspiralen, så jag vet typ inte. Får dock lite deja vu från tidigare ggr jag blivit gravid, just detta med mensvärk som kommer och går och så pirrandet. Tror att jag brukar ha mer ihållande mensvärk innan mens, samt mer brännande känsla i livmodern, men vad vet jag!? Tungan ute
    Jag vågar inte hoppas riktigt ???? Men tempen har inte ökat i dag den ligger stabilt på en vågrät linje i dag, så det är ju ändå positivt att den inte sjunkit. 
    Tagit gravtest men som visar neg tror jag, fast ÄL-testet börjar öka i styrka så kanske är nått ????

Jaha då kan jag förstå att du är lite förvirrad över din kropp nu. 
    Men har tant röd kommit i dag eller hur känner du dig idag? 
  • Brallans
    Kiiwii skrev 2022-04-14 14:41:55 följande:

Glad påsk på er alla, jag är påväg till stugan i fjälls och ska bara gotta mig och hoppas det kommer resultera i ett finfint ägg som vill lossa sen ;) 

Glad påsk, hoppas du får en mysig helg :D

• Cinapuffen
    Kiiwii skrev 2022-04-14 14:41:55 följande:

Tack! Hjärta Glad påsk och ha det underbart i stugan! Solig
  • Symetrical
    Lojsan DN skrev 2022-04-14 17:49:54 följande:
    Jag vågar inte hoppas riktigt ???? Men tempen har inte ökat i dag den ligger stabilt på en vågrät linje i dag, så det är ju ändå positivt att den inte sjunkit. 
    Tagit gravtest men som visar neg tror jag, fast ÄL-testet börjar öka i styrka så kanske är nått ????

Jaha då kan jag förstå att du är lite förvirrad över din kropp nu. 
    Men har tant röd kommit i dag eller hur känner du dig idag? 

Låter ändå lovande! Vilken dpo är du på nu? :)

Japp, den kom som ett brev på posten som väntat! Ganska skönt dock, måste jag säga. Vill inte låta otacksam, men tanken på att vara höggravid och beräknad på julafton kändes inte riktigt som en högvinst. Samtidigt som jag inte aktivt ville avstå pga det, för tänk om det varit guldägget liksom! ;) Men nu vet jag och det känns bra!

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida