• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (Jadu)
    Brallans skrev 2022-04-14 20:51:15 följande:

Inget vin, ingen mens  // Skrikandes känner mig sjukt sur så poppade pringels och pepsi :D 

På lördag om läget är oförändrat har jag gett mig själv tillåtelse att freaka ut ordentligt. 

Ta två cigg om det inte går bra, bara för att
  • H0nd3ndär

Brallans: annars brukar väl de cykler utan äl kunna vara lite längre? Mina cykler brukar vara 27-28 dagar i snitt. Men mina 2 senaste utan äl har varit 35 resp 38 dagar.

Fast vore ändå bättre om du lossat så att du kan få ditt plus och att det är därför cykeln blir lång :)

• H0nd3ndär

Räknade idag på vart bf skulle hamna om plus vid denna cykeln. 2a jan utifrån mens och några dagar senare utifrån äl iom äl på cd 17. Men det verkliga skulle ändå hamna någonstans runt 20 dec. Nästan lite synd... men hellre det än en 5 kg bebis...

• Brallans
    H0nd3ndär skrev 2022-04-16 20:26:18 följande:

Brallans: annars brukar väl de cykler utan äl kunna vara lite längre? Mina cykler brukar vara 27-28 dagar i snitt. Men mina 2 senaste utan äl har varit 35 resp 38 dagar.

Fast vore ändå bättre om du lossat så att du kan få ditt plus och att det är därför cykeln blir lång :)

Jaså det visste jag inte ens, har jag lossat den 23 så får jag inget plus ändå.. var ingen verkstad de dagarna direkt   :D 

Jag får sätta på mig lite tålamod och vänta helt enkelt haha 

• Symetrical
    Brallans skrev 2022-04-16 20:19:05 följande:

Jag hade spottings den dagen så de kanske jag hade utan att tänka på det, kanske kroppen gjorde ett till försök och lyckades.. vi får se om ca 7 dagar då om inte mensen kommit innan dess då haha... 

Inte kul att slå såna hör typ av rekord 

Förstår dig såå väl. Var inte bästis med min kropp när jag hade cykler på 35-50 dagar xD Men nu kan din mens ändå vänta till tidigast om ett par dagar, så att ni kan få en ärlig chans nästa äl! ;)
    Här börjar mensen ebba ut, vilket är skönt! Borde bli äl om två veckor ifall det är samma som förra cykeln. Nästa helg kommer svärisarna på besök, så ganska bra att den inte kommer då Cool
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-17 06:58:27 följande:
    Förstår dig såå väl. Var inte bästis med min kropp när jag hade cykler på 35-50 dagar xD Men nu kan din mens ändå vänta till tidigast om ett par dagar, så att ni kan få en ärlig chans nästa äl! ;)
    Här börjar mensen ebba ut, vilket är skönt! Borde bli äl om två veckor ifall det är samma som förra cykeln. Nästa helg kommer svärisarna på besök, så ganska bra att den inte kommer då Cool

Ja dags för lite snällare kropp efter denna månad helt klart :) 

Härligt att den inte kommer när man har sånt besök :)

• Symetrical
    Brallans skrev 2022-04-17 13:56:05 följande:

Ja dags för lite snällare kropp efter denna månad helt klart :) 

Härligt att den inte kommer när man har sånt besök :)

Funderar på om det är för sent för en weekend nånstans Drömmer
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-17 18:23:00 följande:
    Funderar på om det är för sent för en weekend nånstans Drömmer

Aldrig försent för sånt skulle jag säga Kyss

btw hur lyckades du få ordning på dina längre cyklar? Tänker om detta är mitt ?nya? liv :) 

• Symetrical
    Brallans skrev 2022-04-17 19:50:23 följande:

Aldrig försent för sånt skulle jag säga Kyss

btw hur lyckades du få ordning på dina längre cyklar? Tänker om detta är mitt ?nya? liv :) 

Gick till gynekolog som skrev ut letrozol. Första cykeln fick jag äl på cd 18 och andra på cd 17 och då blev jag gravid Solig
    Hur ligger tempen idag då?
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-18 10:56:57 följande:
    Gick till gynekolog som skrev ut letrozol. Första cykeln fick jag äl på cd 18 och andra på cd 17 och då blev jag gravid Solig
    Hur ligger tempen idag då?

Aha okej, shit att det gick så fort ändå efter du började med det, häftigt. 

36,7 hade jag imorse, var tvungen att ta om två gr.. kanske har någon infektion el något som gör att tempen-mensen är sen.. får se vad tempen är på imorn.. suck säger jag bara. 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida