• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Nyponet01

Idag gick min temp upp ytterligare 0,4. Betyder det att jag hade ägglossning cd 20? Konstigt.... Jag fick ju ingen dip innan isf....

• Lojsan DN
    Nyponet01 skrev 2022-04-16 06:46:36 följande:

Idag gick min temp upp ytterligare 0,4. Betyder det att jag hade ägglossning cd 20? Konstigt.... Jag fick ju ingen dip innan isf....

Om den fortsätter att öka i morgon, så hade du nog äl den 14:de. Jag såg att du tempar i armhåla, får jag fråga varför? ???? 

• Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-16 06:26:17 följande:
    Hahaha. Så knäppt! Kanske läge att ta ett test till idag då? Kan du inte langa grafen? Måste analysera igen!

Tog ett digitalt imorse, negativt :) 

Här kommer grafen, behöver all hjälp jag kan få.. 

• Lojsan DN
    Symetrical skrev 2022-04-15 20:12:29 följande:
    Jag har en som är född i slutet av januari, men han gillar att fylla år då. Då kan han önska sig allt han glömde önska sig till jul plus sånt han inte fick ;P Februari-maj tycker jag är riktigt trevliga månader att få barn i. Slipper man ha liten bebis när det är rs-tider och så :)
    Men i slutet är ju ändå bra, då har man ju fått lön igen. :)
    Det var ju ändå smart tänkt det där med rs-virus,  men tänk om man skulle överväga för och nackdelar med alla månader. Då blir det inga barn här hemma iaf. ;D 

Fortfarande negativa gravtest, men mensen är beräknad i morgon så det finns fortfarande hopp. Har inga som helst känningar på att mensen skulle vara på G, eller att jag skulle vara gravid. Jag är helt neutral så att säga. 
  • Nyponet01

Tror du inte höjning och dimp där berodde på alkoholen (ett par glas vin)? Fick ju positivt på ägglossnings test cd 17&18 och ägget brukar väl lossa efter positivt test?
    Som jag skrivit tidigare vill jag inte tempa i vaginan pga infektions risk (även om den är liten). Dessutom är det smidigt att stoppa den i armhålan när man knappt är vaken, tempar innan jag går upp ur sängen. Och behövs inte rengöring efter.

Lojsan DN skrev 2022-04-16 07:45:57 följande:

Om den fortsätter att öka i morgon, så hade du nog äl den 14:de. Jag såg att du tempar i armhåla, får jag fråga varför? ???? 

• Lojsan DN
    Nyponet01 skrev 2022-04-16 17:56:09 följande:

Tror du inte höjning och dimp där berodde på alkoholen (ett par glas vin)? Fick ju positivt på ägglossnings test cd 17&18 och ägget brukar väl lossa efter positivt test?
    Som jag skrivit tidigare vill jag inte tempa i vaginan pga infektions risk (även om den är liten). Dessutom är det smidigt att stoppa den i armhålan när man knappt är vaken, tempar innan jag går upp ur sängen. Och behövs inte rengöring efter.

Nej jag menar datumet den 14:de alltså CD 19 för din del :) 
    Jo precis ägget lossnar efter ca 12-36 timmar efter positivt test (beror på vilken sida man kollar på), kolla sekretet med för att vara helt säker. 

Alkoholen har säkert med din temp höjning att göra där. 

Men du behöver inte ta i vaginan om du inte vill, (fast det är den bästa metoden) annars rekommenderas det att ta oralt under tungan så fort du vaknat. Har aldrig hört att man ska kolla bbt i armhålan nämligen. 
    Skrattande
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-04-16 08:39:47 följande:

Tog ett digitalt imorse, negativt :) 

Här kommer grafen, behöver all hjälp jag kan få.. 

Men vad fasen!!! kan du haft äl på cd 23? Hade du inte lite älsekret och känningar då..? Obestämd
  • Symetrical
    Lojsan DN skrev 2022-04-16 18:13:03 följande:
    Nej jag menar datumet den 14:de alltså CD 19 för din del :) 
    Jo precis ägget lossnar efter ca 12-36 timmar efter positivt test (beror på vilken sida man kollar på), kolla sekretet med för att vara helt säker. 

Alkoholen har säkert med din temp höjning att göra där. 

Men du behöver inte ta i vaginan om du inte vill, (fast det är den bästa metoden) annars rekommenderas det att ta oralt under tungan så fort du vaknat. Har aldrig hört att man ska kolla bbt i armhålan nämligen. 
    Skrattande
    Håller med! Säkerligen äl den 14:e. Man behöver absolut inte ha en tempdipp på Äl-dagen. Jag har som sagt var ofta fått det några dagar innan och sen legat på stabil temp ett par dagar tills ägget släppt och därefter fått tempökning. Med andra ord precis som du fick nu! :)
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-16 18:36:14 följande:
    Men vad fasen!!! kan du haft äl på cd 23? Hade du inte lite älsekret och känningar då..? Obestämd

Jag hade spottings den dagen så de kanske jag hade utan att tänka på det, kanske kroppen gjorde ett till försök och lyckades.. vi får se om ca 7 dagar då om inte mensen kommit innan dess då haha... 

Inte kul att slå såna hör typ av rekord 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida