• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-13 09:36:24 följande:
    Heja heja! Men kommer äl infall bra då, eller när du är bortrest? xD
    Har nog aldrig hejjat på min mens ska komma NU NU som idag, kommer den idag så är det dag 12 jag åker bort, brottas vi lite innan och samma dag så får de simma runt till dess att äl sker när jag är borta.. brukar ha äl mellan dag 12-14.

• Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-13 09:45:49 följande:

Galet fin graf! Har du tagit några fler test? Ser fram emot ditt digitala  

Jag vaknade kl 3 inatt och tog tempen (pga grym mensvärk) och då var den bara på 36,6 så jag var helt övertygad om att jag skulle vakna till Sthlms blodbad, men tji fick jag när jag vaknade och tempade vanliga tiden och tempen då var 37,1 Obestämd Än så länge ingen mens, men väntar bara på den!

Hur ser kurvan ut för dig Symetrical? 
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-04-13 11:08:42 följande:
    Har nog aldrig hejjat på min mens ska komma NU NU som idag, kommer den idag så är det dag 12 jag åker bort, brottas vi lite innan och samma dag så får de simma runt till dess att äl sker när jag är borta.. brukar ha äl mellan dag 12-14.

Hahaha. Dina beskrivningar alltså. Love them!

Ja, du.. önskar jag haft något festligt att rapportera, men icke! Det mest spännande skulle väl vara att jag fick en riktig dipp i tempen när jag tog den kl 3 inatt. Vaknade av galen mensvärk, så passade på att tempa för att se om det var mensen som var på g och eftersom den låg typ 0,4-0,5 lägre än vanligt beredde jag mig på syndafloden vid nästa uppvak, men då var tempen åter uppe på 37,1 (vanliga temptiden) och än så länge ingen mens. Känner mig dock ganska pmsig, så även om mensvärken släppt skulle jag tippa på att den dyker upp inom ett dygn i alla fall! 

• pandarinen

Bim +6  idag och nu kom mensen ;( hade börjat hoppats lite
    12:e aktiva försöket under 15 månader....

• pandarinen

Känns tungt,  min man blir mer och mer ledsen för varje gång... hoppas verkligen att 2023 är årer vårt andra barn kommer födas..

• Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-13 11:56:52 följande:

Hahaha. Dina beskrivningar alltså. Love them!

Ja, du.. önskar jag haft något festligt att rapportera, men icke! Det mest spännande skulle väl vara att jag fick en riktig dipp i tempen när jag tog den kl 3 inatt. Vaknade av galen mensvärk, så passade på att tempa för att se om det var mensen som var på g och eftersom den låg typ 0,4-0,5 lägre än vanligt beredde jag mig på syndafloden vid nästa uppvak, men då var tempen åter uppe på 37,1 (vanliga temptiden) och än så länge ingen mens. Känner mig dock ganska pmsig, så även om mensvärken släppt skulle jag tippa på att den dyker upp inom ett dygn i alla fall! 

Men shit 3 på natten då skulle jag typ ha noll i temp tror jag, haha.. 

Tanten med blod får komma till mig istället för dig, gärna nyss. 
  • Minaälsklingar
    pandarinen skrev 2022-04-13 13:00:49 följande:

Känns tungt,  min man blir mer och mer ledsen för varje gång... hoppas verkligen att 2023 är årer vårt andra barn kommer födas..

Men nej, fy vad tråkigt. 
    Förstår verkligen dig, jag tycker också det känns så deppigt varje gång mensen dyker upp. 
    Hoppas på att det blir en januari Bebis för dig.
  • Brallans

Åh vad tråkigt, förstår att det känns tungt och man får bryta ihop och komma igen! 
    Håller tummarna för er!
  • Symetrical

Maj är en perfekt månad att bli gravid i. Massa sprittande vårkänslor som sätter kroppen i balans Hjärta
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-04-13 13:13:23 följande:
    Men shit 3 på natten då skulle jag typ ha noll i temp tror jag, haha.. 

Tanten med blod får komma till mig istället för dig, gärna nyss. 
    Hahaha. Jag brukar tempa då om jag vaknar (inte all sjuk i huvudet eller så.. xP) så jag vet att den brukar ligga ca 0,2 grader lägre då än min vanliga temptid vid 5:30. Med andra ord låg den typ 0,3-0,4 grader lägre då än i vanliga fall vid den tiden. Våra kroppar alltså {#emotions_dlg.djavulsk}
    Har din mens dykt upp än? Langa grafen!
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida