Badar du ute i sommar?
Gillar du att bada bland folk och visa upp dig?
Ibland hör man att man ska känna sig stolt över den man är. Du duger precis som du är. Man måste inte vara perfekt.
Njut av livet, så länge det varar.
Ja, livet skulle kännas roligare och lättare att njuta av, om man slipper höra gliringar från kvinnor om hur ens kropp ser ut.
Man badar ute för att det är skönt, inte för att visa upp sig.
Den som högt kommenterar någon annans utseende (negativt eller positivt) på badstranden (eller var som helst) är VÄLDIGT märklig om man frågar mig. Och OVANLIG! Vanligt vettigt folk gör inte sånt men det finns ju folk till allt som det brukar heta. Trist att de där UFO:na lyckas påverka.
Har inte badat på hemmaplan på flera år, för kallt. är väldigt frusen av mig
Det är inga problem att ha bikini på sommaren eller att bada om det inte är för kallt. Däremot har jag aldrig tänkt tanken att "visa upp mig".
Ni kvinnor som anmärker på mäns kroppar, hur ser ni ut?
Ursula Andress var väl första Bondbruden, hon var 26 då.
Och såhär såg Halle Berry ut när hon badade, 40 år senare. Hon var 36 år.
(märk väl att hon rör sig i slow motion när hon kommer upp ur vattnet)
En tråd jag gjorde förut togs bort, så jag skriver här.
Jag går ju miste om en del som inte badar ute och inte tar av mig på överkroppen. Är ju sånt normalt folk gör på sommaren.
Men det finns plus också.
Jag känner mig mer avslappnad, och slipper känna mig granskad av folk.
Många kvinnor slipper gärna att se män med bar överkropp.
Och så skyddar jag huden mot stark sol, när jag alltid har t-shirt på mig
.?Riktiga män drar på sig en t-shirt i solen, inte av? - Dagens Medicin
Vilken skillnad det är på folk. Jag vet ju att jag visar upp min kropp för andra om jag badar ute, och flera här i tråden känner likadant.
Sen så är det många som inte alls ser det så, att dom inte exponerar sin kropp för andra människor.
Jag såg en intervju med Schwarzenegger. Han tycker det är jobbigt att åldras och se sig i spegeln, att ha en shitty body. Musklerna är borta. "You suck"
Jag kan känna samma och jag är 25 år yngre. Jag känner av åldern och det börjar synas. Inte ens när jag var ung så fick jag känna mig fin och fri, utan att andra ville få mig att känna att jag har en shitty body.