• EpicF

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Anonym (Förundrad) skrev 2021-08-13 21:11:19 följande:

Vad menar du egentligen när du efterlyser siffror på hur många som konkret har vågat ta vaccinet?

Menar du att alla som fått vaccinet inte varit i stånd att ge sitt samtycke till det på samma sätt som du eller jag?

Det är så klart sant eftersom man av förklarliga skäl prioriterat grupper där det finns många som inte är i stånd att ge sitt samtycke på samma sätt som en "normal" person.

Men att ge ett vaccin eller för den delen skriva ut medicin till någon som inte har förmåga att ge samtycke på samma sätt som en "normal" person är ju knappast något som är unikt när det gäller vaccinering mot covid-19!

Det är något som händer gravt dementa, måttligt till svårt utvecklingsstörda, småbarn m.m VARJE DAG.

Det vore väl betydligt värre att aldrig ge vaccin eller skriva ut medicin tiil  ovan nämnda grupper enbart för att de inte har samma förmåga att ge samtycke som en "normal" peson?

Eftersom klyban påstår att han har dessa siffror så efterfrågar jag dem. Hittills har han inte bevisat det.

Ja, det finns många som inte givit samtycke som du och jag har gjort. Dvs aktivt tackat ja.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-08-14 14:52:06 följande:

Noll påvisade fortfarande ser vi.

Verkar som du kommer fallera FULLSTÄNDIGT att påvisa detta, intressant.

Du påstår att du ha siffror på alla som vågat, alla som aktivt tackat ja. Ändå så visar du aldrig på några sådana siffor. Hur kommer det sig?

Många inom bla äldrevården har fått vaccine utan att aktivt tackat ja. Förnekar du det?
  • EpicF
    klyban skrev 2021-08-14 15:28:50 följande:

Epic flaxar fram och tillbaka med frivilligt idag, enda dagen är det frivilligt, nästa inte och detta enbart för de som vågat sig på ta vaccinen.

Det viktigaste vi kan ta med oss där är att epic har inte ens lyckats påvisa en endaste enda som är tvingad.

Jag trodde först när argumentet kom upp att det kunde vara några hundra eller kanske något tusental.

Dock är det viktiga att ta med sig här, det är att EXTREM........EXTREM  majoriteten har vågat sig på att ta vaccinen.

Men det är väldigt udda att höra någon säga det är frivilligt hundratals gånger fast ingen någonsin har ifrågasatt det skulle vara annat, till denna och sen påstå det inte alls är frivilligt, det är något som är galet fel där med den konstiga.

När man bokar tid eller tackar ja till tiden man får, så är det den sekunden man valt att ta vaccinet och tacka JA till vaccinet med den bokade tiden.(Det har epic glömt av.)

Du har de under förvaltarskap också, även om en del av de grupper du tog upp där är under förvaltarskap också.

Att dessa får vaccin är mycket troligt, då det är troligtvis medicinsk personal som tar dessa beslut ofta, eller nära anhörig.

Vaccinet har alltid och kommer alltid vara frivilligt. Däremot är det inte alla som har tagit de frivilligt.

De siffrorna du gång på gång hänvisar till och påstår att det är alla som vågat ta vaccinet är inte kortet. Det visar endast på hur många som hittills fått vaccinet. Inget annat.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-08-14 15:28:50 följande:

När man bokar tid eller tackar ja till tiden man får, så är det den sekunden man valt att ta vaccinet och tacka JA till vaccinet med den bokade tiden.(Det har epic glömt av.)

Du har de under förvaltarskap också, även om en del av de grupper du tog upp där är under förvaltarskap också.

Att dessa får vaccin är mycket troligt, då det är troligtvis medicinsk personal som tar dessa beslut ofta, eller nära anhörig.

Fast du vekar missa att alla inte tackar ja eller bokar vaccinet själv.

Om någon annan tar beslutet, vilket är mycket vanligt så har dessa personerna inte aktivt tacka ja och så de facto inte säkert vågat. Något du hävdar motsatsen.
  • EpicF
    Ess skrev 2021-08-14 18:12:33 följande:

Klart det förnekas, för det finns ju inte enligt vissa?

Sorgligt att det är så
  • EpicF
    klyban skrev 2021-08-14 16:16:15 följande:

Ja, helt klart, dock inte epic.

Vi hade ju en som påstod hela familjen var tvingade ta vaccin, kan du gissa om det var en antivaccer eller inte?

Och ingen IVA anmälan är värt och notera, inte ens på någon av dom.

Men man ska också berätta detta kom fram som argument och dessa familjemedlemmar som blivit tvingade, och där föll det helt då de aldrig anmälde eller ens fundera på det.

Vaccineringar som sker på vårdinrättning, har andra problem än de som får samtal, blir uppringda eller beställer själv genom ringa upp eller boka på 1177 eller vad nu för lösning man valt.

Och teoretiskt så finns ju det möjligheter att någon av dessa kan få vaccinering utan samtycke.

Men det är extremt långt ifrån tveksamt samtycke och tvingad, nått som E inte vill komma ihåg heller.

IVA-anmälan? Vad är det? Aldrig hört talas om.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-08-14 18:36:14 följande:

Börja inte på en sån pinsam låg nivå! Jag vet från min egen släkt, och från minst ett hundratal böcker om ämnet, hur det var då, varför folk följde Hitler. Man kan visserligen diskutera om grupptryck spelade en roll SENARE. I början gjorde det inte det i alla fall. Då var det helt enkelt så att Hitler lovade lösningar för de många problemen som fanns i samhället då. Och han höll sina löften också - åtminstone såg det ut så. De fick faktiskt flest röster i ett demokratiskt val, precis som valen är idag. Dvs. ingen vet vad du har röstat på, så nej, ingen grupptryck där. 

Men framför allt är det så himla fel att dra till med Hitler-jämförelse när vi lever i ett av dem mest demokratiska länderna i världen och ingen tvingar någon ens till vaccination. Det som irriterar mig personligen är att det är sannolikt att fler människor kommer att dö pga såna idioter som får för sig att det skulle vara något farligt med vaccin. 

Något säger mig att du inte helt vet vad grupptryck är för något...
  • EpicF
    klyban skrev 2021-08-14 19:26:36 följande:

Noll påvisade fortfarande, och vill du berätta om detta med fakta så är det dax att du gör det nu.

För börjar bli rätt trött på att vänta på något du aldrig ens försöker påvisa.

Ja, de siffrorna är de som vågat sig på ta vaccinet, har du några frågor om detta?

Varför ska jag bevisa något du påstår?

Nej, de siffrorna är statistik på hur många som hittills tagit vaccinet. De talar inte om ifall de själv gjort ett aktiv val eller om någon annan valt till dem. Det förstår en 5-åribg men inte du?! Det säger rätt mycket om dig.

Nä, vi vet en del har förmyndare och närstående som tar dessa beslut

Ja, vi andra förstår det. Du gör det inte utan tror att alla har gjort ett eget aktivt val.

Jag inväntar dina bevis om att det inte är frivilligt, men varför säger du det är frivilligt för?

Och jag väntar på att du påvisar din sak!

Bevis på att det inte är frivilligt? Varför ska jag bevisa något jag dels aldrig har påstått och dels inte stämmer?
  • EpicF
    klyban skrev 2021-08-14 19:33:57 följande:

Det bästa är att du vet exakt vad som skulle stå där.

Men blir så när man har argumentation som fallerar, så står man endast med ett stavfel.

Mycket talande och rätt intressant att du tror inte alla ser det.

Nej, jag är inte tankeläsare och vet inte vad du vill ha sagt. Men jag väldigt nyfiken på och få redan på vad denna IVA-anmälan är för något? Fortfarande även väldigt nyfiken på vad denna introduktionskurs du med jämna mellanrum pratar om är?
  • EpicF
    klyban skrev 2021-08-14 19:33:57 följande:

Ni försökte, men efteråt stod vi där utan exempel och jag trodde faktiskt på det kunde ha funnits någon som hade blivit tvingad.

Men med faktan som ges, så står vi med inget som styrker en sådan slutsats.

Och även om det var 10000 sopm hade blivit tvingade, så är det en så liten siffra att den siffran endast har en svartvit betydelse och den är betydelselös till förhållandet till 11 431 885 vaccinationer.

Det finns hur många som helst som dagligen blir "tvingad" till att ta läkemedel och vacciner då dem inte själva kan ta ett beslut av olika anledningar. Att du inte vill se det får stå för dig. Du vill heller inte godta de exemplen du tidigare fått

11 431 885 vacciner har öht ingen betydelse alls. Det är en siffra som visar hur många doser som har givits. Men du verkar tro att denna siffra bevisa allt.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?