• EpicF

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Anonym (Therese) skrev 2021-07-22 20:43:44 följande:

Japp undrar varför de slutade ge Astra zeneca? Hm undrar varför Jansson Jansson plockades bort....Ja vetenskapen sa att de var jättebra! Folk fick allvarlig biverkningar och många dog dessutom. Det är sanningen! I övrigt är jag inte vaccin motståndare, Pfizers verkar vara bra. Men man är ju skeptisk med all rätt. Vetenskapen provar sig fram föratt se vad som funkar, därför de har bytt ut vissa vaccin och pausat ibland.

Nu var det för övrig inte "många som dog" utan ett fåtal. Personligen tycker jag att det är bra att de tog bort den. Dock är de över 65 som fortfarande får AZ
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-07-22 20:51:51 följande:

Om man sätter 12 gånger så många på att jobba med, borde det väl funka lik bra. Om det inte är något som just kräver att man observerar och utvärderar över en längre. Och just därför har man villKORLIGT godkännande och utvärderar under tiden, och det är ju ganska självklart att det måste bli så.

12 års långtidsstudier kräver just 12 års genomförande oavsett hur många som jobbar med studierna. Går inte att förkorta.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-23 08:23:57 följande:

Där berättar du att du inget vet om läkemedelsutveckingen, studien var redan genomförd enligt de regler som läkemedel har.

Finns inget du kan göra för att kringgå detta faktum.

Hur kan prioriterat vara så hopplöst svårt och förstå, studien var även den prioriterad.

Även en känd teknik sedan 1997, så yra om 12år berättar bara att du inget vet om läkemedelsutveckning som vaccin.

Varför bör du antivaccer propaganda där?

Du borde ju veta bättre, men inte ens vet om att detta är testat sedan innan.

Skrämmande att du försöker säga du är sjukvårdsområders utbildad och inte ens vet om att detta är testat sedan länge och sen man uppfann det för 24 år sedan.

VI har sparat denna tills nu, även om vi hintat om den innan.

Är inte 24år längre än 12 år Epic

Jadå, de har gjort studier enligt gällande regler för att vaccinet ska bli godkänt i första omgång. Sedan krävs ca 12 års ytterligare studier, sk långtidstudier som görs under 12 år för att läkemedlet ska bli fullständigt godkänd. Efter dessa studierna så blir läkemedlet, i detta fall vaccinet, antigen fullständigt godkänd dvs man fortsätter att använda det eller så blir det icke godkänt och tas bort. Dessa studierna kan man inte göra under 1 år.

Spelar ingen roll om tillverkningssteckningen sedan tidigare är känd då detta är ett helt nytt vaccin på marknaden.

Jag är fullt medveten om att vaccinet är testat, annars hade det inte var godkänt och i bruk.

Du kommer aldrig att bli äldre än 12. Tyvärr. Du förstår inte enkla saker som skillnaden mellan fakta och åsikter. Du tror gång på gång att en åsikt helt magiskt ändrar faktan. Du vägrar att ta in att folk kan ha och har rätt att ha andra åsikter än dig.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-23 08:23:57 följande:

En åsikt som säger vaccinet är farliga än COVID-19, kommer alltid vara betydelselös.

Då fakta säger det är exakt tvärtom och att COVID-19 GIGANTISKT mer farligt än vaccinet.

Det är nu du ger anitvaccer propaganda tillbaka, men vi står vid samma punkt om denna "åsikt" varje gång, den saknar relevans då den inte bryr sig om fakta.

DU anser att åsikten är betydelselös. För den som har åsikten är den INTE betydelselös.

Jag kan ha en åsikt om att insulin är ett dåligt och farligt läkemedel. Det är min åsikten. Som jag har all rätt att ha. Faktan säger dock att det läkemedlet är bra och behövligt. Det ändras aldrig av att jag har en annan åsikt. Och min åsikt har betydelse för mig men kan vara betydelselös för dig. Vilket är helt ok.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-23 09:02:30 följande:

24 år har du missat där, låter som en ny vattkoppor sker för dig igen.

Krävs?, verkar som du missat att man följt gällande regler och det verkar störa dig enormt i din antivaccer propaganda.

Sicken tur vi sparade denna om över 2 decenniers långtidstestande, för det verkar inte tagit väl.

Och detta vaccin prioriterande man, det verkar du också missat i din antivaccier propaganda.

DU är fullt medveten att vaccinet är testat, du kunde ha lurat oss alla där.

Men ledsen för din skull det är testat enligt regler, och att man prioriterat hanteringen och genomgången av studien.

Hur kan en sjukvårdsområdesutbildad ha missat såna enkla saker

Låter lite som vattkoppor inte, du vet vattkoppor som du sade var MINDRE smittsamt än COVID-19 och fast vattkoppor hade en nolla bakom sig i sitt R0-tal mot COVID-19´s

Covid-19 vaccinet börjades produceras runt april 2020. Inte några 24 år sedan det.

Vad är det du inte förstår eller inte vill förstå? Det tar runt 12 år för att ett läkemedel eller vaccin ska bli fullt godkänd. Det har inte gått så lång tid med covid-19 vaccinet ännu.

Nej, jag har inte missat att de följt gällande regler. Självklart har de gjort det. Annars hade vi inte haft vaccinet nu.
    klyban skrev 2021-07-23 09:02:30 följande:

En åsikt som säger vaccinet är farligare än COVID-19, den är osaklig och har en åsikt som berättar att den är till 100% fel, då UPPENBARLIGEN COVID-19 är gigantiskt mer farligt.

Utlämnar man fakta i en åsikt, så blir den då betydelselös och i dessa sammanhang och påståendet att vaccinet är farligare än COVID-19.

Finns inte ett ord du kan säga där som ändrar nått någonsin.

Men förstår det är viktigt med åsikter som sakar fakta grund för dig, men för oss andra som vågar sig på att ta vaccinet, du vet dom här som passerat +~10000000 doser nu, vi har insett att faktabefriande åsikter kan man ignorera pga de är betydelselösa för allt om vaccinen.

Är det så du utför din vård, kommer med åsikter som saknar fakta grund och sen berättar så hör gör vi nu, låter som en sjukvård som har fallerat då om man lyssnar på åsikter som saknar betydelse.

Fortfarande är det din åsikt att det är betydelselöst. Det är ingen fakta.

Spelar ingen roll om en åsikt är 100% fel, det fortfarande en åsikt folk har rätt att ha.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-23 10:54:57 följande:

Osaklig kritik betyder inget det heller.

Men frågan är hur kan kan missat 24år av tekniken och att man följt de regler för läkemedel som vaccin är och för godkännanden.

Ja, jag uppdaterar alla som vågar sig på att ta COVID-19 vaccinet, ja, och?

Men den uppdateringen får du vänta på, den sker först vid kl14.

Undra om de fått in Västernorrlands vaccinationer än, om nu det var de som hade 11000 icke rapporterade efter oväder.

Men seriöst? Förstår du inte att de siffrorna på de som tagit vaccinet, statistiken säger enbart vilka som tagit vaccinet, inte vilka som vågat eller fått en direkt fråga och gjort ett aktivt bal är helt irrelevanta till om vaccinet är tryggt eller om det finns biverkningar vi ännu inte vet om!

När tror du covid-19 vaccinet började produceras?
  • EpicF
    Anonym (Therese) skrev 2021-07-23 11:04:09 följande:

Ja och varför ger de vaccinet till de över 65år? Ologiskt. Ta bort helt istället. Och det hjälper ju inte särskilt mycket att veta att inte det inte var jätte många som dog, jag vill ändå inte vara en av dem som mister livet. Vetenskapen kom fram till att de hade fel och flera miste livet pga. det, därför behöver man vara skeptisk och fundera några varv själv först innan man blint litar på "Vetenskapen".

Jag håller med dig om att det är ologiskt. Borde stoppas helt och hållet.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-23 11:19:09 följande:

Du är ingen farmaceut säger du, så vad vet du?

En beprövad teknik, tänk på det varje gång du ska upprepa 12år

Nej, det går mycket snabbare om man prioriterar studien och prioriterar utvärderingen av studien.

Och du jobbade inom sjukvårdsområdet, svårt och tro faktiskt och inte vet såna här rätt simpla saker.

Det är gjort efter de regler man har, omfattning och tid för studien.

Detta är något du aldrig klarar att passera.

Och nu med ~3790000000 doser givna, så vet vi än mer och hur ofarligt vaccinet är i jämförelse med COVID-149 infektion.

Fråga bara USA, där ~99,2% som dog var ovaccinerade.

Det berättar att åsikten att vaccinet är farligt är galet faktabefriad åsikt.

Det är nu antivaccer kommer in och ska försvara de livsfarliga vaccinen.

Är fakta betydelselöst nu ,

Nu har du gått lite för långt i din iver som antivaccer, det är åsikten som säger att vaccin är farligare än COVID-19 som är 100% betydelselösa.

Som nonsens tenderar vara.

Nej, jag är ingen farmaceut. Har aldrig påstått det heller.

Tekniken för vaccinet är en beprövat teknik ja. Men vaccinet är nytt.

Nu frågar jag igen: VAD ÄR DET DU INTE FÖRSTÅR ELLER VILL FÖRSTÅ?

Alla har vågat sig på att ta vaccindos, det är ett faktum.

Din fråga berättar du inte förstår vad detta är för vaccin, du får först läsa upp dig.

Sen kanske kritik kan komma som är korrekt.

En ny vattkoppor ligger oss framför oss nu, den som du försöker låtsas om att du aldrig sade.

Du vet den där COVID-19 var MYCKET mer smittsamt än vattkoppor, fast än det är tvärtom och med en nolla bakom R0-talet

VAD ÄR DET DU INTE FÖRSTÅR MED STATIATIK? VAD ÄR DET DU TROR ATT STATISTIKEN EGENTLIGEN VISAR?

Fakta är att det finns statiskt på hur många som TAGIT VACCINET! Statistiken talar inte om hur många av dessa som det fakto har VÅGAT ta vaccinet. Statistiken säger inte heller hur många som själva TATT ETT AKTIVT VAL EFTER ATT HA FÅTT FRÅGAN OM ATT TA VACCINER.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-23 11:20:48 följande:

Det enda du berättar där är att du inte förstår medicinska beslut och varför de är tagna.

Hade du använt logik och fakta, så hade det inte längre varit ologiskt för dig.

Så läs upp dig är ett gott råd för din okunskap där.

Jag håller med om att det är ologiskt att det fortfarande ges till de över 65 år. Det är det jag berättade med mitt inlägg. Inget annat. Det är min åsikt.
  • EpicF

Alla har vågat sig på att ta vaccindos, det är ett faktum.

Och varför kan inte du bevisa det då?
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?