• EpicF

Vågar ni vaccinera er mot covid?

klyban skrev 2021-07-23 11:20:48 följande:

Det enda du berättar där är att du inte förstår medicinska beslut och varför de är tagna.

Hade du använt logik och fakta, så hade det inte längre varit ologiskt för dig.

Så läs upp dig är ett gott råd för din okunskap där.

Jo, för MIG är det ologiskt att det ges till äldre det kan ge svåra biverkningar. I min värld ska inte äldre skördas för att rädda yngre. Det blir helt fel. Man har stoppat det för yngre pga biverkningar och då ska samma gälla äldre. Strunt samma om de äldre hittills inte fått biverkningar, det kan vara slumpen.

Ska jag läsa upp mig? Det är något du borde göra då du enbart kommer med felaktigheter hela tiden.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-23 16:02:44 följande:

Långtidstestat i 24 år, jag tror du får tänka om och tur jag spara den tills nu.

Här har du hur många som vågat sig på att ta vaccinen, och detta desinformationen till trots.

Få länder som har så imponerande siffror som vi har och vågat sig på att ta vaccinet.

Hoppas platån dröjer lite till.

Antalet doser givna:

2021-07-23 10 142 632

Antalet vaccinerade personer med minst en dos:

2021-07-23 6 201 312 75,8%

Antalet personer som fått två:

2021-07-23 3 941 320 48,1%

Kam du förklara hur ett vaccin som enbart har funnits i ca 1 år ändå jag blivit långtidstestat på i 24 år? I -97 fanns inte ens covid-19 och vi behövde inget vaccin zå.

Återigen statistik på hur många som har tagit vaccinet. Den statistiken säger ingenting, är egentligen totalt ointressant.
    klyban skrev 2021-07-23 16:02:44 följande:

Dock en åsikt du aldrig förklarade, märkt de du det?

För det gjorde vi alla andra.

Och vad är en åsikt värd i ett faktabaserat ämne som du inte ens klarar av att förklara själv?

Osakligheter är betydelselösa inför fakta.

Jag antar att du kan läsa vad som står. Då behövs ingen förklaring. Om det är så att du har problem så ska jag förklara för dig att det är aningen ologiskt att man väljer att ge de äldre ett läkemedel som haft allvarliga biverkningar. Vad är skillnaden mellan yngre och äldre? Är de yngre mer värda än de äldre?
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-23 17:22:49 följande:

Det är redan bevisat och och med de vågade sig på att ta vaccinet.

Man ser i andra länder som inte vågar sig ta COVID-19 vaccinet som oss, vi har en fantastiskt utveckling upp tills nu av de som vågat sig på att ta COVID-19 vaccin.

Var då? Finns inte i tråden trots att du flera gånger har blivit tillsagt att visa.
  • EpicF

Man kan ha frågor om det, men prevalensen för dessa svåra biverkningar har fortfarande lika galet låg prevalens.

Finns ingen slump längre med den vaccineringen, så många är redan gjorde att man vet.

Är det ologiskt för dig, så får du läsa upp dig, så enkelt är det faktiskt.

Spelar ingen roll hur låg den är. Här har man gjort ologiska skillnader mellan äldre och yngre.

Hade du varit lite kunnig, så hade du vetat om vad som är testat så länge.

Ja, man har testat dessa vaccin länge nu, det enda som skiljer sig är vilken patogen man lagt in.

Visste du inte ens om detta om dessa vaccin?

Ja, det är statistiken på hur många som vågat sig på att ta COVID-19 vaccin.

Och vi har passerat 75% som vågat sig på att ta dos ett, och 48,1% har vågat sig på att ta dos två.

Och dröjer nog inte så himla länge innan vi kan ta dos tre också, du vet den där frågan som aldrig hade ställts enligt dig, men var tom diariefört 9:e Juni om jag inte minns fel.

Fakta tenderar mosa åsikter i bitar om det är osakliga åsikter.

Covid-19 fanns inte i 1997, vilket innebar att vi inte behövde något vaccin då. Vaccinet börjades inte produceras då utan först föra året, år 2020. Ett år blir inte magiskt 24 år bara för att man testat efter gällande regler. Det är normalt att man testar vaccin/läkemedel, får ett godkännande, börjar ge det till folk, fortsätter studier och sedan efter ca 10-12 år förhoppningsvis får ett fullvärdigt godkännande. Inget annorlunda har hänt med covid-19 vaccinet. Samma process.

Åsikter behöver inte ha något med fakta att göra. En åsikt kvarstår oavsett vad faktan säger. Faktan kvarstår oavsett vad folk har för åsikter. Är det verkligen så svårt för dig att greppa? Min sambos 5-åringen greppar det. Medans du som är betydligt äldre greppar inte det alls.
  • EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-07-23 19:33:51 följande:

Mitt barns farmor fick 2 doser A-Z i våras. Hon fick inga biverkningar alls.

Hon är väldigt nöjd med att vara full-vaccinerad.

Ja, det är väldigt bra men problemet är att man gör en stor skillnad på äldre och yngre. Vilket inte är bra.
  • EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-07-23 20:12:55 följande:

Det är inte konstigt alls det är enligt den data och statistik på den data som finns.

Äldre är i riskgrupp för Covid-19. Och de fåtal rapporter om blodproppar i kombination med blödning har framförallt rapporterats hos yngre.

Följande skriver FHM

"I mitten av mars pausades användningen av vaccinet på grund av en utredning angående ett fåtal fallrapporter om blodproppar i kombination med blödning. Den misstänkta och sällsynta biverkan har framför allt rapporterats hos yngre personer.

Efter Europeiska läkemedelsmyndighetens (EMA) utlåtande och avstämningar med experter i både Sverige och andra länder beslutade Folkhälsomyndigheten att återuppta vaccinationerna för personer 65 år och äldre.

I Europa har Vaxzevria getts i över 20 miljoner doser. Vaccinet ger ett mycket bra skydd mot allvarlig covid-19. Det bedöms minska smittrisken och bidra till att minska spridningen av covid-19 i samhället."

Källa: www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/vaccination-mot-covid-19/om-vaccinerna-mot-covid-19/information-om-fortsatt-vaccination-av-astra-zenecas-vaccin-till-personer-som-ar-65-ar-och-aldre/

Att skriva att det inte kan finnas NÅGON enda människa som har nytta av detta vaccinet är inte bara felaktigt utan även urbota dumt skrivet, rentav korkat.

Länder har fightats om A-Z och satt upp tullar så vaccinen inte ska lämna landet utan det egna folket ska få vaccinet först. Det är mycket tragiskt att några har dött, men det är fortfarande så att många många har haft nytta av vaccinet och alldeles säkert har det räddat liv.

Jag vet varför men fortfarande så görs en skillnad som inte borde göras.
  • EpicF
    Anonym (Ella) skrev 2021-07-23 21:15:47 följande:

Fattar inte hur man blint kan försvara ett vaccin som inte testats klart. De som tar vaccinet är med i kontrollgruppen. De är på er vaccinet testas. Är det så konstigt att man inte vill ta den risken själv? Jag har haft covid och blev inte sjuk, så jag avvaktar ett tag.

Riktig så är det inte. Det är testat med kontrollgruppen. Men ja, studierna fortsätter men vi som tagit vaccinet är inte med i några kontrollgruppen, får inte någon uppföljning eller återkoppling. Enda som händer är att de biverkningarna som rapporteras in följs upp.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-29 16:51:48 följande:

Antalet doser givna:

2021-07-29 10 483 504

2021-07-29 6 365 362 77,7%

2021-07-29 4 118 142 50,3%

Väntar fortfarande på källan som talar om exakt hur många som VÅGAT vaccinera sig. Du envisas med att ge statistik på hur många som har vaccinerat sig. Men fortfarande ingen statistik på hur många som faktiskt VÅGAT.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-30 08:54:56 följande:

Finns i dessa orden, de som vågat sig på att ta vaccinet, hade de inte vågat så hade de aldrig tagit.

Faller på sin egen orimlighet att de inte vågat.

DU vet om att vaccinera sig är frivilligt, undrar då du själv sagt det så många gånger.

Att vågat sig på att ta något som vaccin, är just att våga, annars hade man inte vågat och då hade man inte tagit vaccinet.

Ok, fortfarande inget bevis på att folk vågat ta det. Bra då vet vi det.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-30 15:13:59 följande:

Verkar som vi träffar 80% nästa vecka, helt fantastiskt att folk inte bryr sig om desinmformationen och vågar sig på att ta vaccinet.

(Och nej, denna gången har jag inte kopierat dessa siffror, eftersom det var så stort problem att jag kopierade dom, så valde jag istället skriva ned de för hand, så allt borde vara lugnt nu när jag inte har kopierat siffrorna.)

Antalet doser givna:

2021-07-30 10 565 358

2021-07-30 6 392 465 78,1%

2021-07-30 4 172 893 51%

Så du har helt enkelt hittat på siffror. Jaja, bra att veta det.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?