• EpicF

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Anonym (Moa) skrev 2021-08-15 19:50:53 följande:

Du såg inte att jag dubblera det antalet?

Dessutom höll jag procenten-antalet på riskgrupp som kan ta egna medicinska beslut till "ja", lågt dvs 80 %

Trots detta hamnade jag på ca en halv procent, men skrev ändå att du för enkelhetens skull och för marginalerna kunde ta det som en hel procentenhet.

Denna fråga är verkligen ut-tjatad från din sida och du kan väl tänka lite själv, eller?

Även om du drar bort 1 procentenhet från siffrorna så hamnar du väldigt högt i hur många som vågat.

Det är du som vill ha detta utrett så då får väl du leta upp mer rimliga siffror om du nu tycker mina är totalt orimliga.

Men jag förstår att inte kommer göra det, R0 förkastade du ju också..., så ditt track record i den här tråden är ju inte så gott. 

Jodå, jag såg det. Hjälper inte. Går inte att räkna ut hur många som inte kan ta ett eget beslut.

Jag som vill ha det utrett? Jag bryr mig exakt hur många det, jag vet att finns många som inte själva kan ta ett eget beslut. Klyban däremot påstår sig ha siffror på hur många som hittills vågat. Dock har han aldrig kunnat visa på dessa siffror. Av den enkla anledningen att det inte finns siffror på det. Men det förstår inte klyban. Han tror att siffrorna som visar hur många som fått vaccinet också talar om att alla dessa har vågat, dvs tatt ett aktit val och att de dessutom visar att biverkningar är minimala.
  • EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-08-15 20:03:33 följande:

Vadå går inte att räkna ut, hur menar du?

Jo, det är du som vill ha detta du tjatat om och om igen om det.

På det stora hela är det i stort sett alla som tagit vaccinet som också vågat.

Den grupp du pratar om är liten i förhållandet.

Klyban påstår att han visat siffror på det, vilket han inte gör. Och aldrig kommer att göra.

Nej, det går inte att räkna ut. Vilket du borde förstå.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-08-15 23:38:46 följande:

DU påstår en massa saker, helt utan att kunna styrka dem på något sätt. Och jag frågar fortfarande: Var kommer det ifrån, hur kan du styrka det, vilka människor är det? Finns det ens en enda FAKTISKT existerande människa som inte har fått avgöra själv om de vill vara vaccinerade, eller är det bara ditt påhitt? 

Om du hade bemödat dig att läsa så hade du sett att det är frågor jag redan har svarat dig på.
  • EpicF

[quote=81314759][quote-nick]klyban skrev 2021-08-16 11:28:42 följande:[/quote-nick

Jag visar siffror på vem som vågat sig på ta vaccinen enligt TS.

[/quote]

Jaha, det har du. Var då någonstans?

• EpicF
    AndreaBD skrev 2021-08-15 23:41:41 följande:

Och det har han aldrig påstått heller. Det påstår bara du. 

Han påstår det igen i 3699
  • EpicF
    klyban skrev 2021-08-16 11:16:30 följande:

Den medicinska nyttan är redan bestämt som OFANTLIGT stor, och detta vet vi efter USA, Italien och Tyskland berättar att de som dör är de ovaccinerade.

Har du verkligen missat det?

Nej, du sade ju innan du inte visste vart man anmäler vård vid min felskrivning.

SÅ nu vet du, så vad är det för argument för sak här, kan du berätta detta så det finns något och svara på?

Existera inte anmäla vård när du utbildades, låter udda.

Eller var det vattkoppor som inte existerade då

Har man förvaltare så är det andra som sköter de medicinska besluten, och finns ingen gråzon i denna förvaltarskap här.

Utan vi väntar fortfarande på att du ska påvisa en enda, och det enda du har och komma med att försöka göra om förvaltarskap till en gråzon.(Lycka till med det)

Dock intressant att vi är tillbaka till bästa argumentet nu är att det inte är frivilligt

Senast igår sade du det var frivilligt, är det inte dax att bestämma sig snart?

Det mest komiska var att när denna kom upp först så trodde jag att det skulle vara några tusen, men nu står vi här fortfarande med NOLL och visst är det intressant.

Ja, de är de som vågat sig på ta vaccinen, imon kommer det nya siffror, och det varit fantastiska ökningar bland unga och även andra dosen.

Och detta trots all desinformation som ges, dock är det enkel desinformation att se rätt igenom.

Vårdan anser att den medicinska nyttan är stor, dvs överskrider riskerna. Man kan antingen gå på den linjen eller välja att avstå om man inte anser att den medicinska nyttan är stor för en själv. Är det något du inte förstår? Att folk har en egen vilja och rätt till en egen vilja.

Nej har aldrig påstått att jag inte vet var man anmäler vård man anser är felaktig.

Jag frågade dig vad en IVA-anmälan var då detta inte är något jag vet. Och jag vet fortfarande inte vad en IVA-anmälan är.

Däremot vet jag vad en IVO-anmälan är, där man anmäler vård man anser är felaktig.

Du däremot vet inte vad IVA står för och inte heller vad IVO står för. Det visar du tydligt.

Jag skrev att IVO inte existerade när jag studerade. IVO, där man inte anmäler grundades 2013.

Gråzonen när andra har hand om de medicinska beslutet är att man inte tillfrågar patienten utan tar beslut man tror denne är enig i.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-08-16 12:34:03 följande:

Ändå står vi här med noll påvisade, och dina försök och få de under förvaltarskap och som en gråzon är galet tokigt.

Då dessa är ingen gråzon ens.

Nu kommenterar du goddag yxskaft på ett inlägg du inte ens vet vad det handlar om. Och dessutom så vet inte du vad en gråzon är, trots att du fått det förklarat ett flertal gånger.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-08-16 15:11:15 följande:

Du har definitivt inte svarat på om min fråga om det inte fungerar i Sverige på samma sätt som det gör i Tyskland. Jag frågade för att jag inte har någon erfarenhet av äldreboende just nu (under pandemin). Och du säger att du jobbar i vården och är insatt.

Dvs. frågan är: Fungerar det inte så i Sverige också att det är förvaltare eller anhörig som bestämmer om någon (som inte själv förstår innebörden, t.ex. en dement person) ska vaccineras?

Du varvar ju med att säga att personalen bestämmer åt t.ex. äldre, dementa människor. Vilket är det då, förvaltare/anhörig eller personal? Det är en stor skillnad.

Fortfarande, ja det fungerar så. Vilket jag även har svarat på. Läkaren kan också ta medicinska beslut.

Personalen ger läkemedel, utan att fråga om Bertil vill ha sin alvedon och om han har smärtor. Alvedon är inte ett vaccin.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-08-16 18:18:25 följande:

Det kommer nya siffror inom som säger samma, fast mer som vågat sig på ta vaccinen, och troligtvis är det mestadels dos två som ökar har det visat sig.

Vad tror du ditt svartvita argumentation ska ge dig, för oavsett du säger så står vi på samma plats som innan och att det är dessa som vågat sig på att ta vaccinen.

Och insett att detta aldrig kommer ändra sig för dig, då du inte påvisar ens en enda tvingad.

Jaha, då det finns inga siffror ännu. Var kommer de siffrorna ifrån? Hur man gjort statistiken? Har man frågade varje person innan man ger vaccinet?
  • EpicF
    klyban skrev 2021-08-16 18:46:08 följande:

Den medicinska nyttan överstiger vaccinets farlighet med gigantiska mått.

Så redan definierat, men du som är utbildad inom sjukvården borde veta om redan.

Vet du inte vart man anmäler vård någonstans, finns inga mer svar än det.

Förvaltare är ingen gråzon, då de antingen tar de livsviktiga läkemedelsbesluten eller delegerar det till medicinskt kompetent personal eller så anhöriga.

Ingen gråzon där inte, visste du inte om det som utbildad inom sjukvård och omsorg?

Ja, jag anser som sjukvården. Men jag har förmågan att förstå att alla inte anser samma som sjukvården och jag accepterar deras beslut. Något du har väldigt svårt för.

Jag talat om för dig flera gånger var man anmäler vård man anser är felaktig. Har problem med läsförståelsen?

Jag har inte skrivit eller påstå åkattraktioner förvaltare är en gråzon. Att ge medicin eller vaccin utan att ha frågat patienterna är inte tillåtet. När det är en annan som tar de medicinska besluten, ex en förvaltare så kan man ge medicin och vaccin utan att tillfråga patienter och det är inom en gråzon. Inte tillåtet men heller inte olagligt. En gråzon. En svart och inte vitt. Utan grått. Som en gråzon.

Förstår fortfarande inte vad en gråzon är?

Alvedon ger mer biverkningar än vaccinen, och mer död.

Så ett dåligt exempel där

Nej, jag tyckte det var ett väldigt bra exempel eftersom i princip 8 av 10 äldre har alvedon på läkemedelslistan utan att egentligen behöva.

Nej, inga siffror idag, de kommer Tis-Fred och ca kl14,

Och ja, varje vuxen utan demens och andra som inte är under förvaltarskap är tillfrågad och tackat ja.

Och resten har du påvisat noll, så det var ju det då.

Varför har du inte tidigare lagt in dessa siffror, som tydligen kommer ut varje fre-tors kl 14?

Jag fick inge frågan innan sticket. Ingen annan av mina kollegor heller. Är det något nytt man börjat med? Isåfall när?
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?