• EpicF

Vågar ni vaccinera er mot covid?

AndreaBD skrev 2021-08-17 18:11:38 följande:

Och du förklarar sånt för att???

Alla vuxna människor vet ju sånt. 

Jag förklarade för att det var något du tydligt visade att du inte visste. Så nej, alla vuxna människor vet uppenbarligen inte sådant.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-08-17 18:15:07 följande:

Ren teori! I praktiken är de ju ändå inte kapabla att utöva den autonomin, eller hur?

Till viss del.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-08-17 21:31:29 följande:

Det är faktiskt förolämpande och olämpligt att förklara saker för folk som dessa helt uppenbarligen vet. Jag tyckte t.o.m. det var så självklart att jag ignorerade den aspekten. Fattar du vad jag säger? 

Att drömma av ditt inlägg så var det något du inte förstod. Därför förklarade jag för dig. Du får gärna tycka det är förolämpade men dittills inlägg talade tydligt om att du inte förstod.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-08-18 09:23:04 följande:

Du borde fatta att folk inte inte alltid förklarar allt i detalj bara för att bevisa för dig att de förstå saker. I det här fallet är det ett begrepp som alla någorlunda normalbildade människor känner till. Eftersom jag dessutom är språklärare bör du självklart utgå ifrån att det inte kan vara så att jag inte skulle känna till det. Annars visar du dig bara vara totalt socialt inkompetent. 

Du visste inte att en läkare kan skriva ut receptfria läkemedel på recept. Du visste heller inte att Alvedon finns i olika styrkor och att många som har det på recept har 665mg eller 1g på recept då dessa inte är receptfria. Detta förklarade jag för dig. Att du är språklärare har absolut ingen betydelse. Ditt inlägg talade tydligt om vad du visste och inte visste när du hävdade att alvedon är receptfritt och inte skrivs ut på recept.
  • EpicF
    Anonym (M) skrev 2021-08-18 10:59:12 följande:

Du vet visst inte att Alvedon 665 mg drogs tillbaka för några år sedan (2017?) och inte tillhandahålls längre?

Nej, det visste jag inte. Tack för upplysningen.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-08-18 12:04:03 följande:

Snälla du, jag har tre barn. De har fått sina receptfria läkemedel utskrivna av barnläkare. Självklart. Förstår du inte att man kan tycka att något är så självklart att folk VET att man inte tar upp det? 

Och ändå förstod du inte att även vuxna kan få receptfria läkemedel på recept, bla alvedon.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-08-18 12:46:17 följande:

Vill du irritera folk med flit? Självklart vet jag det, jag har även jag själv fått receptfria läkemedel på recept. Jag har precis som mina barn allergier och astma.

Jag tyckte bara att det var för ointressant att tjafsa om. Det händer att folk  inte har lust att diskutera varenda lilla skit. Det behöver inte betyda att de inte vet. 

Och ändå så skrev du tydligt i inlägger art en läkare inte skriver ut alvedon eftersom det är receptfritt. Och det framkom tydligt att du inte visste.

Hade du verkligen vetat så hade du inte skrivit inlägget. Men fint försökt till en efterhandsstruktion.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-08-18 12:04:03 följande:

Snälla du, jag har tre barn. De har fått sina receptfria läkemedel utskrivna av barnläkare. Självklart. Förstår du inte att man kan tycka att något är så självklart att folk VET att man inte tar upp det? 

Så det här, inlägg 3725 som du skrev iförrgår kl 23.11, "Du påstår att en läkare förskriver alvedon eller vaccin, och det är helt uppenbarligen fel. Alvedon är receptfritt. Visserligen kan en läkare rekommendera det, eller ordinera, om du vill. Men det är ju fullständigt onödigt, det är ju bara att gå till apoteket. Däremot kommer ingen läkare att ordinera vaccin. Nepp...." är enligt dig inte skrivit av dig? Blivit hackad? För det är ditt nick som har skrivit det.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-08-18 23:28:30 följande:

Jag vet... men det var för att jag inte brydde mig tillräckligt, dvs. att uttrycka mig mer exakt och säga att jag visserligen vet att man KAN få det utskrivet, men att jag anser det vara en försumlig faktor.

Förresten så har jag själv av läkaren utskrivet Alvedon i mitt medicin-skåp - kom jag på senare..... de där 565, eller vad det var, i en stor rund burk. Men såna saker är inget som jag fokuserar på i livet, och därmed inte heller något som jag kommer ihåg med en gång. 

Varför ingr vara erkänna att du hade fel?

Alvedon 665mg, som numera är avregistrerat så antar burken är gammal...
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-08-18 23:28:30 följande:

Jag vet... men det var för att jag inte brydde mig tillräckligt, dvs. att uttrycka mig mer exakt och säga att jag visserligen vet att man KAN få det utskrivet, men att jag anser det vara en försumlig faktor.

Förresten så har jag själv av läkaren utskrivet Alvedon i mitt medicin-skåp - kom jag på senare..... de där 565, eller vad det var, i en stor rund burk. Men såna saker är inget som jag fokuserar på i livet, och därmed inte heller något som jag kommer ihåg med en gång. 

Varför ingr vara erkänna att du hade fel?

Alvedon 665mg, som numera är avregistrerat så antar burken är gammal...
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?