Vågar ni vaccinera er mot covid?
Och du förklarar sånt för att???
Alla vuxna människor vet ju sånt.
Och du förklarar sånt för att???
Alla vuxna människor vet ju sånt.
Ren teori! I praktiken är de ju ändå inte kapabla att utöva den autonomin, eller hur?
Det är faktiskt förolämpande och olämpligt att förklara saker för folk som dessa helt uppenbarligen vet. Jag tyckte t.o.m. det var så självklart att jag ignorerade den aspekten. Fattar du vad jag säger?
Du borde fatta att folk inte inte alltid förklarar allt i detalj bara för att bevisa för dig att de förstå saker. I det här fallet är det ett begrepp som alla någorlunda normalbildade människor känner till. Eftersom jag dessutom är språklärare bör du självklart utgå ifrån att det inte kan vara så att jag inte skulle känna till det. Annars visar du dig bara vara totalt socialt inkompetent.
Du vet visst inte att Alvedon 665 mg drogs tillbaka för några år sedan (2017?) och inte tillhandahålls längre?
Snälla du, jag har tre barn. De har fått sina receptfria läkemedel utskrivna av barnläkare. Självklart. Förstår du inte att man kan tycka att något är så självklart att folk VET att man inte tar upp det?
Vill du irritera folk med flit? Självklart vet jag det, jag har även jag själv fått receptfria läkemedel på recept. Jag har precis som mina barn allergier och astma.
Jag tyckte bara att det var för ointressant att tjafsa om. Det händer att folk inte har lust att diskutera varenda lilla skit. Det behöver inte betyda att de inte vet.
Snälla du, jag har tre barn. De har fått sina receptfria läkemedel utskrivna av barnläkare. Självklart. Förstår du inte att man kan tycka att något är så självklart att folk VET att man inte tar upp det?
Jag vet... men det var för att jag inte brydde mig tillräckligt, dvs. att uttrycka mig mer exakt och säga att jag visserligen vet att man KAN få det utskrivet, men att jag anser det vara en försumlig faktor.
Förresten så har jag själv av läkaren utskrivet Alvedon i mitt medicin-skåp - kom jag på senare..... de där 565, eller vad det var, i en stor rund burk. Men såna saker är inget som jag fokuserar på i livet, och därmed inte heller något som jag kommer ihåg med en gång.
Jag vet... men det var för att jag inte brydde mig tillräckligt, dvs. att uttrycka mig mer exakt och säga att jag visserligen vet att man KAN få det utskrivet, men att jag anser det vara en försumlig faktor.
Förresten så har jag själv av läkaren utskrivet Alvedon i mitt medicin-skåp - kom jag på senare..... de där 565, eller vad det var, i en stor rund burk. Men såna saker är inget som jag fokuserar på i livet, och därmed inte heller något som jag kommer ihåg med en gång.