• Jozsan

BIM mars 2021

Hej!

Dags för en tråd för oss med bim nu i mars

Ett forum där vi kan stötta och peppa varandra, och självklart hoppas jag på många plus!

Mitt andra försök, förra månaden prickade vi inte exakt på äl dagen. Men jag kommer börja med äl test denna månad för att hålla koll på kroppen.

• Svar på tråden BIM mars 2021
  • Ploppis
    Rosahimmel86 skrev 2021-03-06 07:05:32 följande:

ÄL+8 är fortfarande tidigt så jag håller tummarna för dig :)

Själv fick jag veta förra månaden att min närmaste väninna hade blivit gravid oplanerat med sin nya kille.

Dom ska bli föräldrar i september och hon visar bilder och skriver saker om bebisen till mig ofta.

Det gör ingenting men klart att det känns en smula.

Igår kom en av mina anställda (jag driver en skönhetssalong) och berättade att hon också blivit oplanerat gravid men hon ska också behålla bebisen (utan fadern med i bilden)

Jag förstår henne till fullo

Men på något sätt var det som att bägaren rann över lite igår

När blir det min tur?

Jag anställde henne för att jag skulle kunna gå hem och njuta av att vara mammaledig så småningom och behövde då någon som kunde salongen lika bra som jag.

Men eftersom det har dröjt så länge för mig så blev hon gravid först.

Så nu måste jag börja leta efter någon som kan ta hennes plats för hon går på mammaledigt resan första juli.

Ursch, inte meningen att vara bitter

Men ibland känns det lite motigt :(

Jag förstår dig så väl! Jag jobbar på en förskola och det blir ju syskon till alla barn titt som tätt. Min dotter är 4,5 år och en önskan om att hon ska få ett syskon har funnits i flera år så den där jobbiga känslan i magen varje gång man får veta att någon förälder är gravid är jobbig. Hoppas verkligen det är vår tur snart! Kram.
  • Tryingtogetnr2

Härligt har äl nångång nästa vecja och hela familjen har åkt på världens förkylning. Tog corona test igår så väntar på svar. Men hur ska man orka få till de nu när alla är som döa sillar.

• Monsan94

Smacko 1/3

Bacon89 2/3 (plussat)

Sarabecca 3/3

Goodenough06 6/3 (Plussat)

JIBL 7/3

Myownworstenemy 8/3

Kattis93 8/3

Jojjans 6/3-11/3

Ploppis 15/3

MommyA 15/3

Primo 14/3-16/3

Mamma91a 16/3

Monsan94 16/3

Längtarefterdig 18/3

Sopkvasten 21/3

Tryingtogetnr2 24/3

Onewayticket 25/3

Jahoppsan5 26/3

eae95 28/3

Rosahimmel86 30/3

Jozsan 31/3

La också till mig i listan! :)

Så spännande och roligt att följa er andra! Håller tummarna för oss alla! Är bara på äl+2, så ett par dagar till får man vänta att testa iaf! (har egentligen lovat mig själv att inte ta tidiga test denna mån, har tagit ut segern i förskott 4 månader i rad..)

• Jozsan

Välkomna alla nya till mars tråden, hoppas detta är vår månad att få +

Jag räknar bara dagarna nu tills nästa äl, så segt mellan mens och äl. Men dagarna går och snart är äl veckan här, ska man bara få till sex de dagarna också Mycket energi tycker jag att detta tar, då har vi nästan precis börjat försöka.

• Tryingtogetnr2
    Jozsan skrev 2021-03-06 19:06:49 följande:

Jag räknar bara dagarna nu tills nästa äl, så segt mellan mens och äl. Men dagarna går och snart är äl veckan här, ska man bara få till sex de dagarna också Mycket energi tycker jag att detta tar, då har vi nästan precis börjat försöka.

I feel you. Borde ha ägglossning närmaste veckan men hsr gått och blivit dubdrrsjuk både jag och mannen.
  • Emmissss
    Tryingtogetnr2 skrev 2021-03-06 20:53:39 följande:

I feel you. Borde ha ägglossning närmaste veckan men hsr gått och blivit dubdrrsjuk både jag och mannen.

Hoppar in här och måste flika in att enda gången jag var sjuk när vi försökte, var gången när vi plussade med vår dotter. På 8e försöket :) Har en dotter på snart 14 månader så börjat fundera lite smått på ett syskon. Ska tilläggas att jag väldigt sällan är sjuk, men tror det räddade oss :)
  • Anonym (Athis)

Hoppar in här. Hade BIM 4 Mars. 

Neg test samt ingen mens öht. Liten molkänsla, trött som satan och kissenödig oftare samt ländryggssmärta men det tror jag mest beror på Min Spondylit. (driver inte upp förhoppningarna här inteTyst)

Har en son på 8 år sedan tidigare så det känns inte som jag kommer ihåg så mycket sen dess. 

• Monsan94
    Jozsan skrev 2021-03-06 19:06:49 följande:

Tack! :)

Ja de dagarna där emellan är så dryga!

Ja det är lite energikrävande, men samtidigt roligt! Äl+4 idag så har massvis med dagar kvar innan det är lönt att testa, sjukt trist att vänta
  • Maramba

ÄL+8 och testade blankt nu på morgonen. Hur går det för er andra som ligger ungefär lika? Håller ni er från att testa? :)

• Sopkvasten
    Maramba skrev 2021-03-08 08:28:17 följande:

ÄL+8 och testade blankt nu på morgonen. Hur går det för er andra som ligger ungefär lika? Håller ni er från att testa? :)

Vad spännande! Det är ju väldigt tidigt så man borde ju inte, men vet att jag kommer göra samma. Hade äl igår, riktigt ont i magen hela kvällen. Så är väl på äl+1 idag. Tänker att jag ska börja testa på äl+10. Vilka test använder du? Jag har rfsu tidigt och graviditetskollens tidiga test :)
Svar på tråden BIM mars 2021