• Jozsan

BIM mars 2021

Hej!

Dags för en tråd för oss med bim nu i mars

Ett forum där vi kan stötta och peppa varandra, och självklart hoppas jag på många plus!

Mitt andra försök, förra månaden prickade vi inte exakt på äl dagen. Men jag kommer börja med äl test denna månad för att hålla koll på kroppen.

• Svar på tråden BIM mars 2021
  • Äit
    goodenough06 skrev 2021-03-03 06:36:09 följande:

Tog digitalt nu på morgonen:D

Härligt!! Grattis! <3

Välkommen till november -tråden :D
  • Jojjans
    Tvåbarnsmorsan92 skrev 2021-03-03 13:11:30 följande:

Kramper och framförallt ut mot höger sida idag, borde ha mens typ imorgon eller fredag ! Men märkte nu att jag har väldigt kletiga flytningar alltså typ ägglossningsflytningar tror att jag redan haft ägglossning, tog äl tester och har dessutom alltid kraftig värk vid ägglossning. Men någon som har något liknande? Väldigt svullen om magen och vill äta hela tiden

Är inte flytningarna hala och genomskinliga så är det nog inte tecken på ägglossning iallafall.

När jag var gravid hade jag mer lotion-lika, vita och flytande... men en helt ny typ av flytningar pekar ju på att något nytt händer, hoppas!

Jag borde också få mens om några dagar och tycker jag haft mer flytningar än vanligt
  • Tvåbarnsmorsan92
    goodenough06 skrev 2021-03-03 13:45:24 följande:

Jag har så, mina flytningar har varit tjocka och kletiga i typ en veckas tid haha, inte så genomskinliga som mitt ÄL-sekret brukar vara utan mer vita. För mig var det ett tecken på graviditet!

Så himla konstigt det där! Min första graviditet var mina flytningar vattniga och i mängder, andra graviditeten försvann dom helt och graviditeten som blev ett missfall så var det typ som nu. Dom senaste dagarna har dom varit tjocka och vita. Nu är dom typ så fast som snor typ haha ! Vi får se helt enkelt!
  • Tvåbarnsmorsan92
    Jojjans skrev 2021-03-03 14:21:12 följande:

Är inte flytningarna hala och genomskinliga så är det nog inte tecken på ägglossning iallafall.

När jag var gravid hade jag mer lotion-lika, vita och flytande... men en helt ny typ av flytningar pekar ju på att något nytt händer, hoppas!

Jag borde också få mens om några dagar och tycker jag haft mer flytningar än vanligt

Min första graviditet var mina flytningar vattniga och i mängder, andra graviditeten försvann dom helt och graviditeten som blev ett missfall så var det typ som nu. Dom senaste dagarna har dom varit tjocka och vita. Nu är dom typ så fast som snor typ haha ! Vi får se helt enkelt!
  • Jozsan

Wow så många + i tråden, stort grattis till er som fått ett plus!

Mensen kom idag, på beräknad dag och allt. Alltid något!

Så jag stannar kvar i mars tråden då min nästa bim är 31/3, på håret alltså

Kommer fortsätta med äl stickor och testa få till sex två dagar extra. Vill så så gärna nu att det ska gå vägen.

Känns som en evighet dessa 2 veckor att vänta in äl bara..

• Jojjans
    Tvåbarnsmorsan92 skrev 2021-03-03 17:05:58 följande:

Min första graviditet var mina flytningar vattniga och i mängder, andra graviditeten försvann dom helt och graviditeten som blev ett missfall så var det typ som nu. Dom senaste dagarna har dom varit tjocka och vita. Nu är dom typ så fast som snor typ haha ! Vi får se helt enkelt!

Så intressant att det kan vara så himla olika! Bara att vänta och se
  • Jojjans

Är så nyfiken på hur ni tänker kring när det är mest optimalt att ligga? Om ni bara får till det en gång alltså, när känns viktigast? På ägglossningsdagen eller innan? Och isåfall - hur långt innan?

• Anonym (Försökmednr2)
    Jozsan skrev 2021-03-03 21:54:15 följande:

Wow så många + i tråden, stort grattis till er som fått ett plus!

Mensen kom idag, på beräknad dag och allt. Alltid något!

Så jag stannar kvar i mars tråden då min nästa bim är 31/3, på håret alltså

Kommer fortsätta med äl stickor och testa få till sex två dagar extra. Vill så så gärna nu att det ska gå vägen.

Känns som en evighet dessa 2 veckor att vänta in äl bara..

Tråkigt med mensen, men nya tag nu :) hoppas du får till det bra under äl. Jag går själv i väntans tider. Så jobbigt med all väntan! Men i slutändan så är det ju värt det :)
  • Kattis93

Så då var det 7 dagar sedan ägglossning. Sexet skedde 48 timmar före bekräftar ägglossning och jag hoppas att det räcker! Märkliga flytningar, mycket och kletigt om man vågar skriva så ???? hoppas hoppas på att plussa i helgen!

• Jozsan
    Jojjans skrev 2021-03-03 21:59:39 följande:

Är så nyfiken på hur ni tänker kring när det är mest optimalt att ligga? Om ni bara får till det en gång alltså, när känns viktigast? På ägglossningsdagen eller innan? Och isåfall - hur långt innan?

För vår del tror jag det är bäst äl dagen och dagen efter. Har provat nu att ha några dagar innan och dagen precis innan äl, utan att pricka rätt så vi provar ny metod denna månad
Svar på tråden BIM mars 2021