• Jozsan

BIM mars 2021

Hej!

Dags för en tråd för oss med bim nu i mars

Ett forum där vi kan stötta och peppa varandra, och självklart hoppas jag på många plus!

Mitt andra försök, förra månaden prickade vi inte exakt på äl dagen. Men jag kommer börja med äl test denna månad för att hålla koll på kroppen.

• Svar på tråden BIM mars 2021
  • Sally8585
    Tryingtogetnr2 skrev 2021-03-10 19:53:56 följande:

Sjukt förra cykeln fick jag positivt på cd14, är enbart å cd 12 idag :o

Är det ägglossnings test? Har du ägglossning nu? :))
  • Sally8585
    Monsan94 skrev 2021-03-11 05:05:16 följande:

Hej! Jag har också bim nästa vecka, på tisdag den 16e! Femte eller sjätte försöket med nr.1!

Testoman som man är så kunde jag inte hålla mig från att testa igår & fick ett svagt svagt rosa sträck till, men vågar inte ta ut segern i förskott med 3 föregående månader som varit plus & sedan resulterat i mens ändå..

Hej! Vad kul!

Spännande med att du ser något. Jag ska hålla mig till efter helgen. Jag hoppas verkligen att du är gravid nu :D Testa imorgon igen så har det kanske stegrat :))
  • Tryingtogetnr2
    Sally8585 skrev 2021-03-11 08:19:35 följande:

Är det ägglossnings test? Har du ägglossning nu? :))

Ja det är det. Har ägglossning och tror jag kände ägget släppa, hade sån grov smärta nyss som höll i nån minut men som är släppt nu och imorse va testet negativt
  • Lys12
    Sally8585 skrev 2021-03-10 19:12:19 följande:

Ja, gud vad man haft spökgraviditeter genom åren :D Har det säkert nu med, bara för att jag vill få till det nu ;) Jag testade idag, mitt på dagen - negativt. Inte oväntat ;) Tänkte hålla mig till söndag eller måndag iaf! Kommer bli svårt. Denna fasen är ju nästan roligast med hela graviditeten, att bara få analysera tester! hahaha! Nej då.. men ja, jag ser framemot detta med en viss skräckblandad förtjusning ;)..

Ja man vill ju bara veta så tidigt som möjligt!! Så måste man hålla på och vänta och de känns ju som en evighet, haha. Så spännande!! Hoppas de blir positivt för dig! Idag har jag inte vaknat med något speciellt symtom, ska försöka att inte tänka på det och hålla ut till onsdag iallafall nästa vecka. Jag vet ju och har läst att med ?vanliga? graviditetstest så ska man vänta till BIM. Men finns det chans att plussa med vanliga test innan BIM? någonstans läste jag att det ska iallafall ha gått 10 dagar efter ägglossning.
  • Onewayticket

Varför gör min premom såhär? Det är väl ganska tydligt att peaken inte var peaken..? Idag är ju mycket starkare, typ positivt?

• Onewayticket
    Onewayticket skrev 2021-03-11 14:21:36 följande:

Varför gör min premom såhär? Det är väl ganska tydligt att peaken inte var peaken..? Idag är ju mycket starkare, typ positivt?

Bilden kom inte med... ????
  • Monsan94

Nu har jag googlat sönder internet här men blir inte mycket klokare, hoppas att det finns någon lärd person här som kan ge lite klarhet:

Vad ska man räkna enligt, äl+(dag) eller bim-(dag)

Om jag kollar på min app så är äl+12 & bim samma dag, vilket innebär att om jag ska ta ett tidigt test, vi säger på bim-5 som jag är på Idag, innebär det att jag bara är på äl+7, och då har ju ägget knappt hunnit fästa ordentligt?

Hoppas ni förstår min röra och kan ge något bra svar!

• Sally8585
    Lys12 skrev 2021-03-11 09:27:06 följande:
    Ja man vill ju bara veta så tidigt som möjligt!! Så måste man hålla på och vänta och de känns ju som en evighet, haha. Så spännande!! Hoppas de blir positivt för dig! Idag har jag inte vaknat med något speciellt symtom, ska försöka att inte tänka på det och hålla ut till onsdag iallafall nästa vecka. Jag vet ju och har läst att med ?vanliga? graviditetstest så ska man vänta till BIM. Men finns det chans att plussa med vanliga test innan BIM? någonstans läste jag att det ska iallafall ha gått 10 dagar efter ägglossning.
    Jag har inga symtom idag heller. Så jag tar det med ro, tänker inte vara skengravid ;) haha! Så jag ska testa mig på söndag/måndag, och är det negativt då så vet jag nog med säkerhet att mensen dyker upp... Hoppas du kan hålla dig, och att du får ett fett plus! :D
  • Sally8585

Tog ett test idag! BIM -5. Negativt såklart :( Skulle hålla mig till efter helgen, men nej dååååå... det klarade jag ju inte ;) haha!!

• Sopkvasten

Hej på er!

Är på äl+5 idag, bim-9. Jag kände ägglossningen tydligt i söndags, dagarna efter det krampade det i äggledaren tydligt =ägget vandrade till livmodern och nu är det lugnt. Så jag hoppas på ett stick i livmodern och en nidblödning i helgen. Hade det sist när jag blev gravid. Är det någon mer som känner av proceduren tydligt? Vill bara säga att alla gör inte det och samma sak händer ju för dem också :)

Den här väntan är såå tråkig. Skräckblandad förtjusning. Hoppas på plus samtidigt som jag förbereder mig mentalt för att få mens nästa söndag. Snark.

Svar på tråden BIM mars 2021