• SML89

Vi med BIM februari 2021

Hej och Välkomna!

Tänkte ja startar en ny tråd då ja inte fick med anonyma svar i förra och vet att många vill va de. Så detta är en grupp för oss som hoppas få ett plus nu i februari :)

Själv är jag inne på 5e försöket att få ett syskon till vår lille son på 1 år 8 mån. Hoppas fler vill hänga på i denna grupp o stöttas genom den eviga väntan på äl och BIM.. och de efterlängtade plusset såklart ;)

6/2 SML89, 31 år, andra barnet

• Svar på tråden Vi med BIM februari 2021
  • Anonym (Försökmednr2)
    Trevillblifyra skrev 2021-02-22 15:43:42 följande:

BIM om 5 dagar. Har molvärk och haft hugg i tappen. Detta är bara andra försöket men fy för denna väntan och längtan. Vågar inte hoppas..

Tvillingar födda 14 sen innan.

Väntan är alltid jobbig! Låter ju lovande, kommer du vänta tills bim innan du testar? Håller tummarna :)
  • Eveline87

Kunde inte hålla mig, tog ett test idag, ÄL + 8 och det var ju såklart negativt:/

Har ju så mycket mensvärk också.

Någon som haft likadant dagarna innan bim och fått ett plus sen?

• Onewayticket

Har bim på torsdag och känner absolut ingenting. Jag brukar ha rejäl pms som jag brukar ta antidepressiva för, cilket jag inte gjort nu när vi försöker göra barn och alltså mått piss innan varje mens... men nu. Inget. Men har heller inga gravidsymptom så vågar inte få upp hoppet.

• Linda4barnsmamma
    Trevillblifyra skrev 2021-02-23 08:26:01 följande:

Tog ett test igår, negativt.. BIM på lördag. Ska man testa igen eller bara anta att mensen kommer?

vad för test tog du? det är bara tisdag idag och det är några dagar kvar till din Bim dag. så avvakta nån mera dag och ta ett testa tidigt clearblue med blå färg, tester med röd färg visar sig lite senare har jag märkt den här månaden.
  • Onewayticket

Fick lite blod på pappret igår så tänkte såklart att det var kört. Men idag blöder jag inte. Tog dock ett test på morgonen som var helt blankt. Så det är nog bara mensen som jävlas med mig denna månaden. Känner fortfarande ingenting. Ingen mensvärk och har bim imorgon.

• Trevillblifyra
    Linda4barnsmamma skrev 2021-02-23 17:22:36 följande:

vad för test tog du? det är bara tisdag idag och det är några dagar kvar till din Bim dag. så avvakta nån mera dag och ta ett testa tidigt clearblue med blå färg, tester med röd färg visar sig lite senare har jag märkt den här månaden.

Jag tog ett rött rfsu. Har haft molvärk och mår illa idag. Ska testa på lördag igen om mensen inte kommit.
  • Bebis2021

Hej på er, har nog inte skrivit i denna grupp men läst lite vid något tillfälle osv. Jag hade enl min app äl 8/2 och hade även älflytningar då men hade älflytningar även 10/2. Vi hade mys 6/2 och sen inget mer under den veckan. Såå iallafall, om äl var 8e så bör bim vara idag, kunde inte hålla mig på morgon och tog då ett test från testlagret, trodde först de var negativt men sen kolla ja närmare (efter fem min) och tittade med bra ljus så anade jag ett mkt svagt streck, så nu blir man ju sååå nyfiken, om man ser rätt?? Å de kanske kan stämma på så vis att jag antagligen hade lite senare äl så bim är kanske om 2 dagar. Nåja de enda man kan göra är å vänta men är ju sjukt frustrerande när man ändå anade ett streck.. reagerade på att jag hade högre vilopuls igår morse och kollade tempen idag som även den var hög.. så nu återstår å se om de blir något hoppas iaf de. Någon annan som är i väntan på bim här i dagarna?

Hade som släppt detta med att fokusera på graviditet å tänkte att vi tar å kör med ordentligt med försök från nästa månad.

• Anonym (Morsan)
    Anonym (Fyran) skrev 2021-02-22 08:45:43 följande:

Mina svaga linjer var ett plus <3

Men oron består, hur lever man trots oron för nytt missfall?

Jag hade ett MA(upptäcktes på KUB) innan jag fick min dotter, så jag kan förstå din oro. Mitt bästa tips är att försöka tänka positivt och att allt ska gå bra. Nu är det din tur att glädjas åt det lilla livet som växer i din mage <3
Svar på tråden Vi med BIM februari 2021