Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-02-19 16:11:39 följande:
Tycker det är så himla svårt med ens cykel. Men senaste mens var vid 31/12 har inte haft mens sen dess och negativa grav tester. Började med nya ägglossningsstickor från clearblue (advanced) för en vecka sen, visade först ring (negativt), sen nu 5 dagar i rad har jag fått blinkande smiley (hög fertilitet) men väntar fortfarande på den fasta smileyn (maximal fertilitet, ägget släpper inom 24-48h) men den lyser med sin frånvaro. Så börjar undra om jag inte kommer ha någon ägglossning heller :(
Jag körde förresten med rfsu äl tester förra månaden men fick aldrig utslag. Därför jag bytte till clearblue.
Ibland har man ju senare än vad man tror eller om du testar en gång om dagen kan det ju vara så att du får en kort ökning och på kvällen då kan man lätt missa om jag förstått rätt!
Okej så din senaste mens har hoppats över då? Jag har haft någon period med 8 dagar blinkande smiley så oroa dig inte, den kommer säkert :) Vanligtvis omkring 4 dagar med blinkande.
Jag har testat 2 ggr per dag sen i tisdags. RFSU på morgonen och Clearblue digital på em och CB visar ju bara runda ringar, inte ens blinkande smiley. Så därav känner jag mig inte alls hoppfull för denna månaden. Borde ju iaf fått blinkande gubbe vid det här laget?