• SML89

Vi med BIM februari 2021

Hej och Välkomna!

Tänkte ja startar en ny tråd då ja inte fick med anonyma svar i förra och vet att många vill va de. Så detta är en grupp för oss som hoppas få ett plus nu i februari :)

Själv är jag inne på 5e försöket att få ett syskon till vår lille son på 1 år 8 mån. Hoppas fler vill hänga på i denna grupp o stöttas genom den eviga väntan på äl och BIM.. och de efterlängtade plusset såklart ;)

6/2 SML89, 31 år, andra barnet

• Svar på tråden Vi med BIM februari 2021
  • Onewayticket

Har mensvärk idag :(. Men ska inte ha mens förrän på torsdag. Otroligt irriterande om den dessutom ska komma tidigare denna månaden bara för att.

• ensambarn

BIM kom och gick, testade negativt men fortfarande ingen mens eller mensvärk i sikte. Antingen kommer den om några dagar, eller så hade jag, trots positiva ägglossningstest, senare ägglossning. Har försökt hitta trovärdiga källor på om man faktiskt kan ha positiv LH stegring för att få ägglossning först flera dagar senare men tycker inte jag hittar något vettigt.

Har beställt tempkit nu för att komplettera ägglossningatesterna, får hoppas att jag får positivt om någon dag bara för att jag redan förberett mig på nästa cykel :)

• luthia
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-02-19 21:37:26 följande:

Jag tycker det låter som att du fick ägglossning kring 15/2. Om du testade dagarna efter och fick negativt kan det betyda att du haft ägglossning innan och därför får du inte utslag på testerna. Sen absolut det skulle kunna vara gravid tecken också. Avvakta en vecka och ta nytt gravtest annars och se.

Tack för ditt svar!! Förstår inte var den här molvärken kring äggstockarna kommer ifrån bara...
  • Eveline87
    luthia skrev 2021-02-20 14:43:46 följande:

Tack för ditt svar!! Förstår inte var den här molvärken kring äggstockarna kommer ifrån bara...

Så är det för mig också! Hade positivt ÄL test den 14:e och direkt efter äl fick jag mensvärk och molande värk kring äggstockarna. Jag brukar få det men denna månad kom det tidigare och starkare. Har BIM 26-28 men känns ibland som att mensen ska komma när som helst:/
  • Eveline87

Lite svullna bröst också som kan spänna liiite ibland men inget ömt eller illamående. Blir mitt 8:e försök denna månad, ibland vill man bara ge upp:/

• luthia
    Eveline87 skrev 2021-02-20 18:32:05 följande:

Lite svullna bröst också som kan spänna liiite ibland men inget ömt eller illamående. Blir mitt 8:e försök denna månad, ibland vill man bara ge upp:/

Låter ju som att du har gravidsymtom i mina öron!!
  • Anonym (Sash)

Hej! Jag har bim någon gång kommande vecka.. antingen idag eller närmsta dagarna. Oklar cykel och äl. Tog ut min spiral i samband med mens den 1/2!

Är inne på tredje dagen med illamående, molvärk och ömma bröst. Idag har jag haft muntorrhet o varit SÅ törstig! Kan det vara symtom tro?

Har ett test liggandes så funderar på ta det imorgonbitti.. ett sånt man kan ta tidigt:)

• Linda4barnsmamma

jag plussade precis. 3 eller 4 dagar kvar till BIM. trodde verkligen att mensen skulle komma då jag har haft jätte mensvärk, 

• Anonym (Sash)
    Linda4barnsmamma skrev 2021-02-21 18:27:18 följande:

jag plussade precis. 3 eller 4 dagar kvar till BIM. trodde verkligen att mensen skulle komma då jag har haft jätte mensvärk, 

Jag har också rätt mkt ?mensvärk?harinte plussat än dock!hurärdet med dig? Mår du bra?
Svar på tråden Vi med BIM februari 2021