Du som har en tjock partner
Du som har en tjock/fet partner, tänder du på honom/henne eller inte?
Du som har en tjock/fet partner, tänder du på honom/henne eller inte?
rädd? haha! mmm, tjejer är kända för att säga sanningen och va ärliga...
Jag skulle säga att fördelen med att vara lite tjock är att man slipper 99 procent av alls puckon. Träffar mycket trevligare och bättre män nu. Och för mig går alla egofixerade, vältränade, äta-ris-och-kyckling 5 ggr per dag, utseendefixerade gymkillar bort. Ofta extremt dåliga i sängen då de bara fokuserar på sig själva och är rätt porrskadad. Hellre en med mage, en personlighet och intresse för bådas njutning.
Nu är det ju sån tur att vi alla är olika:) Detta är ett ämne som diskuteras ofta i olika tjejgäng. Bland mina tjejkompisar, i åldrar allt från 24-62 så är många, dom flesta, smala, t.o.m. über smala. Kan berätta för dig att det finns ingen där som är helnöjd med sin kropp eller känner dig jätte bekväm. Och utåt sätt så är de snygga och många gånger mycket vältränade tjejer. En del har sillisar, en del av dom har gjort läppar osv osv
Så det handlar inte om utseende för fem öre om man är bekväm med sig själv och sin kropp. Det kommer inifrån. Själv när jag på 10-15 kg övervikt som kom efter två täta graviditeter. Jag äter sundare än många. Inte godis och inget snacks. Tränar regelbundet om än lite mindre nu i Corona tider.
Så att dra slutsatser att överviktiga alltid är flottiga människor som väljer ett sämre alternativ i tex matväg tycker jag faktiskt inte är rättvist.
Jag älskar min kropp. Får ofta uppmärksammande kommentarer om både min kropp men även att det just syns i mina ögon att jag inte ber om ursäkt för något. Jag är jag.
Du behöver inte berätta något för mig för jag är nämligen själv en tjej och vet vad som brukar diskuteras i tjejgäng. :)
Vad är ubersmal enligt dig? Tjejer som är smala (inte ubersmala som du beskriver det) och tjejer som är normalviktiga, brukar oftast vara mycket ber bekväma och älska sin kropp mer än vad tjocka tjejer gör. Jag känner många tjocka tjejer och jag vet inte en enda som är bekväm med sin kropp eller älskar den, men naturligtvis finns dessa, lika väl som att det finns pinnsmala tjejer som är bekväma och älskar sina kroppar.
Visst kommer det inifrån men jag håller inte med dig om att det inte alls handlar om utseendet, för det gör det. Jag har varit både överviktig, underviktig och normalviktig. Nu är jag normalviktig och har varit det i några år. När jag var överviktig så var jag riktig missnöjd med min kropp och obekväm för jag tycker inte att det är snyggt för fem öre med fläsk överallt så jag trivdes inte alls. När jag blev smalare så trivdes jag mycket bättre med mig själv och älskade min kropp mer. Allra bäst är det nu när jag är normalviktig, även om jag rent utseendemässigt egentligen skulle vilja gå ner något kilo
Att du lagt på dig gravidkilon är en sak. Sanningen är ju dock att nästan alla som är tjocka är det för att de äter för mycket och gör av med för lite. Så enkelt är det, även om vissa undantag såklart finns, som med allt annat. Jag har själv varit tjock och jag känner många tjocka människor så det finns inga tjockisursäkter som biter på mig. Det går inte att lura mig. Jag vet att det handlar om kalorier in och kalorier ut och det vet i princip alla.
Du ljuger för att du VILL ha rätt men har det inte.
"Allmänt välkänt" är rent nys och en sliten fras man tar till när man far med osanning, påstår saker man inte känner till och i största allmänhet inte kan argumentera sakligt.
Jag tar det igen eftersom du nonchalerade det förra gången: Påstår du saker ska du bevisa det oavsett vad det är du påstår.
Men eftersom du inte vill bevisa att du har rätt så får vi acceptera att vi har en Trumpare på familjeliv, någon som fabulerar kopiöst och hoppas att hen kommer undan med det.
Men vet du, det är andra tider nu, det blåser andra vindar nu. Man kan inte längre göra en Trump utan att bli stark ifrågasatt. Man kan inte hitta på saker och sedan kräva att andra fixar bevisningen åt en.
Så bra att du är så duktig. Vettiga åsikter och förebild. Du är välkommen att jobba några pass på min klink för ätstörningar då du verkar ha pendlat en del själv i vikt. Vi jobbar mycket med det mentala att acceptera sig själv och sin kropp och inte ut efter något ideal.
Visst jag har övervikt men inte fan är det nåt fett som dallrar omkring.
Det är dina ord om hur du såg på dig själv.
Jag frågade hur undersökningen från england är applicerbart i Sverige.
Kan du besvara frågan nu?
Att ha en källa betyder inte att man kan ta vad som helst och applicera det på vad som helst, det måste du väl förstå?
ditt påstående*
Då är det heller ingen källa.
Källa är något man länkar till för att styrka sitt påstående.
Rubriken betyder ganska lite i sammanhanget utan man måste förstå vad avhandlinger i själva verket handlar om och sedan förklara vad i den som styrker det du säger.
En länk 'är således inte en källa. Det är innehållet som är det.
Big fail.
Gör om gör rätt.
Men det är lättare att konstatera att du bara sitter och fabulerar bara för att du faktiskt inte hittar något som helst medhåll.
ifall du nu missat det*
ingen har sagt något annat*
Min man är tjock. Och han är den vackraste i mina ögon och jag tänder så sjukt jävla mycket på honom. Sexlivet är fantastiskt :)