Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Du som har en tjock partner

Jag är sapiosexuell vilket betyder att jag tänder på intelligens. Kroppen har ingen betydelse.

• Anonym (.)
    Anonym (Y) skrev 2021-01-27 14:06:49 följande:
    De flesta ser inte övervikt som attraktivt så jag skulle nog vilja hävda att det inte bara är min sanning utan även många andras.
    De flesta?

Vad är din källa till detta påstående?
    Troligtvis har du ingen som helst utan du försöker få din egen ÅSIKT att vara den rätta genom att påstå osanna saker.

Du kanske känner eller "hört talas om" någon som tycker  precis som du. Det är anekdotisk bevisföring och lika sann som "Hans och Greta".
  • Anonym (.)
    Anonym (Y) skrev 2021-01-27 15:28:07 följande:
    Spelar du dum eller är du dum? Jag trodde att det var allmänt välkänt att de flesta människor inte tycker att övervikt är snyggt. Please.

Lol. Du tror att det är jag och typ fem till som tycker detta. Lever du under en sten? Se dig om i samhället. Tjockhet är inte idealet.
    Åter igen.
    Vilken källa har du till ditt påstående?

Men eftersom du tjatar samma sak fast kryddar det med personliga påhopp så bevisar du att du inte har annat än dina egna ÅSIKTER men försöker med retoriska felgrepp ge tyngd åt din ÅSIIKT.

OM du kan läsa så ser du att jag inte ger uttryck för vad jag TROR eller vilken ÅSIKT jag har. Det enda jag angriper är din fula retorik. Även att du kommer med osanningar och falska påståenden.
  • Anonym (.)
    Anonym (Y) skrev 2021-01-27 16:52:35 följande:
    Måste jag ha en källa för att visa på att de flesta människor inte tycker att tjockhet är attraktivt? Skulle du kräva en källa om jag sa att de flesta människor inte gillar att bli bedragna? För båda de sakerna är allmänt välkända, det behövs inte ens några källor, men leta du upp källor om du känner att du behöver det och inte litar på mig. Jag föreslår igen att du ska se dig om i samhället.

Jag kommer inte med osanningar eller falska påståenden men du verkar ha någon typ av problematik.
    Påstår du saker ska du självklart kunna bevisa det.
    Helt enkelt för att man inte ska kunna ljuga hur som helst.

Du påstod att de FLESTA tycker en viss sak, du bevisar att ditt påstående är sant. Om du inte gör det får vi acceptera att du påstår osanna saker samt inte förstår att man inte kan påstå hur som helst, vad som helst.

Annars kan du säga som det är att DU tycker en viss sak och känner att du måste din ÅSIKT måste ha tyngd för annars är din ÅSIKT inte riktigt giltig.

Det spelar således ingen roll VAD du påstår när du gör dig till talesperson för alla i samhället. Påstår du saker som att de är fakta ska du också bevisa att du har rätt.
  • Anonym (.)
    Anonym (Y) skrev 2021-01-27 16:52:35 följande:
    Måste jag ha en källa för att visa på att de flesta människor inte tycker att tjockhet är attraktivt? Skulle du kräva en källa om jag sa att de flesta människor inte gillar att bli bedragna? För båda de sakerna är allmänt välkända, det behövs inte ens några källor, men leta du upp källor om du känner att du behöver det och inte litar på mig. Jag föreslår igen att du ska se dig om i samhället.

Jag kommer inte med osanningar eller falska påståenden men du verkar ha någon typ av problematik.
    Du påstår saker. Du bevisar att det är sant.
    Det är inte min uppgift att visa att du har rätt, det är din.

Annars får vi utgå från att du är som Trump - en lögnare av ohejdad vana.
  • Anonym (.)
    Anonym (Y) skrev 2021-01-27 17:54:53 följande:
    Du vet lika väl som jag att det jag säger inte är någon lögn. Jag frågar dig igen, skulle du begära källa om jag påstod att de flesta människor inte gillar att bli bedragna? Nej, det skulle du inte. Gissa varför? Jo, för att det är allmänt välkänt. Du envisas bara med källor på grund av att du inte vill medge att det jag säger stämmer, trots att du själv egentligen vet det. Annars lever du i förnekelse.

Det finns säkert källor som visar på att det jag säger stämmer men jag har inte orken att leta upp dem. Om du vill så får du helt enkelt leta upp källor själv. Detta är inte en uppsats på universitetet så det är inte alls mitt ansvar att visa några källor för dig. Är du intresserad så får du själv leta fram källor. Så enkelt är det.

Jag har inte talat för alla i samhället, det är något som du hittar på.
    Du ljuger för att du VILL ha rätt men har det inte.

"Allmänt välkänt" är rent nys och en sliten fras man tar till när man far med osanning, påstår saker man inte känner till och i största allmänhet inte kan argumentera sakligt.

Jag tar det igen eftersom du nonchalerade det förra gången: Påstår du saker ska du bevisa det oavsett vad det är du påstår.

Men eftersom du inte vill bevisa att du har rätt så får vi acceptera att vi har en Trumpare på familjeliv, någon som fabulerar kopiöst och hoppas att hen kommer undan med det.
    Men vet du, det är andra tider nu, det blåser andra vindar nu. Man kan inte längre göra en Trump utan att bli stark ifrågasatt.  Man kan inte hitta på saker och sedan kräva att andra fixar bevisningen åt en.
  • Anonym (.)
    Anonym (Skärp) skrev 2021-01-27 18:02:15 följande:
    Men ge dig, du skämmer ut dig..
    Som personen säger så är detta välkänt, alla vet att de flesta människor tycker att tjockisar är mindre attraktiva (rent utseendemässigt). Du kräver källor på saker som vi alla redan vet. Sluta låtsas som att det är en osanning för det vet du mycket väl att det inte är. Det behövs inte ens någon källa här. Hade varit en annan sak om man hade påstått att nästan hela världens befolkning hatar gurka, då kanske man hade behövt styrka det med en källa ja.
    Bevisa att ditt påstående är sant.

Annars får vi konstatera att vi har två Trumpare i forumet.
  • Anonym (.)
    Anonym (suck) skrev 2021-01-27 19:39:07 följande:
    www.sciencedaily.com/releases/2016/04/1604070...

Här är en, lägg ner nu.
    "Research into correlation between beauty and body size shows that women are harshest judges, and harshest judged"

Vad innehåller detta, vem har skrivit det och vad kom de fram till?

Idealen i England skiljer sig åt från idealen i Sverige. På vilket sätt är detta applicerbart i Sverige?
  • Anonym (.)
    Anonym (Y) skrev 2021-01-28 16:28:33 följande:
    Det är inget ideal att vara tjock i Sverige heller men du har förstås levt under en sten så pass länge att du tror det, eller vägrar inse att vi andra har rätt.

Personen var snäll och letade upp källor åt dig så du får väl själv ta och läsa texten för att se vad de kom fram till, istället för att be andra göra allt åt dig, om du nu är så intresserad.
    Jag frågade hur undersökningen från england är applicerbart i Sverige.
    Kan du besvara frågan nu?

Att ha en källa betyder inte att man kan ta vad som helst och applicera det på vad som helst, det måste du väl förstå?
  • Anonym (.)
    Anonym (Y) skrev 2021-01-28 18:56:53 följande:
    Nej, för jag har inte läst undersökningen. Det var inte jag som tog fram den åt dig. Du frågade också vad undersökningen kom fram till, vad den innehåller och vem som skrivit den. Kanske du ska läsa den om du nu är så intresserad?

Och som en annan sa, har du någon/några källor som styrker sitt påstående om att idealen i England skiljer sig från idealen i Sverige? Det var du som sa att man inte bara kan påstå något utan att ha källa på det så vi får väl se om du lever som du lär.
    Då är det heller ingen källa.
    Källa är något man länkar till för att styrka sitt påstående.
    Rubriken betyder ganska lite i sammanhanget utan man måste förstå vad avhandlinger i själva verket handlar om och sedan förklara vad i den som styrker det du säger.

En länk 'är således inte en källa. Det är innehållet som är det.

Big fail.

Gör om gör rätt.

Men det är lättare att konstatera att du bara sitter och fabulerar bara för att du faktiskt inte hittar något som helst medhåll. Solig
  • Anonym (.)
    Anonym (Tröttast) skrev 2021-01-28 18:32:42 följande:
    Så när du påstår att idealen i England skiljer sig från Sverige så antar jag att du har en källa på det?

Man kan inte bara komma med en massa påståenden utan källor.
    Det är allmänbildning att ideal skiftar mellan länderna.
    Allmänbildning är sådant som alla människor ska känna till och inte relevant att länka till.
    Den som saknar allmänbildning får skaffa det genom att tex gå om skolan.
Svar på tråden Du som har en tjock partner