• Anonym (Uu)

Du som har en tjock partner

Du som har en tjock/fet partner, tänder du på honom/henne eller inte?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som har en tjock partner
  • Anonym (.)
    Anonym (Y) skrev 2021-01-27 16:52:35 följande:
    Måste jag ha en källa för att visa på att de flesta människor inte tycker att tjockhet är attraktivt? Skulle du kräva en källa om jag sa att de flesta människor inte gillar att bli bedragna? För båda de sakerna är allmänt välkända, det behövs inte ens några källor, men leta du upp källor om du känner att du behöver det och inte litar på mig. Jag föreslår igen att du ska se dig om i samhället.

Jag kommer inte med osanningar eller falska påståenden men du verkar ha någon typ av problematik.
    Du påstår saker. Du bevisar att det är sant.
    Det är inte min uppgift att visa att du har rätt, det är din.

Annars får vi utgå från att du är som Trump - en lögnare av ohejdad vana.
  • Anonym (Nisse)

Jag har nästan aldrig sett en före och efter bild där någon har sett bättre ut som tjock. Det är inte bara kroppen som förändras. Utan även ansiktet.

Jag tror inte att många hade valt tjejen till vänster i dessa bilder efter viktnedgång.

• Friger

Nej, det känns rätt surt att hon gått och blivit fet. Hon var inte det när vi träffades. Jag känner mig blåst även om jag inte gör slut.

Grejen är väl att det blivit rätt stor skillnad på oss. Dvs hon har fluffat till sig och jag har hållit mig i form.

Tycker att hålla sig i form är som att duscha och borsta tänderna. Man gör det för sin egen skull och för respekt för sin partner.

• Hippolyte

En tjock partner och löparskor är din vän i björnskogen.

• Anonym (Nisse)
    Hippolyte skrev 2021-01-27 17:49:15 följande:

En tjock partner och löparskor är din vän i björnskogen.

Är det den tjocka partnern som är björnen och du som springer för livet i löparskorna?
  • Anonym (Y)
    Anonym (.) skrev 2021-01-27 17:23:46 följande:

Påstår du saker ska du självklart kunna bevisa det.

Helt enkelt för att man inte ska kunna ljuga hur som helst.

Du påstod att de FLESTA tycker en viss sak, du bevisar att ditt påstående är sant. Om du inte gör det får vi acceptera att du påstår osanna saker samt inte förstår att man inte kan påstå hur som helst, vad som helst.

Annars kan du säga som det är att DU tycker en viss sak och känner att du måste din ÅSIKT måste ha tyngd för annars är din ÅSIKT inte riktigt giltig.

Det spelar således ingen roll VAD du påstår när du gör dig till talesperson för alla i samhället. Påstår du saker som att de är fakta ska du också bevisa att du har rätt.

Du vet lika väl som jag att det jag säger inte är någon lögn. Jag frågar dig igen, skulle du begära källa om jag påstod att de flesta människor inte gillar att bli bedragna? Nej, det skulle du inte. Gissa varför? Jo, för att det är allmänt välkänt. Du envisas bara med källor på grund av att du inte vill medge att det jag säger stämmer, trots att du själv egentligen vet det. Annars lever du i förnekelse.

Det finns säkert källor som visar på att det jag säger stämmer men jag har inte orken att leta upp dem. Om du vill så får du helt enkelt leta upp källor själv. Detta är inte en uppsats på universitetet så det är inte alls mitt ansvar att visa några källor för dig. Är du intresserad så får du själv leta fram källor. Så enkelt är det.

Jag har inte talat för alla i samhället, det är något som du hittar på.
  • Anonym (Skärp)
    Anonym (.) skrev 2021-01-27 17:23:46 följande:

Påstår du saker ska du självklart kunna bevisa det.

Helt enkelt för att man inte ska kunna ljuga hur som helst.

Du påstod att de FLESTA tycker en viss sak, du bevisar att ditt påstående är sant. Om du inte gör det får vi acceptera att du påstår osanna saker samt inte förstår att man inte kan påstå hur som helst, vad som helst.

Annars kan du säga som det är att DU tycker en viss sak och känner att du måste din ÅSIKT måste ha tyngd för annars är din ÅSIKT inte riktigt giltig.

Det spelar således ingen roll VAD du påstår när du gör dig till talesperson för alla i samhället. Påstår du saker som att de är fakta ska du också bevisa att du har rätt.

Men ge dig, du skämmer ut dig..

Som personen säger så är detta välkänt, alla vet att de flesta människor tycker att tjockisar är mindre attraktiva (rent utseendemässigt). Du kräver källor på saker som vi alla redan vet. Sluta låtsas som att det är en osanning för det vet du mycket väl att det inte är. Det behövs inte ens någon källa här. Hade varit en annan sak om man hade påstått att nästan hela världens befolkning hatar gurka, då kanske man hade behövt styrka det med en källa ja.
  • Anonym (.)
    Anonym (Y) skrev 2021-01-27 17:54:53 följande:
    Du vet lika väl som jag att det jag säger inte är någon lögn. Jag frågar dig igen, skulle du begära källa om jag påstod att de flesta människor inte gillar att bli bedragna? Nej, det skulle du inte. Gissa varför? Jo, för att det är allmänt välkänt. Du envisas bara med källor på grund av att du inte vill medge att det jag säger stämmer, trots att du själv egentligen vet det. Annars lever du i förnekelse.

Det finns säkert källor som visar på att det jag säger stämmer men jag har inte orken att leta upp dem. Om du vill så får du helt enkelt leta upp källor själv. Detta är inte en uppsats på universitetet så det är inte alls mitt ansvar att visa några källor för dig. Är du intresserad så får du själv leta fram källor. Så enkelt är det.

Jag har inte talat för alla i samhället, det är något som du hittar på.
    Du ljuger för att du VILL ha rätt men har det inte.

"Allmänt välkänt" är rent nys och en sliten fras man tar till när man far med osanning, påstår saker man inte känner till och i största allmänhet inte kan argumentera sakligt.

Jag tar det igen eftersom du nonchalerade det förra gången: Påstår du saker ska du bevisa det oavsett vad det är du påstår.

Men eftersom du inte vill bevisa att du har rätt så får vi acceptera att vi har en Trumpare på familjeliv, någon som fabulerar kopiöst och hoppas att hen kommer undan med det.
    Men vet du, det är andra tider nu, det blåser andra vindar nu. Man kan inte längre göra en Trump utan att bli stark ifrågasatt.  Man kan inte hitta på saker och sedan kräva att andra fixar bevisningen åt en.
  • Anonym (.)
    Anonym (Skärp) skrev 2021-01-27 18:02:15 följande:
    Men ge dig, du skämmer ut dig..
    Som personen säger så är detta välkänt, alla vet att de flesta människor tycker att tjockisar är mindre attraktiva (rent utseendemässigt). Du kräver källor på saker som vi alla redan vet. Sluta låtsas som att det är en osanning för det vet du mycket väl att det inte är. Det behövs inte ens någon källa här. Hade varit en annan sak om man hade påstått att nästan hela världens befolkning hatar gurka, då kanske man hade behövt styrka det med en källa ja.
    Bevisa att ditt påstående är sant.

Annars får vi konstatera att vi har två Trumpare i forumet.
  • Anonym (Y)
    Anonym (.) skrev 2021-01-27 18:42:59 följande:

Du ljuger för att du VILL ha rätt men har det inte.

"Allmänt välkänt" är rent nys och en sliten fras man tar till när man far med osanning, påstår saker man inte känner till och i största allmänhet inte kan argumentera sakligt.

Jag tar det igen eftersom du nonchalerade det förra gången: Påstår du saker ska du bevisa det oavsett vad det är du påstår.

Men eftersom du inte vill bevisa att du har rätt så får vi acceptera att vi har en Trumpare på familjeliv, någon som fabulerar kopiöst och hoppas att hen kommer undan med det.

Men vet du, det är andra tider nu, det blåser andra vindar nu. Man kan inte längre göra en Trump utan att bli stark ifrågasatt.  Man kan inte hitta på saker och sedan kräva att andra fixar bevisningen åt en.

Vad tusan har Trump med detta att göra? Snälla någon. Jag kräver ingenting. Du behöver inte leta upp några källor alls, eller så gör du det. I vilket fall som helst så tänker jag inte leta upp några källor åt dig, för jag bryr mig inte särskilt mycket om du tror på det jag säger eller inte.
Svar på tråden Du som har en tjock partner