Inlägg från: Anonym (Y) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Y)

Du som har en tjock partner

Nej, det gör jag inte. Det har jag slutat göra för länge sedan. Ni som är tjocka kan bli hur kränkta och upprörda ni vill men sanningen är densamma: de flesta tänder inte på tjocka personer. Så enkelt är det.

• Anonym (Y)
    Anonym (Liv) skrev 2021-01-16 06:07:44 följande:

Det är ok. Jag är tjock och blir varken kränkt eller upprörd. Detta på grund av att jag inte går efter vad någon skriver på ett forum som "sanning" utan efter erfarenhet.

Detta är DIN sanning, ingen annans :)

De flesta ser inte övervikt som attraktivt så jag skulle nog vilja hävda att det inte bara är min sanning utan även många andras.
  • Anonym (Y)
    Anonym (.) skrev 2021-01-27 15:11:31 följande:

De flesta?

Vad är din källa till detta påstående?

Troligtvis har du ingen som helst utan du försöker få din egen ÅSIKT att vara den rätta genom att påstå osanna saker.

Du kanske känner eller "hört talas om" någon som tycker  precis som du. Det är anekdotisk bevisföring och lika sann som "Hans och Greta".

Spelar du dum eller är du dum? Jag trodde att det var allmänt välkänt att de flesta människor inte tycker att övervikt är snyggt. Please.

Lol. Du tror att det är jag och typ fem till som tycker detta. Lever du under en sten? Se dig om i samhället. Tjockhet är inte idealet.
  • Anonym (Y)
    Anonym (.) skrev 2021-01-27 16:26:44 följande:

Åter igen.

Vilken källa har du till ditt påstående?

Men eftersom du tjatar samma sak fast kryddar det med personliga påhopp så bevisar du att du inte har annat än dina egna ÅSIKTER men försöker med retoriska felgrepp ge tyngd åt din ÅSIIKT.

OM du kan läsa så ser du att jag inte ger uttryck för vad jag TROR eller vilken ÅSIKT jag har. Det enda jag angriper är din fula retorik. Även att du kommer med osanningar och falska påståenden.

Måste jag ha en källa för att visa på att de flesta människor inte tycker att tjockhet är attraktivt? Skulle du kräva en källa om jag sa att de flesta människor inte gillar att bli bedragna? För båda de sakerna är allmänt välkända, det behövs inte ens några källor, men leta du upp källor om du känner att du behöver det och inte litar på mig. Jag föreslår igen att du ska se dig om i samhället.

Jag kommer inte med osanningar eller falska påståenden men du verkar ha någon typ av problematik.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Texas) skrev 2021-01-27 16:09:01 följande:

Nej, tjockhet är inte idealet, kanske inte heller snyggt. (Just nu)

Men det utesluter inte att väldigt många män fortfarande tänder sexuellt på sin partner trots att hen tjockat på sig genom åren. Många män tänder sexuellt på en ganska kraftig rumpa - speciellt om den sitter på den person man älskar. Idealet har växlat genom åren - men sexuell attraktion följer inte riktigt med i vad som råkar vara modernt - det är lite mer komplicerat än så. Min partner är 60+ och kan nog betecknas som tjock - men jag attraheras fortfarande av henne och gillar att se henne naken.

Om ingen tände sexuellt på tjocka människor skulle det inte bli mycket sex i Sverige! Men det blir det. Jag tror inte att "tjockleken" är något bra mått på hur bra eller dåligt personens sexliv är. Det är helt andra saker som avgör. Tex lusten och öppenheten för ett varierat sexliv.

Vi pratar inte om kärlek nu. De flesta män tänder nog inte heller på fläskiga tjockisrumpor, utan på tränade rumpor eller rumpor som har måttligt med fett.

Om vi räknar bort kärlek och de känslor man har för sin partner så är jag helt övertygad om att de flesta hade tyckt att partnern hade varit snyggare om den hade varit smalare. Det finns människor som tycker att det är snyggt och attraktivt att vara tjock men de flesta tycker inte det. Det är allmänt välkänt.

Absolut kan man attraheras sexuellt till tjocka människor men de flesta gör inte det. De flesta män tänder inte på tjocka tjejer. Det finns män som tänder på att se andra prutta, det betyder inte att alla gör det. Det är en liten del som tänder på det.

Du tänder på din partner fast att hon är tjock, ja. Det är du det. Men skulle du verkligen tända på henne om det inte vore för att det fanns känslor med i bilden?

De flesta människor i Sverige är väl inte tjocka, eller? Sedan är det ju så att man kan ha sex med någon även fast man inte attraheras av denne, i alla fall de som är i förhållanden där attraktionen dött ut men man ändå fortsätter. Det finns hur många som helst som är i förhållanden som de inte trivs i, med en partner de egentligen inte tänder på, men som stannar kvar på grund av saker som bekvämlighet, barn eller ekonomi.
  • Anonym (Y)
    Anonym (.) skrev 2021-01-27 17:23:46 följande:

Påstår du saker ska du självklart kunna bevisa det.

Helt enkelt för att man inte ska kunna ljuga hur som helst.

Du påstod att de FLESTA tycker en viss sak, du bevisar att ditt påstående är sant. Om du inte gör det får vi acceptera att du påstår osanna saker samt inte förstår att man inte kan påstå hur som helst, vad som helst.

Annars kan du säga som det är att DU tycker en viss sak och känner att du måste din ÅSIKT måste ha tyngd för annars är din ÅSIKT inte riktigt giltig.

Det spelar således ingen roll VAD du påstår när du gör dig till talesperson för alla i samhället. Påstår du saker som att de är fakta ska du också bevisa att du har rätt.

Du vet lika väl som jag att det jag säger inte är någon lögn. Jag frågar dig igen, skulle du begära källa om jag påstod att de flesta människor inte gillar att bli bedragna? Nej, det skulle du inte. Gissa varför? Jo, för att det är allmänt välkänt. Du envisas bara med källor på grund av att du inte vill medge att det jag säger stämmer, trots att du själv egentligen vet det. Annars lever du i förnekelse.

Det finns säkert källor som visar på att det jag säger stämmer men jag har inte orken att leta upp dem. Om du vill så får du helt enkelt leta upp källor själv. Detta är inte en uppsats på universitetet så det är inte alls mitt ansvar att visa några källor för dig. Är du intresserad så får du själv leta fram källor. Så enkelt är det.

Jag har inte talat för alla i samhället, det är något som du hittar på.
  • Anonym (Y)
    Anonym (.) skrev 2021-01-27 18:42:59 följande:

Du ljuger för att du VILL ha rätt men har det inte.

"Allmänt välkänt" är rent nys och en sliten fras man tar till när man far med osanning, påstår saker man inte känner till och i största allmänhet inte kan argumentera sakligt.

Jag tar det igen eftersom du nonchalerade det förra gången: Påstår du saker ska du bevisa det oavsett vad det är du påstår.

Men eftersom du inte vill bevisa att du har rätt så får vi acceptera att vi har en Trumpare på familjeliv, någon som fabulerar kopiöst och hoppas att hen kommer undan med det.

Men vet du, det är andra tider nu, det blåser andra vindar nu. Man kan inte längre göra en Trump utan att bli stark ifrågasatt.  Man kan inte hitta på saker och sedan kräva att andra fixar bevisningen åt en.

Vad tusan har Trump med detta att göra? Snälla någon. Jag kräver ingenting. Du behöver inte leta upp några källor alls, eller så gör du det. I vilket fall som helst så tänker jag inte leta upp några källor åt dig, för jag bryr mig inte särskilt mycket om du tror på det jag säger eller inte.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Hmm) skrev 2021-01-27 19:34:28 följande:

Kanske skvallrar mer om din förmåga som älskare än hennes förmåga.

Min erfarenhet är att kvinnor som är överviktiga och skönt bekväma med sin kropp är så jävla mycket bättre i sängen än smala osäkra kvinnor som måste va så jävlas snygga i varje vinkel.

Men det är min erfarenhet.

Många överviktiga kvinnor är inte alls bekväma med sin kropp, just för att de är överviktiga. Däremot är många smala tjejer bekväma med sin kropp, så jag vet inte om din erfarenhet säger så mycket egentligen.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Linda) skrev 2021-01-28 09:02:40 följande:

Jag skulle säga att fördelen med att vara lite tjock är att man slipper 99 procent av alls puckon. Träffar mycket trevligare och bättre män nu. Och för mig går alla egofixerade, vältränade, äta-ris-och-kyckling 5 ggr per dag, utseendefixerade gymkillar bort. Ofta extremt dåliga i sängen då de bara fokuserar på sig själva och är rätt porrskadad. Hellre en med mage, en personlighet och intresse för bådas njutning.

För det finns inte trevliga män som är normalviktiga eller eventuellt underviktiga?

Jag, som kvinna och normalviktig, har träffat jättemånga trevliga män som tränar och äter bra. Jag ser det bara som ett plus att man tar hand om sig själv och bryr sig om sin hälsa. Sedan finns det många som är porrskadade och är dåliga i sängen, det har inte att göra med hur pass vältränad/icke vältränad man är.

Du vet, det finns killar (och tjejer) som ej är tjocka men som har en riktigt fin personlighet och intresse för bådas njutning.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Hmm) skrev 2021-01-28 08:10:51 följande:

Nu är det ju sån tur att vi alla är olika:) Detta är ett ämne som diskuteras ofta i olika tjejgäng. Bland mina tjejkompisar, i åldrar allt från 24-62 så är många, dom flesta, smala, t.o.m. über smala. Kan berätta för dig att det finns ingen där som är helnöjd med sin kropp eller känner dig jätte bekväm. Och utåt sätt så är de snygga och många gånger mycket vältränade tjejer. En del har sillisar, en del av dom har gjort läppar osv osv

Så det handlar inte om utseende för fem öre om man är bekväm med sig själv och sin kropp. Det kommer inifrån. Själv när jag på 10-15 kg övervikt som kom efter två täta graviditeter. Jag äter sundare än många. Inte godis och inget snacks. Tränar regelbundet om än lite mindre nu i Corona tider.

Så att dra slutsatser att överviktiga alltid är flottiga människor som väljer ett sämre alternativ i tex matväg tycker jag faktiskt inte är rättvist.

Jag älskar min kropp. Får ofta uppmärksammande kommentarer om både min kropp men även att det just syns i mina ögon att jag inte ber om ursäkt för något. Jag är jag.

Du behöver inte berätta något för mig för jag är nämligen själv en tjej och vet vad som brukar diskuteras i tjejgäng. :)

Vad är ubersmal enligt dig? Tjejer som är smala (inte ubersmala som du beskriver det) och tjejer som är normalviktiga, brukar oftast vara mycket ber bekväma och älska sin kropp mer än vad tjocka tjejer gör. Jag känner många tjocka tjejer och jag vet inte en enda som är bekväm med sin kropp eller älskar den, men naturligtvis finns dessa, lika väl som att det finns pinnsmala tjejer som är bekväma och älskar sina kroppar.

Visst kommer det inifrån men jag håller inte med dig om att det inte alls handlar om utseendet, för det gör det. Jag har varit både överviktig, underviktig och normalviktig. Nu är jag normalviktig och har varit det i några år. När jag var överviktig så var jag riktig missnöjd med min kropp och obekväm för jag tycker inte att det är snyggt för fem öre med fläsk överallt så jag trivdes inte alls. När jag blev smalare så trivdes jag mycket bättre med mig själv och älskade min kropp mer. Allra bäst är det nu när jag är normalviktig, även om jag rent utseendemässigt egentligen skulle vilja gå ner något kilo

Att du lagt på dig gravidkilon är en sak. Sanningen är ju dock att nästan alla som är tjocka är det för att de äter för mycket och gör av med för lite. Så enkelt är det, även om vissa undantag såklart finns, som med allt annat. Jag har själv varit tjock och jag känner många tjocka människor så det finns inga tjockisursäkter som biter på mig. Det går inte att lura mig. Jag vet att det handlar om kalorier in och kalorier ut och det vet i princip alla.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Hmm) skrev 2021-01-28 13:55:49 följande:

Så bra att du är så duktig. Vettiga åsikter och förebild. Du är välkommen att jobba några pass på min klink för ätstörningar då du verkar ha pendlat en del själv i vikt. Vi jobbar mycket med det mentala att acceptera sig själv och sin kropp och inte ut efter något ideal.

Visst jag har övervikt men inte fan är det nåt fett som dallrar omkring.

Det är dina ord om hur du såg på dig själv.

Så även de som är pinnsmala och de som är väldigt överviktiga ska enbart fokusera på att älska sig själva och acceptera sin kropp? Tanken är god men jag håller ändå inte med fullt ut. Det är farligt att bära omkring på många extrakilon och även att vara väldigt underviktig, det är inte heller bra, så jag tänker att det kan vara bra att peppa människor att göra något åt det, såvida man nu inte vill dö i förtid eller leva ett liv med massor av sjukdomar eller begränsningar.

Du kanske inte har så pass många kilos övervikt att det utgör någon större hälsorisk eller syns jättemycket, jag vet inte.

Ja, det är mina ord om hur jag såg och nu ser på mig själv men jag vet också att väldigt många delar min uppfattning.
  • Anonym (Y)
    Anonym (.) skrev 2021-01-28 17:34:40 följande:

Jag frågade hur undersökningen från england är applicerbart i Sverige.

Kan du besvara frågan nu?

Att ha en källa betyder inte att man kan ta vad som helst och applicera det på vad som helst, det måste du väl förstå?

Nej, för jag har inte läst undersökningen. Det var inte jag som tog fram den åt dig. Du frågade också vad undersökningen kom fram till, vad den innehåller och vem som skrivit den. Kanske du ska läsa den om du nu är så intresserad?

Och som en annan sa, har du någon/några källor som styrker sitt påstående om att idealen i England skiljer sig från idealen i Sverige? Det var du som sa att man inte bara kan påstå något utan att ha källa på det så vi får väl se om du lever som du lär.
  • Anonym (Y)
    Anonym (.) skrev 2021-01-28 19:33:10 följande:

Då är det heller ingen källa.

Källa är något man länkar till för att styrka sitt påstående.

Rubriken betyder ganska lite i sammanhanget utan man måste förstå vad avhandlinger i själva verket handlar om och sedan förklara vad i den som styrker det du säger.

En länk 'är således inte en källa. Det är innehållet som är det.

Big fail.

Gör om gör rätt.

Men det är lättare att konstatera att du bara sitter och fabulerar bara för att du faktiskt inte hittar något som helst medhåll.

Har du själv läst det som står eller hur vet du annars vad avhandlingen egentligen handlar om? Självklart är innehållet en källa, ingen annan har sagt det.

Medhåll? Det har jag redan, ifall du nu inte missat det.

Men jag ser att du undviker frågan. Du påstår att idealen skiljer sig åt mellan Sverige och England så nu vill jag ha en källa som styrker det du säger. Jag väntar med spänning. Du påstår något, du som kommer med källa.
  • Anonym (Y)

ingen har sagt något annat*

Svar på tråden Du som har en tjock partner