• Anonym (Ensam)

Jag känner mig så betydelselös och ovärdig

Är tillsammans med min kille i 5 år, vi bor ihop. Vi har alltid firat jul och nyår ihop, alltid med hans familj.

Förra året firade han med sin familj och jag var inte med.

Varken han eller hans familj frågade mig om jag ska komma. Han hade sagt till familjen att jag inte mådde bra, för att dagen innan det hade vi tjafsat. :(

Nyår sa han att vi ska vara hos hans familj och att han sen efter tolvslaget bara skulle ta en öl med sin vän snabbt och skåla. Men han kom med ursäkter hela dagen att han hade fullt upp och att vi ska ses sen på kvällen och går till hans familj. Han hörde inte av sig och svarade inte ens när jag ringde en gång.

Jag orkade inte skriva eller fråga vad som blir av. Så jag såg en film och gick och la mig vid 23.

Vaknar 10 dagen efter, inte ett enda samtal eller sms. Fick sen även veta av min syster att hon såg honom med sina vänner på nattklubb till 6 stängning! Han hade inte ens kommit hem, utan han stack hem till föräldrarna och sov.

Och enligt en vän till honom så hade dem redan planerat detta 1 månad förväg, att dem skulle ses och förfesta hemma och sedan sticka ut. Men varför fick han mig att tro att vi skulle fira hos hans familj? Och sen bara dissar mig så där. Så elakt. Jag blev så ledsen och besviken. Vad hade han tänkt, att vi skulle sitta hos hans familj och äta och sen skulle han ljuga och säga att han bara skulle ta en öl men egentligen redan hade planerat att stanna där och förfesta för att dra ut och festa på nattklubb.

Så detta året trodde jag skulle bli annorlunda.

Nej, julen firade han med sin familj och igen så kallade varken han eller hans familj på mig. Jag var där sen på lördagen men då jobbade hans föräldrar. Så blev inget firande med dem. Vi satt såg en film och sen gick jag hem.

Nyår idag och jag ser att hans mamma lagt upp bild på Instagram med värsta middagen och dukningen för dem, 5 tallrikar. Mamma, pappa, syster, bror och han.

Ingen har kallat på mig, inte ens han.

Han skrev ett sms bara "gott nytt år älskling".

Anledning att jag firat med dem är för att jag inte har en familj, jag är helt ensam och dem är som min familj.

Men jag känner mig så himla ensam. Så ledsen och att jag inte är inkluderad längre av någon konstig anledning? Och vad vet jag inte ens.

Nu är det nyår och han ska tydligen festa hos en vän. Hur jag vet detta. För att han vaknade och duschade, fixade sig, tog på värsta kläderna och 3 kg parfym och stack. Jag var i duschen när han stack. Så jag skrev sms och frågade var han blev av, så skrev han att han skulle hem till föräldrar och önska Gott nytt år och lämna blomma bara. Sen såg jag bilden på maten och dukningen och blev så ledsen. Och jag då?? :( jag sitter här hemma.

Sen nu är han hos en vän och sa dem ska vara chilla och se film.

Men hans vän har min syster på Snapchat, och han hade lagt upp video på massa alkohol och musik i bakgrunden och skrivit "fest ikväll. Gott nytt år".

Jag skrev sms t till honom på hans sms han skickade, och skrev "tack detsamma. Ha så kul ikväll med vännerna". Då skrev han att han ska bara vara hemma hos Adam och se film. Så skrev jag bara "javisst" och en emoji på champagne. Då skrev han "jag orkar inte drama. Vi hörs".

??? Va???

Alltså jag känner mig så ensam, bortglömd, ej inkluderad, ej viktig.

Överdriver jag???

Vi är sambo i 5 år. Han är 26 och jag är 28

• Svar på tråden Jag känner mig så betydelselös och ovärdig
  • Sasiso

ämna gå Kam tipsa om mansbebisar på instagram om du behöver pepp. hade det lika livrädd för allt det där som du nämner men en sådan enorm frihetskänsla kom efter några dagar bara. jag hade barn med mannen med, han har två till yngre barn men tvåå andra kvinnor han var inte bättre mot någon av dem. Din man kommer aldrig ändra på sig heller. skicka et sms att han får komma och hämta sina saker, du har fått nog. vi peppar dig här efteråt!

• Anonym (Mia)
    Anonym (Ensam) skrev 2021-01-02 21:15:10 följande:

Jag känner att jag är värd så mycket mer :( men vet inte hur jag ska ha styrka att lämna. Jag vet inte om jag kommer klara av att se honom vara en bra för nästa tjej och ge henne allt det jag önskat mig från honom och vår relation :(

Se honom göra en annan lycklig medan mig fick han mig känna mig otillräcklig, oviktig och allt det där.

För varje gång han sårat mig så är det JAG som försökt få honom att se felet och be om ursäkt. Han har aldrig självmant bett om ursäkt och gottgjort ens :/

Känner mig som ett vrak just nu.

Hur har jag kunnat blunda för allt detta? Hur kan det komma nu efteråt som jag märker hur fel vårt förhållande är?

Har haft en kille som din när jag var ung. Gör ont att läsa dina inlägg. Du måste göra slut. Gör som någon skrev packa ihop hans grejer och kör dem till hans föräldrar. Sen stå på dig. Ta inte tillbaka honom. Du verkar ändå inte vara helt ensam utan har vänner och en syster? Bygg upp ditt självförtroende och självkänsla så kommer du även ha möjlighet att träffa en ny kille som är bra för dig. Det här förhållandet är bara slöseri med din tid. Han älskar inte dig men tycker så klart att det är skönt att du står där med öppna armar när han behagar.
  • Anonym (Ensam)

Han kom hem och jag hade ställt hans få saker i hallen i en påse och han undrade varför. Så jag berättade. Då sa han att jag är tramsig som håller på så här och att jag ens blir sur över att vi inte var på nyår, han satt bara hemma med några vänner och drack och spelade Xbox och att det inte fanns någon nyår att fira ens pga corona.

Men att nästa nyår ska vi fira tillsammans. Då sa jag, ja okej. Pga corona. Men förra året då, det var samma sak där.

Då sa han bara men lägg ner fan sluta hålla på så här. Har inte ens gjort något fel och så håller du på så här och varför har du ställt mina saker i hallen? Ska du göra slut för sånt litet? Väx upp. Du är så löjlig som ens blir sur för såna småsaker.

Du vet att jag älskar dig och förlåt jag inte var med dig på nyår men vi gjorde ändå inget, vi bara spelade och drack.

Han blev sur för att jag tog upp allt som varit och jag frågade honom varför han ens varit med mig om han inte haft ärliga avsikter med vårt förhållande. Och att han bara har mig för nöjes skull och säkerhet medan han lever som singel och väntar på något "bättre" ska dyka upp. Så han stack och vi har inte setts mer heller. Men han skriver och skickar massa bilder på Snapchat som inget.

Vet inte vad jag ska göra :(

• Anonym (())
    Anonym (Ensam) skrev 2021-01-07 00:34:15 följande:

Han kom hem och jag hade ställt hans få saker i hallen i en påse och han undrade varför. Så jag berättade. Då sa han att jag är tramsig som håller på så här och att jag ens blir sur över att vi inte var på nyår, han satt bara hemma med några vänner och drack och spelade Xbox och att det inte fanns någon nyår att fira ens pga corona.

Men att nästa nyår ska vi fira tillsammans. Då sa jag, ja okej. Pga corona. Men förra året då, det var samma sak där.

Då sa han bara men lägg ner fan sluta hålla på så här. Har inte ens gjort något fel och så håller du på så här och varför har du ställt mina saker i hallen? Ska du göra slut för sånt litet? Väx upp. Du är så löjlig som ens blir sur för såna småsaker.

Du vet att jag älskar dig och förlåt jag inte var med dig på nyår men vi gjorde ändå inget, vi bara spelade och drack.

Han blev sur för att jag tog upp allt som varit och jag frågade honom varför han ens varit med mig om han inte haft ärliga avsikter med vårt förhållande. Och att han bara har mig för nöjes skull och säkerhet medan han lever som singel och väntar på något "bättre" ska dyka upp. Så han stack och vi har inte setts mer heller. Men han skriver och skickar massa bilder på Snapchat som inget.

Hur länge sedan var det han stack? Har du svarat på något av hans meddelanden?

Jag tycker det var väldigt starkt av dig att äntligen säga ifrån. Och han reagerade väldigt omoget och respektlöst mot dig när du gjorde det. Du är inte det minsta löjlig. Jag tycker du ska skicka ett meddelande där du skriver att det är slut och att han får komma och hämta sina saker och lämna tillbaka nyckeln.
  • Guldnova
    Var inte ensam när han kommer för att hämta grejer och lämna nyckeln! 

Det här klarar du, du kommer känna styrkan i dig själv ganska snart! Var glad över att ni inte har barn tillsammans. Om kvinnor orkar med en skilsmässa efter 25 år och 4 barn så klarar du det här. Det kommer öppnas nya dörrar för dig jag lovar. 

Stora styrkekramar från mig. 
  • Anonym (För fan!)

Man diskuterar ALDRIG med en narcissist. Det ör regelnr 1!

Du låter dig bli manipulerad genom att ta en diskussion med honom. Folk skrev att du skulle ställa ut hans grejer i en påse ochlåsa dörren, istllet ställde du det i hallen och låter han förminska dig än mer.

Ts, det är inte din kille som är problemet, även att han är en idiot, utan du själv som är ditt egna närmaste problem. Det är du själv som gör dig värdelös genom att låta dig bli behandlad dåligt.

Vad är felet med dig? Vad har gjort så du har hamnat här? Varför tror du att du inte förtjänar mer större delen utav tiden utan endast när du blir arg?

Ta kontakt meden psykolog, ärligt talat. Duverkar inte klara att lösa det här på egen hand, utan ta kontakt med en psykolog, ta sedan kontakt med dina vänner igen (berätta det inte för honom). Ring hyresvärden och säg att du vill byta lås på dörren då "en nyckel har blivit stulen". Ge 2 av dina nya nycklar till din syster och säg att hon inte får ge dig någon av dom utan isåfall själv får komma och låsa upp åt dig om du har tappat nyckeln på riktigt av misstag.

Din kille respekterar inte dig. Han skrattar åt dig bakom din rygg och han snackar skit om dig "löjliga" små försök att stå på dig själv. Hans familj verkar även dom sakna respekt för dig och ditt mående.

Inse att du föddes ensam till jorden, då klarar du att vandra på den ensam 1 år åtminstone. Skapa distans ifrån det dåliga. Lär känna sig själv och skaffa dig din egna trygghets bubbla. Låt ingen översittare komma in och ta den bubblan ifrån dig! Utan då kastar med ut den direkt därifrån!

Arbeta med dina problem och lär dig älska dig själv. För så länge du inte prioriterar dig själv i första hand så förtjänar du inte bättre än så heller!

Att någon kallaren för gris i ett förhålla.deär inte normalt! Inse det! Det är hellerinte löjligt att du ifrågasätter saker, utan det är han som är rädd när du gör det. Han sa t om "förlåt". Det var inte till dig eller för din skull som han sa så, utan för hans egna skull då ingen.annan orkar medinte atthan skulle bo hos dom på nätterna och låta han komma och gå som han vill 24/7.

Förstår att det är något med dig som du inte har berättat. O du behöver inte berätta det för oss,men du behöver ta tag i dina problem och söka hjälp utifrån då du är för svag själv. Visa han inte mobilen när du har kontakt med dina vänner. Han tycker ju att du är löjlig så varför skulle han ha någon rätt att få veta ? Hugg inte dinavänner i ryggen igen om.dom är villiga till att finnas för dig igen!

O nej, du är inte kär i han. Du har gjort dig beroende itav han känslomässigt. Det är en jävla skillnad! O endaat su kan ta tjuren vid hornen och brottasmed den ( dig själv alltså och dina problem).

Snubben ska ut direkt med huvudet före! Sluta låtadig hunsas som en jävla hembiträde. Sluta prata med honom och fundera på hur han beter sig och hans faktiska handlingar i vardagen mot dig. Lär dig ställa frågan, "varför jag" på allt han säger!

Då kommer du få se vem han egentligen är.

Ber om ursäkt för att jag inte är lika gullig och snäll som.de andra i trpden,men ts, du mpste börja agwra, och du måste göra det för dina egna skull!Diskutera inte med honom mer, ifrågasätt och gör inte mat, tvätta städa åt honom.

Det finns såmå ga ensamma män där ute så du har ingen annan själv att skylla på om du väljer att stanna i denna relation!

O inse, ifallni fick barn. Då kommer du få sitta där ensam med ettbarn dessutom och må dåligt. Gör inte så mot dig själv och definitivt inte mot ett framtida barn!

Banka näven i bordet och bestäm dig för förändrig hör och nu! Diskutera INTE med honom! Ställ inga frågor utöver "varför ska kag göra det, varför jag"? Låt han inte veta alla dina tankar. Dom skrivs inte ner på ett papper så han kan läsa dom, utan bara du själv som väljer vad du låter komma ur din mun!

O hade du viljat att din syster hade haft liknande relation som du har och fått sitta och må dåligt? Ominte, så sluta acceptera det för din egna del då också.

Väx upp och stå upp för dig själv!

Ta den hjälp du behöver utifrån för att göra dig starkare. Hugg dom inte i ryggen genom att låta han käsamedd eller hör vad ni pratar om!

Börja med att gå till psykolog så den riktiga startgnistan aktiveras för just nu går du likt en motor som inte vill starta helt. Och din kille tycker att motorn gpr fel eller beter sig löjligt. Men det är också han som tar din ström ifrån dig. Du behöver slipa rent dina batteripoler ifrån rost dessutom så sök hjälp!
  • Anonym (Rut)

Strakt gjort av dig. Är svårt att lämna om man tycker om någon även om man blivit dåligt behandlad. Du kommer säkert känna dig ledsen den närmsta tiden. Så är det helt enkelt. Det får du genomlida (även fast han inte är värd det). Sen kommer det värsta lägga sig och när du kommer ut på andra sidan kommer du se klarare o undra vad du höll på med som hängde med honom så länge.

Du har skrivit förut att känslan av att han ska träffa nån annan och göra henne lycklig känns jobbig. Nu är ju frågan vad han är för personlighet, är han alltid lika ego så kommer han behandla nästa tjej lila dant. Men om det nu är så att du skulle ha rätt, att han skulle göra nästa tjej lycklig, ja då är det så, alla är inte ämnade för varandra och då kan man inte göra varandra lyckliga. Ni två var inte menade för varandra och kunde inte bli lyckliga tillsammans. Med en annan tjej kanske han och hon kan bli det. Och du kommer också träffa nån annan som gör dig lycklig och som blir lycklig av dig. Och då kommer du förstå hur det ska kännas.

Men vill säga att jag känner igen mig så mycket i dig. Hur lätt det är att stanna hos någon som beter sig som skit för att man är så jäkla kär. Att man tillåter nästan vad som helst. Hur man börjar tvivla på sig själv. Är det jag som gjort fel? Är jag för känslig? Överdriver? Man blir nästan nedbruten. Min vändning blev när kompisar o till och med hans släktingar bekräftade mig. Sa att de såg samma som jag såg. Då förstod jag att jag hade rätt. Då tuffade jag till mig. Då lyckades han inte vända på det hela till att det var mitt fel längre. Jag sa ifrån. Gjorde slut.

I en ny relation höll jag nästan på att trilla dit igen. Var så kär och gick med på saker som jag inte tyckte var rätt egtligen. Men sen kom jag på mig själv. Sa ifrån. Berättade för honom hur jag vill bli behandlad och kan han inte ställa upp på det så kan det inte vara vi längre ( det gällde bland annat alkohol och relation till ex). Då blev det fart.

(Jag undrar om din exsambo skulle kunna ha nåt slags problem med droger? Bara en tanke jag fick)
  • Anonym (För fan!)

Va kanske lite hård, men ville dig bara väl. Hade nog missat en sida också i tråden.

Blockera han omgående på sociala medier. Låt han inte sippra in igen. Umgås med dina kompisar och syster. Låt han inte få ta kontakt med dig igen. Du ska se att han står utanför en dag som en liten råtta. Tänk på smutsigt tuggummi fast under skon då och gå bara förbi. Svara inte på hans tilltal. Låtsas som att det regnar och att du inte hör han. Stå på dig, va stark. Gå med hörlurar i öronen när du går in och ut ur hemmet / porten / närområdet.

Börja chatta med någon annan. Bara som internetkompis. Något som får dig att bryta dina ledsna tankar och tankarna på han.

Fortsätt vara stark.

Du kommer bara vara ensam tillfälligt, du är tjej och kan alltid hitta någon ny om du vill det. Vad du än gör så gå inte tillbaka till han. Lycka till! <3

• Anonym (Eva)

Han försöker manipulera dig. Om han ändå inte gjorde något (bara drack och spelade med sina polare) så hade han ju lika gärna kunnat vara med dig. Hans förklaring håller inte. 

Tog han med sig sina saker?
    Har han lämnat tillbaka sin nyckel?
Svar på tråden Jag känner mig så betydelselös och ovärdig