• Anonym (Ensam)

Jag känner mig så betydelselös och ovärdig

Är tillsammans med min kille i 5 år, vi bor ihop. Vi har alltid firat jul och nyår ihop, alltid med hans familj.

Förra året firade han med sin familj och jag var inte med.

Varken han eller hans familj frågade mig om jag ska komma. Han hade sagt till familjen att jag inte mådde bra, för att dagen innan det hade vi tjafsat. :(

Nyår sa han att vi ska vara hos hans familj och att han sen efter tolvslaget bara skulle ta en öl med sin vän snabbt och skåla. Men han kom med ursäkter hela dagen att han hade fullt upp och att vi ska ses sen på kvällen och går till hans familj. Han hörde inte av sig och svarade inte ens när jag ringde en gång.

Jag orkade inte skriva eller fråga vad som blir av. Så jag såg en film och gick och la mig vid 23.

Vaknar 10 dagen efter, inte ett enda samtal eller sms. Fick sen även veta av min syster att hon såg honom med sina vänner på nattklubb till 6 stängning! Han hade inte ens kommit hem, utan han stack hem till föräldrarna och sov.

Och enligt en vän till honom så hade dem redan planerat detta 1 månad förväg, att dem skulle ses och förfesta hemma och sedan sticka ut. Men varför fick han mig att tro att vi skulle fira hos hans familj? Och sen bara dissar mig så där. Så elakt. Jag blev så ledsen och besviken. Vad hade han tänkt, att vi skulle sitta hos hans familj och äta och sen skulle han ljuga och säga att han bara skulle ta en öl men egentligen redan hade planerat att stanna där och förfesta för att dra ut och festa på nattklubb.

Så detta året trodde jag skulle bli annorlunda.

Nej, julen firade han med sin familj och igen så kallade varken han eller hans familj på mig. Jag var där sen på lördagen men då jobbade hans föräldrar. Så blev inget firande med dem. Vi satt såg en film och sen gick jag hem.

Nyår idag och jag ser att hans mamma lagt upp bild på Instagram med värsta middagen och dukningen för dem, 5 tallrikar. Mamma, pappa, syster, bror och han.

Ingen har kallat på mig, inte ens han.

Han skrev ett sms bara "gott nytt år älskling".

Anledning att jag firat med dem är för att jag inte har en familj, jag är helt ensam och dem är som min familj.

Men jag känner mig så himla ensam. Så ledsen och att jag inte är inkluderad längre av någon konstig anledning? Och vad vet jag inte ens.

Nu är det nyår och han ska tydligen festa hos en vän. Hur jag vet detta. För att han vaknade och duschade, fixade sig, tog på värsta kläderna och 3 kg parfym och stack. Jag var i duschen när han stack. Så jag skrev sms och frågade var han blev av, så skrev han att han skulle hem till föräldrar och önska Gott nytt år och lämna blomma bara. Sen såg jag bilden på maten och dukningen och blev så ledsen. Och jag då?? :( jag sitter här hemma.

Sen nu är han hos en vän och sa dem ska vara chilla och se film.

Men hans vän har min syster på Snapchat, och han hade lagt upp video på massa alkohol och musik i bakgrunden och skrivit "fest ikväll. Gott nytt år".

Jag skrev sms t till honom på hans sms han skickade, och skrev "tack detsamma. Ha så kul ikväll med vännerna". Då skrev han att han ska bara vara hemma hos Adam och se film. Så skrev jag bara "javisst" och en emoji på champagne. Då skrev han "jag orkar inte drama. Vi hörs".

??? Va???

Alltså jag känner mig så ensam, bortglömd, ej inkluderad, ej viktig.

Överdriver jag???

Vi är sambo i 5 år. Han är 26 och jag är 28

• Svar på tråden Jag känner mig så betydelselös och ovärdig
  • Anonym (Ensam)

Mår skit rent ut sagt....

Tyvärr vet jag innerst inne att han betett sig mycket fel men ändå går mina tankar i "om jag bara försökte mer? Vad gjorde jag för fel att jag inte var tillräcklig?".

Och efter han gick så skrev han massa sms om att det är mitt fel att förhållandet blev som det blev, det går inte knulla mig heller för att jag är "spräckt?" Och att jag är avtändande, att jag borde se på porr för att lära mig knulla bra som en "riktig kvinna". Jag ska vara glad över att han ens tog mig som sin tjej, att han har gett mig allt och varit en bra man? Alltså VA? :(.och jag blev så irriterad och skrev tillbaka och var så arg och det märktes när jag skrev. Och han svarade bara "Haha du är så pinsam. Lycka till med ditt sketna liv din luffare. Jag kan få vem jag vill, alla har stått i kö och bara väntat på jag ska lämna dig din horunge"

• Anonym (())
    Anonym (Ensam) skrev 2021-01-10 22:27:21 följande:

Tyvärr vet jag innerst inne att han betett sig mycket fel men ändå går mina tankar i "om jag bara försökte mer? Vad gjorde jag för fel att jag inte var tillräcklig?".

Och efter han gick så skrev han massa sms om att det är mitt fel att förhållandet blev som det blev, det går inte knulla mig heller för att jag är "spräckt?" Och att jag är avtändande, att jag borde se på porr för att lära mig knulla bra som en "riktig kvinna". Jag ska vara glad över att han ens tog mig som sin tjej, att han har gett mig allt och varit en bra man? Alltså VA? :(.och jag blev så irriterad och skrev tillbaka och var så arg och det märktes när jag skrev. Och han svarade bara "Haha du är så pinsam. Lycka till med ditt sketna liv din luffare. Jag kan få vem jag vill, alla har stått i kö och bara väntat på jag ska lämna dig din horunge"

Men fy fan vad omogen och otrevlig han är. Blocka honom så du slipper hans trakasserier. Jag tycker synd om alla framtida kvinnor som råkar ut för honom. Han är ett riktigt bottennapp. Var glad att du slipper det där aset. Och vad du än gör, svara inte på något mer av hans meddelanden. Att bli ignorerad är det som svider allra mest för narcissister.
  • Anonym (dc)

Var glad att du slipper idioten
  • Anonym (Gott Nytt)

Hahaha, du skadade hans ego iom att du slängde ut honom och inte tvärtom :))) Bra gjort tjejen!!! Det gjorde jag aldrig med mitt ex (som var verkligen lik ditt) utan trodde på att ingen annan skulle vilja vara med mig och han gör mig en tjänst för att han är med mig. Gör jag slut så är jag ensam för livet.... Nähäää. Varje vacka som gick efter vi gjorde slut mådde jag bättre =>man blir mer öppen, rolig, ler mer alltså blir mer attraktiv. Helt plötsligt började killar köa... Jag tror det tog 7 veckor efter exet gjorde slut tills en supersnygg, smart och blyg kille kysste mig. Vi är nu, 5 år senare gifta, ett barn, precis köpt hus, lever medelklassens drömliv. Exet då? Nja, fortfarande samma skitjobb han klagade på då, fortfarande bara deltid med typ löjlig lön (därför flyttade han till min lägenhet, vem är loser då?), och one night stands. Han har inte haft en enda seriös relation, skaffade sig ingen utbildning, jobb, nånting, har är precis där han var när han var 18.

Tro mig, på längden kommer du att vinna den här breakup. :) Deppa inte, se möjligheterna istället! Du är jättestark, du kastade ut honom!! Va stolt! Lycka till!
  • Anonym (Ensam)

Alltså det värsta är alla frågor man har och inga svar.

Hade varit så så mycket lättare att gå vidare om personen kunde vara ärlig och typ säga "nej men jag känner inget för dig längre, du är jättebra och allt men har tappat känslor" eller. "Jag känner att jag älskar dig, det är inget fel på dig och så men känner att jag inte är redo att ha ett förhållande och allt vad det innebär".

Här går man frågar sig själv varför personen behandlade en som han gjorde och om JAG var felet. Att vi inte hade sex heller och sen det han skrev, klart man tar åt sig och tror det är så :(

Så himla jobbigt. Han är ute ur mitt liv och har blockat men är nu rädd jag ska falla tillbaka mär jag ser honom och han kanske ska be om ny chans etc. Vill inte falla

• Almavivas

Är i Chock. 

Han är kränkt och ska trycka ned dig i skorna nu. Hoppas verkligen det där tog bort dina sista känslor för honom. Så fruktansvärt. 
    2021 ska bli ditt år!!!
  • Almavivas
    Anonym (Ensam) skrev 2021-01-11 05:16:49 följande:

Alltså det värsta är alla frågor man har och inga svar.

Hade varit så så mycket lättare att gå vidare om personen kunde vara ärlig och typ säga "nej men jag känner inget för dig längre, du är jättebra och allt men har tappat känslor" eller. "Jag känner att jag älskar dig, det är inget fel på dig och så men känner att jag inte är redo att ha ett förhållande och allt vad det innebär".

Här går man frågar sig själv varför personen behandlade en som han gjorde och om JAG var felet. Att vi inte hade sex heller och sen det han skrev, klart man tar åt sig och tror det är så :(

Så himla jobbigt. Han är ute ur mitt liv och har blockat men är nu rädd jag ska falla tillbaka mär jag ser honom och han kanske ska be om ny chans etc. Vill inte falla

Du har fått svar på dina frågor. Han älskar inte dig, han har ingen respekt för dig. 

Du måste förstå att sådana människor inte fungerar som vanligt. Det är därför det är. svårt att lämna dem, för att man alltid hoppas på att få en normal reaktion. Du kommer aldrig att få det. Du får inte ens överväga att falla tillbaka.Tänk om det varit din tjejkompis kille som sagt sådana saker? Det är helt sjukt. 

Han tänker bara på sig själv och han kommer aldrig att tänka på någon annan.
    Han kanske träffar en ny tjej men han kommer inte kunna ha en fungerande relation även om det kommer se ut så utåt sett. 

Var i en sådan relation en gång och personen gifte sig och skaffade barn efter att vi gått skilda vägar. Allt såg så bra ut, tills hens partner kontaktade mig några år senare och var helt förstörd och berättade om år av psykisk misshandel. 
  • Anonym (Kram)

Behöver du kontakt med honom något mer?

Han har hämtat sina saker och kommer att ta bort sig från lägenheten.

Var modig, blockera eller radera hand nummer.

Han spyr ut sina egna misslyckande på dig för att han vet att det brukar funka för att få Honom att må bättre och finna anledning till att göra som han gör. Han är en typiskt osäker människa som projicerar sin dåliga självkänsla på andra för att lyfta sig själv.

Du behöver inte honom mer. Riv av sista biten av plåstret och säg adjö för alltid genom att göra dig av med det som finns kvar. Han är inget att minnas kvar..
  • Sasiso

Superbra och superstarkt av dig att du gjort detta! Stående applåder!!

Han kommer trycka ner dig, tala ner om dig framför kompisarna och så vidare, detta för att han kan ju inte säga att han vart en självisk skithög och du fick nog nu och slängde ut honom. Detta för att otroligt många män inte kan ta ansvar för sina egna handlingar och skyller då på andra, i en relation med en kvinna är det alltid kvinnans fel enligt dem. Han vägrar se sina fel och skyller på dig. Precis som mitt ex gjorde. När jag fick reda på att han ska ha ett till barn skällde jag ut honom, fråga hur fan han tänker som skaffar ett till barn när han inte ens kan ta hand om det han har, hans svar "det är ditt fel att jag inte kan va en bra pappa för X, jag ska bevisa för dig att jag visst är en bra pappa". Vilket han såklart inte vart alls, för någon av de andra två, är det fortfarande mitt fel, eller de andra två kvinnorna? Nej, det är han som vägrar ta ansvar och växa upp.

Förstår helt och hållet hur du mår just nu. Man sörjer även det dåliga när det försvinner, hur illa det låter så har det vart en trygghet och den är borta. Och nu när du sett lite mer i perspektiv så kan det bli att du skuldbelägger dig själv som inte sett detta, låt bli, han har vart bra på att manipulera dig och utnyttjat ditt goda hjärta.
    Du kommer träffa en man som vill va med dig på riktigt en dag.

• H4llongr0ttan

Fyfan vad stolt jag är över dig!!!! Har läst igenom tråden och jag hoppades innerligt att den skulle sluta med att du faktiskt lämnar denhär killen. Och tråden slutade så, jag är INNERLIGT lycklig faktiskt.

Jag själv har haft TRE misshandel förhållande, både psykisk och fysisk. Jag förstår att man inte kan se klart när man är i det, jag förstår det för att jag har varit där själv. Du kommer förstå med tiden. Nu har du många frågor, men du förstår om en stund. Se bara till att INTE ramla tillbaka till denhär killen igen.

Vill ge dig några boktips som har hjälpt mig, här kommer dom:

- You go girl

- Reflections of a man

- Reflections of a man ||

Svar på tråden Jag känner mig så betydelselös och ovärdig