Inlägg från: Anonym (Ensam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ensam)

Jag känner mig så betydelselös och ovärdig

Är tillsammans med min kille i 5 år, vi bor ihop. Vi har alltid firat jul och nyår ihop, alltid med hans familj.

Förra året firade han med sin familj och jag var inte med.

Varken han eller hans familj frågade mig om jag ska komma. Han hade sagt till familjen att jag inte mådde bra, för att dagen innan det hade vi tjafsat. :(

Nyår sa han att vi ska vara hos hans familj och att han sen efter tolvslaget bara skulle ta en öl med sin vän snabbt och skåla. Men han kom med ursäkter hela dagen att han hade fullt upp och att vi ska ses sen på kvällen och går till hans familj. Han hörde inte av sig och svarade inte ens när jag ringde en gång.

Jag orkade inte skriva eller fråga vad som blir av. Så jag såg en film och gick och la mig vid 23.

Vaknar 10 dagen efter, inte ett enda samtal eller sms. Fick sen även veta av min syster att hon såg honom med sina vänner på nattklubb till 6 stängning! Han hade inte ens kommit hem, utan han stack hem till föräldrarna och sov.

Och enligt en vän till honom så hade dem redan planerat detta 1 månad förväg, att dem skulle ses och förfesta hemma och sedan sticka ut. Men varför fick han mig att tro att vi skulle fira hos hans familj? Och sen bara dissar mig så där. Så elakt. Jag blev så ledsen och besviken. Vad hade han tänkt, att vi skulle sitta hos hans familj och äta och sen skulle han ljuga och säga att han bara skulle ta en öl men egentligen redan hade planerat att stanna där och förfesta för att dra ut och festa på nattklubb.

Så detta året trodde jag skulle bli annorlunda.

Nej, julen firade han med sin familj och igen så kallade varken han eller hans familj på mig. Jag var där sen på lördagen men då jobbade hans föräldrar. Så blev inget firande med dem. Vi satt såg en film och sen gick jag hem.

Nyår idag och jag ser att hans mamma lagt upp bild på Instagram med värsta middagen och dukningen för dem, 5 tallrikar. Mamma, pappa, syster, bror och han.

Ingen har kallat på mig, inte ens han.

Han skrev ett sms bara "gott nytt år älskling".

Anledning att jag firat med dem är för att jag inte har en familj, jag är helt ensam och dem är som min familj.

Men jag känner mig så himla ensam. Så ledsen och att jag inte är inkluderad längre av någon konstig anledning? Och vad vet jag inte ens.

Nu är det nyår och han ska tydligen festa hos en vän. Hur jag vet detta. För att han vaknade och duschade, fixade sig, tog på värsta kläderna och 3 kg parfym och stack. Jag var i duschen när han stack. Så jag skrev sms och frågade var han blev av, så skrev han att han skulle hem till föräldrar och önska Gott nytt år och lämna blomma bara. Sen såg jag bilden på maten och dukningen och blev så ledsen. Och jag då?? :( jag sitter här hemma.

Sen nu är han hos en vän och sa dem ska vara chilla och se film.

Men hans vän har min syster på Snapchat, och han hade lagt upp video på massa alkohol och musik i bakgrunden och skrivit "fest ikväll. Gott nytt år".

Jag skrev sms t till honom på hans sms han skickade, och skrev "tack detsamma. Ha så kul ikväll med vännerna". Då skrev han att han ska bara vara hemma hos Adam och se film. Så skrev jag bara "javisst" och en emoji på champagne. Då skrev han "jag orkar inte drama. Vi hörs".

??? Va???

Alltså jag känner mig så ensam, bortglömd, ej inkluderad, ej viktig.

Överdriver jag???

Vi är sambo i 5 år. Han är 26 och jag är 28

• Svar på tråden Jag känner mig så betydelselös och ovärdig
  • Anonym (Ensam)

Alltså vi bråkade nyss. För jag skrev till honom att han ljuger för mig och jag tål inte det och jag frågade varför han ens ljuger?

Skrev även, du är med dina vänner varje dag och varje helg och på nyår så kan du inte ens vara med din flickvän? Vad är detta för förhållande? Man kan tro du är singel och 18-20 år. Du är en vuxen man och sambo.

Vad vill du mig ens om du ska hålla på så här?

Så skrev han "Hahah du är fan rolig. Du är inte normal. Stör inte mig och min kväll. Vi hörs".

Han får mig nu att känna mig som att jag är ett psyk? Som överdriver?

Nu är jag ensam i soffan och ledsen medan han skickade video till mig när han spänner sig och är uppklädd och dricker alkohol. Varför ens skicka sånt

• Anonym (Ensam)

Det är så himla svårt. Äslskar honom och vi har det bra annars överlag :(

Men jag känner mig typ ensam i denna relation?

Jag förstår om vi var ihop halvår-1 år att han inte tar med mig till familjen eller vill fira nyår med vänner.

Men vi är sambos i 5 år. Gått igenom allt, kan varandra utantill.

Det gör mig ont också hur han gör såna här saker för jag känner mig inte viktig, inte priortietad eller inkluderad. Känner mig så oviktig.

Han har inte ens ringt eller skrivit.

Jag har i alla fall låst dörren uppe så han kommer inte in. Men han lär väl antagligen sova hos föräldrarna som han gjort nu några gånger när han varit ute.

Lägnehten står på mig och han har knappt grejer här. Några ensamma kkäder och skor. Resten har han kvar hemma hos föräldrarna? Är inte det konstigt?

När jag var sambo sist så tog jag med precis alla mina saker jag ägde. Men han här har tagit med några få saker i en weekendbag när han flyttade hit. Han brukar gå hem till föräldrar duschar och klär på sig där.

Varför är vi ens sambo? Han känns knappt som en sambo.

• Anonym (Ensam)
    Anonym (()) skrev 2021-01-01 17:41:15 följande:

Så han är helt normal annars? Det är bara på just jul och nyår som han skiter i dig? Hur ofta är han hemma och hur långa stunder? Umgås ni och hittar på saker ihop? Är han kärleksfull mot dig? Varför känner du dig ensam i relationen om den är bra överlag?

På det du skriver så låter det inte som om han har känslor för dig, tyvärr. Det låter snarare som om han utnyttjar dig för att ha en lägenhet att övernatta i när han inte vill störa föräldrarna. Jag förstår att det gör fruktansvärt ont att bli behandlad som skit av någon man älskar. Men vad är vitsen med att ha en relation med någon som inte älskar en tillbaka? Bär ut hans kläder i trapphuset, kräv tillbaka nyckeln och säg att du inte vill se honom mer.

Han är kärleksfull och snäll. Men han är knappt hemma, han jobbar och kommer hem och går tränar seb träffar vänner och kommer hem vid 21-22-23. Helgerna är han inte hemma alls. Då vaknar han kring 11-12, äter frukost, går tränar, kommer hem duschar och sen sticker och är med vännerna. Kommer hem 2-3.

Vi gör inget ihop. Vi brukar se film eller serie ibland men dö sitter han 80% av filmen på sin mobil.

Jag känner som att jag kommer på allra sista plats. Medan han för mig Kommer på första plats och är viktig för mig.

Frågar jag honom om vi ska mysa, äta gott och se film och vänner frågor om dem ska dricka och spela fifa så väljer han vännerna.

Vi är sambo och han är skriven här men vi känns inte ens som sambo. Allt i lägenheten är mitt, han har inte ens köpt en ljuslykta för 10 kronor. Ingenting. Hans kkäder skor och allt sånt har han knappt här. Utan har allt kvar hos föräldrarna och ändå är vi sambo i 5 år? Det är så kosntigt... det är som att han bara bor här tillfälligt eller ska sticka när som eller att vi inte ät seriöst sambopar. Förstår ni hur jag menar?

För när jag var sambo sist med en man och flyttade in till honom så tog jag med allt från min familj, fanns inget kvar där hos dem.

Julafton när jag var hos dem och vi såg film så fick jag ett litet kort sån man sätter på blommor ni vet. Det stog god jul älskling och 500 kr i. Jag sa till honom, ja det är bra med pengar men kan du aldrig ta dig tiden att köpa någor från hjärtat? En parfym exempel eller en tröja Bara? Då säger han "jag vet inte ens vad du gillar". Det gjorde så ont. Vadå inte vet vad jag gillar, vi är sambo i 5 år. Jag älskar honom och vet exakt allt vad han gillar, vad gör parfymer han gillar, kkäder och allt. Födelsedag fick jag en blomma medan han fick nya strumpor, kalsonger, tröja och parfym.

När hans mamma fyller år så springer han rundor på stan och köper presentkort till inredning och han vet jag också öskkar inredning. Han köper parfymer och massa rosor, smycken i guld. Han anstränger sig men för mig, nej. som att jag inte är värd. Hans familj säger bara Grattis och ibland får jag 500 kr. Men själv köper jag allt möjligt till dem på jul och födelsedagar.

Det känns lite som att han inte vill vara med mig men väntar på att jag ska göra slut för att han inte har mod nog till det. Och att hans familj vet hans planer och därför dem inte inkluderar mig eller bryr sig
  • Anonym (Ensam)
    Anonym (Emma) skrev 2021-01-01 17:20:05 följande:

Hur har det gått idag? <3 Blev så ledsen av att läsa den här tråden, ingen förtjänar att vara med någon som behandlar en så. Jag hoppas du hittar strykan att lämna honom.

Jag såg honom online på Messenger 6 imorse och jag skrev till honom att hans beteende mot mig är oacceptabelt och äckligt. Då skrev han "Haha. Vad är det nu".

Jag skrev då, du festar med dina vänner och andra tjejer har jag fått veta och lämnar din tjej, sambo hemma. Är detta okej tycket du?

Då skrev han "Haha menar du allvar? Hur fan orkar du".

Så jag ringer honom 2 ggr och han svarar inte. Och jag frågar honom varför svarar du inte när jag ringer dig?

Då skrev han "jag svarar ju dig? Jag skriver? Vad är det?"

Och min syster säger att han säkert var med en tjej. Och då får jag så äcklig känsla i magen hela morgonen.

Det är som att HAN gör fel mot mig och så är det ändå JAG som får för det. Är det ens normalt??

Och sen idag skriver han sms som ingenting "godmorgon älskling".

Alltså jag blir så förvirrad och tokig att jag bara vill dra av mitt hår
  • Anonym (Ensam)

Men varför får han mig att känna att jag är jobbig och skapar "drama" :( jag förstår inte. Aldrig varit med om sånt här förhållande.

Till råga på allt, sen 3 år sen så här vi sex var 4e-5e månad

• Anonym (Ensam)

Detta känns så äckligt. Sånt smygande och lögner.

Istället om han var ordentlig partner så hade han sagt "du älskling. Har planerat att vara med vännerna på nyår. Men om du vill är du välkommen till familjen och vara med dem. Eller kanske du kan hitta på något med din syster"

Men han planerat detta redan 1 månad innan och sen smyger och ljuger. Ljuger även när jag kommer på. Eller inte ljuger direkt men typ undanhåller. Och sen vänder det mot mig som att jag är ute efter drama

• Anonym (Ensam)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-01-02 00:42:43 följande:

Du förtjänar någon som bryr sig om dig. Inte någon som för dig ledsen och ensam.

Gör slut innan du kastar bort mera tid på denna man.

Min väninna skickade en länk om narcissism. Alltså jag gråter .allt stämmer verkligen in! Han är snäll ibland och ja det är väl för att hålla mig kvar.

Lögnerna, undanhållande, vänder det emot mig. Säkert otrogen också eftersom vi inte har sex och han sitter alltid på telefonen samt är aldrig hemma.

Han Har inte ens kommit hem alla idag eller ens varit här
  • Anonym (Ensam)
    Plupp73 skrev 2021-01-02 09:06:24 följande:

Han lever sitt eget liv där han kommer och går som han vill, utan garantier. Han har inga kläder, inga saker hos dig. Du säger att ni har en kärleksfull vardag, trots att han knappt är hemma kvällar eller helger, och alltid väljer annat före dig. Ni har inte sex. Han köper inte ens present när du fyller år, eller på jul.

När du konfronterar honom så använder han härskartekniker mot dig och trycker ner.

Samtidigt verkar du ha gjort honom till din enda värld. Allt kretsar kring honom och hans familj. Du säger att du är helt ensam, inte har familj, men har tydligen både syster och väninna. Ändå är du hemma och väntar på honom på nyår och på helger, medan han är ute med vänner, och även troligen knullar runt.

Det här är en osund och extremt ojämn relation.

- Har du eget jobb?

- Har du familj utöver din syster?

- Har du vänner, eller har du raderat allt för hans skull?

Hur ska jag avluta och gå vidare? Det gör så ont. Älskar honom och är van. 5 år är inte lite. Och går tänker hela tiden att han ska ändras och allt ska bli bra :( går tänker också att nästa tjejer kommer han vara exakt det jag hoppats på att han skulle vara och det kommer få mig känna mig ännu mer värdelös och otillräcklig.

Jag jobbar och drar in mer pengar av oss.

Har inga föräldrar, bara min syster som är 19 år. Så vi är intr direkt jämngamla och på samma plan i livet. Resten av släkten bor i Norrland.

Har knappt vänner heller. De 2 vänner jag haft har han sagt att dem inte är bra för mig och har dålig inflytande på mig och det har gjort att jag dragit mig undan dem. Har en enda väninna och en jag litar allra mest på. Hon har i alla år sagt att jag ska lämna honom, Han ger mig 20% och jag förtjänar 110%
  • Anonym (Ensam)
    Anonym (Rödluvan) skrev 2021-01-02 11:20:59 följande:

Dumpa är mitt råd. Är ju ingen trevlig relation. Att inte meddela sina planer är ju riktigt dåligt. Ser lite ut som han hintar att han vill vara själv och kanske singel

Ja precis. Men väntar på att jag ska avsluta. Så han antagligen kan leka offer för nästa tjej. Att han var Såå bra men jag lämnade honom
Svar på tråden Jag känner mig så betydelselös och ovärdig