• Anonym (Ensam)

Jag känner mig så betydelselös och ovärdig

Är tillsammans med min kille i 5 år, vi bor ihop. Vi har alltid firat jul och nyår ihop, alltid med hans familj.

Förra året firade han med sin familj och jag var inte med.

Varken han eller hans familj frågade mig om jag ska komma. Han hade sagt till familjen att jag inte mådde bra, för att dagen innan det hade vi tjafsat. :(

Nyår sa han att vi ska vara hos hans familj och att han sen efter tolvslaget bara skulle ta en öl med sin vän snabbt och skåla. Men han kom med ursäkter hela dagen att han hade fullt upp och att vi ska ses sen på kvällen och går till hans familj. Han hörde inte av sig och svarade inte ens när jag ringde en gång.

Jag orkade inte skriva eller fråga vad som blir av. Så jag såg en film och gick och la mig vid 23.

Vaknar 10 dagen efter, inte ett enda samtal eller sms. Fick sen även veta av min syster att hon såg honom med sina vänner på nattklubb till 6 stängning! Han hade inte ens kommit hem, utan han stack hem till föräldrarna och sov.

Och enligt en vän till honom så hade dem redan planerat detta 1 månad förväg, att dem skulle ses och förfesta hemma och sedan sticka ut. Men varför fick han mig att tro att vi skulle fira hos hans familj? Och sen bara dissar mig så där. Så elakt. Jag blev så ledsen och besviken. Vad hade han tänkt, att vi skulle sitta hos hans familj och äta och sen skulle han ljuga och säga att han bara skulle ta en öl men egentligen redan hade planerat att stanna där och förfesta för att dra ut och festa på nattklubb.

Så detta året trodde jag skulle bli annorlunda.

Nej, julen firade han med sin familj och igen så kallade varken han eller hans familj på mig. Jag var där sen på lördagen men då jobbade hans föräldrar. Så blev inget firande med dem. Vi satt såg en film och sen gick jag hem.

Nyår idag och jag ser att hans mamma lagt upp bild på Instagram med värsta middagen och dukningen för dem, 5 tallrikar. Mamma, pappa, syster, bror och han.

Ingen har kallat på mig, inte ens han.

Han skrev ett sms bara "gott nytt år älskling".

Anledning att jag firat med dem är för att jag inte har en familj, jag är helt ensam och dem är som min familj.

Men jag känner mig så himla ensam. Så ledsen och att jag inte är inkluderad längre av någon konstig anledning? Och vad vet jag inte ens.

Nu är det nyår och han ska tydligen festa hos en vän. Hur jag vet detta. För att han vaknade och duschade, fixade sig, tog på värsta kläderna och 3 kg parfym och stack. Jag var i duschen när han stack. Så jag skrev sms och frågade var han blev av, så skrev han att han skulle hem till föräldrar och önska Gott nytt år och lämna blomma bara. Sen såg jag bilden på maten och dukningen och blev så ledsen. Och jag då?? :( jag sitter här hemma.

Sen nu är han hos en vän och sa dem ska vara chilla och se film.

Men hans vän har min syster på Snapchat, och han hade lagt upp video på massa alkohol och musik i bakgrunden och skrivit "fest ikväll. Gott nytt år".

Jag skrev sms t till honom på hans sms han skickade, och skrev "tack detsamma. Ha så kul ikväll med vännerna". Då skrev han att han ska bara vara hemma hos Adam och se film. Så skrev jag bara "javisst" och en emoji på champagne. Då skrev han "jag orkar inte drama. Vi hörs".

??? Va???

Alltså jag känner mig så ensam, bortglömd, ej inkluderad, ej viktig.

Överdriver jag???

Vi är sambo i 5 år. Han är 26 och jag är 28

• Svar på tråden Jag känner mig så betydelselös och ovärdig
  • Anonym (Gott Nytt)

Förlåt men bara att han festar under en pandemi visar att han är någon som bara tänker på sig själv och att han ska ha kul. Aldrig skulle jag vara ihop med en sånt ego människa (båda mina föräldrar är i riskgrupp men som läkare riskerar de deras liv på iva för andra, din jävla idiot för sambo orkar inte ens stanna hemma).

För det han gör med dig: gör slut. Direkt, ikväll. Jag är inte en som brukar föreslå det men i ditt fall ja. Han vill göra slut länge sedan, men är för feg. Jag hoppas att du har rätt till lägenheten, kasta ut honom direkt. Jag var där du är 4 år sedan, känner igen att jag inte ens vågar säga det som gör ont för att då orsakar jag 'drama'. Det finns så många omtänksamma män därute! Jag kastade bort 8 jävla år av mitt liv, snälla gör inte det! Ju längre du stannar ju längre tid behöver du att få tillbaka ditt självförtroende. Vem fxn behöver en sånt människa som smyger ut medans du duschar. Berätta i din tjejs ansikte att du inte vill vara med henne för fxn!

Lycka till!! 2021 kommer att bli ditt år!!!!

• Anonym (Rut)

Nej jag skulle freaka totalt om min kille gjorde så där.

Jag känner så väl igen det där beteendet hos flera killar jag varit med. Att de idiotförklarad en när man med rätta ifrågasätter ett konstigt beteende de har. Så att man i slutändan ifrågasätter sig själv. "Oj överdrev jag, det var kanske inte så förort som jag först tänkt, det kansle är jag som är konstig" och så vidare.

Min förra kille var jag tillsammans med i flera år. Jag lät honom behandla mig som skit så många gånger. Visade honom att det var ok att behandla mig så genom att stanna kvar varje gång. Tvivlade på mina egna upplevelser. Han fick mig att känna mig som ett psykfall. Att det var mig det var för på. Att jag var störd som började bråka om dessa saker hela tiden.

Tills jag började höra från hans vänner och till och med hans föräldrar att de såg exakt samma saker. Då kunde jag ändå börja känna mod o styrka och tillslut dumpa den idioten.

Tips. Googla gaslightning

• Anonym (Ensam)

Det är så himla svårt. Äslskar honom och vi har det bra annars överlag :(

Men jag känner mig typ ensam i denna relation?

Jag förstår om vi var ihop halvår-1 år att han inte tar med mig till familjen eller vill fira nyår med vänner.

Men vi är sambos i 5 år. Gått igenom allt, kan varandra utantill.

Det gör mig ont också hur han gör såna här saker för jag känner mig inte viktig, inte priortietad eller inkluderad. Känner mig så oviktig.

Han har inte ens ringt eller skrivit.

Jag har i alla fall låst dörren uppe så han kommer inte in. Men han lär väl antagligen sova hos föräldrarna som han gjort nu några gånger när han varit ute.

Lägnehten står på mig och han har knappt grejer här. Några ensamma kkäder och skor. Resten har han kvar hemma hos föräldrarna? Är inte det konstigt?

När jag var sambo sist så tog jag med precis alla mina saker jag ägde. Men han här har tagit med några få saker i en weekendbag när han flyttade hit. Han brukar gå hem till föräldrar duschar och klär på sig där.

Varför är vi ens sambo? Han känns knappt som en sambo.

• Anonym (Dizzy)

Sambos är ni inte efter vad du har skrivit. Eller är han folkbokförd på samma adress som du?

Men vad viktigare är: Låt honom inte slösa bort mer av din tid! Du är ung, träffa en man som respekterar dig, för det gör inte han!

Skit samma att ni varit tillsammans i flera år! Låt det inte bli fler.

Jag lämnade mitt ex när jag var 32, då hade vi varit tillsammans i sex år. Sen träffade jag min nuvarande man som jag nu är gift med, han har allt som mitt ex inte hade. Han skulle aldrig välja fester eller vänner före mig.

• Anonym (Eva)
    Anonym (Ensam) skrev 2021-01-01 02:27:48 följande:

Hur kan du tycka att ni har det bra överlag när du känner dig ensam i relationen?

Och ja, varför är ni ens sambo? Dumpa honom.

• Tow2Mater
    Anonym (Ensam) skrev 2021-01-01 02:27:48 följande:

Jag förstår om vi var ihop halvår-1 år att han inte tar med mig till familjen eller vill fira nyår med vänner.

Men vi är sambos i 5 år. Gått igenom allt, kan varandra utantill.

Det gör mig ont också hur han gör såna här saker för jag känner mig inte viktig, inte priortietad eller inkluderad. Känner mig så oviktig.

Han har inte ens ringt eller skrivit.

Jag har i alla fall låst dörren uppe så han kommer inte in. Men han lär väl antagligen sova hos föräldrarna som han gjort nu några gånger när han varit ute.

Lägnehten står på mig och han har knappt grejer här. Några ensamma kkäder och skor. Resten har han kvar hemma hos föräldrarna? Är inte det konstigt?

När jag var sambo sist så tog jag med precis alla mina saker jag ägde. Men han här har tagit med några få saker i en weekendbag när han flyttade hit. Han brukar gå hem till föräldrar duschar och klär på sig där.

Toppenbra! Det gor det så mycket lättare for dig att avsluta den har relationen nu. Gor det idag, som ett Nyårslofte till dig själv och ett mycket bättre 2021!
  • Plupp73

Du måste avsluta NU. Han förminskar dig, och du förminskar dig. Enda vägen till att må bättre är att avsluta detta.

Ni kan inte ha det bra i vardagen. Det finns inte utifrån det du skriver här

• Anonym (Emma)

Hur har det gått idag? <3 Blev så ledsen av att läsa den här tråden, ingen förtjänar att vara med någon som behandlar en så. Jag hoppas du hittar strykan att lämna honom.

Svar på tråden Jag känner mig så betydelselös och ovärdig