• Anonym (TS)

Vad tror du? Vill kvinnor (i heterorelationer) inte ha sex?

Läser i flera trådar här på FL där det påstås att kvinnor inte alls vill ha sex, att de klarar sig alldeles utmärkt utan. Vissa tror alltså att det gäller ALLA kvinnor, och att man då ställer upp för mannens skull enbart.

Jag kan absolut tänka mig att vissa har 0 sexlust, och/eller så beror det på att partnern är kass och/eller man har aldrig fått lära sig hur underbart sex kan vara. Generellt sett så tror jag de allra flesta kvinnor absolut vill ha sex och att det är en viktig del av ett förhållande för dem.

Det är sorgligt att det finns de kvinnor som tror detta, att sex endast är för mannens skull, och att de dessutom är övertygade om att det är helt normalt. Mitt syfte med tråden är mest att hitta dessa kvinnor och försöka få reda på varför det har blivit såhär, vad deras tidigare erfarenheter är och hur de hanterar det. Är de frivilligt singlar p.g.a. detta, har de husfridssex (och vet mannen i så fall om det?) eller lever de i en sexlös relation (och vad anser mannen om det)?
    Det kan även givetvis vara så att jag är den som är helt ute och cyklar, och att det är jag som är unik.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tror du? Vill kvinnor (i heterorelationer) inte ha sex?
  • Anonym (Anonymis)

Har också sett en del såna inlägg här och blir lika arg varje gång. Sist var det nån som benhårt höll på sin åsikt att kvinnor inte känner något vid sex. Herregud. Jag är iaf kvinna och älskar att ha sex med min partner.

• Ukklavek

Jag tycker lite synd om de kvinnor som inte kan/får uppleva det underbara som sex kan innebära. Sen tycker jag lite synd om min man som sliter hårt för mina otroliga orgasmer medan hans är väldigt korta och inte alls lika intensiva som mina.

• Anonym (Vill ha sex)

Hävdar att sexleda mest beror på förhållandet, brist på egentid och återhämtning, att de grundläggande behoven utöver sex är i obalans... tex sömn-stress-måend mm

Dålig partner eller ej möjlighet till egen njutning drar ju ner intresset till noll.

Egoism är stor dödare av njutning!

• Anonym (sex är en krydda)

Alltså för mig är det inte konstigare än att jag inte vill ha massage varje dag, eller träna, umgås med vänner, eller äta min favoriträtt varje dag.

Jag behöver få längta efter saker! Vill inte att saker ska bli vardag och tråkigt, förutsägbart. Har inte behov av att vara nära en annan människa och sitta ihop som ett klister hela dagarna. Vill ha egen  s.............. p.........   a.............     c.................e.....Göra annat med mitt liv.

Bygga upp förväntan, åtrå, spontanitet,  inte sova ihop jämt heller. Jag ser på sex som aktivitet, också ett sätt att visa kärlek och närhet, men det är ju inget jag känner hela tiden eller vill tvingas till att uttrycka.

Jag vill ha sex när jag känner för det spontant....får lust. För mig som kvinna är det också väldigt relaterat till min cykel och hälsa i övrigt, till stor del eller situationsbaserat, miljö, stress osv. Att möjligheten infinner sig, man får ett infall, en längtan. Men jag vill inte vara någon behållare för andras kroppsliga behov. Jag vill bli längtad efter och inte bli tagen för given, bli behandlad som en exklusivitet ett fenomen som bör behandlas med yttersta respekt och inkänning.

Jag tror många kvinnors sexualitet funkar som min. De vill ha regelbundet sex men gillar inte vardagssex och slentrian i lika stor utsträckning och behöver inte sex lika ofta.

Ukklavek skrev 2020-12-28 09:35:45 följande:

Jag tycker lite synd om de kvinnor som inte kan/får uppleva det underbara som sex kan innebära. Sen tycker jag lite synd om min man som sliter hårt för mina otroliga orgasmer medan hans är väldigt korta och inte alls lika intensiva som mina.

Ja det är rätt synd om kvinnor att vi har så mycket jobbigare och mer komplicerad kropp och mycket svårare att få orgasm, men samtidigt har vi ju inte detta pockande behov och känner kanske inte denna sorg så ofta som män längtar efter sex. Jag tycker sex ofta är en börda ungefär på samma sätt som någon som ringer en hela tiden och kräver saker när man bara vill vara ifred. Jag lider inte av min sexbrist. Den är bara befriande förutom när någon mår dåligt över den.

Det är en annan sak att vara kåt och ha en dålig älskare som man inte når fram till med sina behov..och som inte kan tillfredsställa en. Då kan jag definitivt lida.
    Anonym (Vill ha sex) skrev 2020-12-28 09:58:41 följande:

Hävdar att sexleda mest beror på förhållandet, brist på egentid och återhämtning, att de grundläggande behoven utöver sex är i obalans... tex sömn-stress-måend mm

Dålig partner eller ej möjlighet till egen njutning drar ju ner intresset till noll.

Egoism är stor dödare av njutning!

Också olika frekvensbehov. Behöver inte vara mer komplicerat än så. Långt ifrån alla måste ha sex varje dag. Tror det är vanligare att vilja mer sällan.
  • Anonym (Hon)

Jag älskar sex om jag inte är sönderstressad får uppskattning och omtanke. Mannen måste såklart leverera. Annars drunknar behovet av sex i en massa andra ouppfyllda behov som min hjärna prioriterar före. 

Jag tror att sexet skulle fungera mycket bättre i många relationer om männen kunde få in i skallen att kvinnan kanske behöver lite avlastning och återhämtning i vardagen för att lusten ska hållas igång. Många män skulle behöva lära sig att kuken i fittan inte är huvudattraktionen och det enda som räknas som sex. Att slicka och pulla är inte förspel. Det är SEX och den viktigaste delen av sexet för många kvinnor. Även många kvinnor skulle behöva lära sig att tänka så och inte gå med på penetration utan motkrav. Många kvinnor behöver förstå att det inte är något fel på deras kropp bara för att dom inte får orgasm av penetration. Vissa kan det, andra inte och inget är fel på något vis. 

Det spelar ingen roll vad mannen vill att du ska njuta och få orgasm av. Lyssna på din kropp och hjärna. Kräv ett jämställt sexliv där båda parter blir tillfredsställda. 

Ligg inte med män som inte är intresserade av att lära sig hur din kropp fungerar och vad den behöver. Ha inte sex för husfriden utan stå fast vid vad du behöver för att känna lust och kåthet. Båda parter vinner på det i längden. Att tvinga sig själv till sex kan göra att lusten dör och inte kommer tillbaka innan förhållandet är över och en mer lyhörd man dyker upp. 

• Anonym (Variant av.)

Nu är jag inte expert i ämnet, bara upplevt två längre relationer i livet. Jag är man, jag upplever att sexlivet i början av en relation är mycket ett skådespel av kvinnan. Nu skådespelar vi säkert med på andra sätt men ändå.

I början (Vilket är de två första åren) tar hon mycket initiativ, överraskar, vill eller säger sig vilja prova olika grejer. Under mens om hon inte vill ha sex, så ger hon sex (oralt eller med handen). Man har sex varenda dag, ibland mer.

Sedan vänder det här rätt tvärt. Då vill hon 1-2 ggr i veckan, men slutar ta initiativ (Om det inte är min födelsedag eller liknande), och det är helst med lampan släckt, och hon vill helst ligga på rygg och få oralt sedan skall man skynda sig på i missionären. Under mens är det ingen sex. Helt nej.

Jag undrar hur fasen de orkar fejka att de är halvt sextokiga i två år för att sedan visa sin egentliga sexualitet. Visst jag älskar de där två åren, bägge två sådana år jag upplevt och det andra är ok det med. Det är ju vad hon vill, och att inte vilja måste alltid vinna över att vilja vad gäller sex, annars blir det väldigt fel.

Men lite bitter blir man på sexteatern i efterhand då hon tydligt spelat just teater i rollen som någon som gillar att ha sex med mig. Nu har jag dessutom gått på det bägge gångerna med, det har känts äkta, som att det här är något hon vill göra. När det sedan visar sig att det bara var teater, så känner man inte bara saknaden efter teatern utan känner även sig som en våldtäktsman (ja inte riktigt men åt det hållet) som gjort en massa saker med någon som egentligen inte velat detta. Att man inte visste för att teatern var så skicklig att man trodde det var äkta hjälper inte heller. Det kan tom. vara så att man känner sig ännu värre, inte bara har man haft en massa sex med någon som inte ville ha det egentligen, man har även vart så jäkla korkad att man inte märkte det. 

• Anonym (ppp)
    Anonym (TS) skrev 2020-12-28 07:41:07 följande:

Läser i flera trådar här på FL där det påstås att kvinnor inte alls vill ha sex, att de klarar sig alldeles utmärkt utan. Vissa tror alltså att det gäller ALLA kvinnor, och att man då ställer upp för mannens skull enbart.

Hur kan du ha läst det i flera trådar? 

Däremot motsäger du dig själv lite. Klart att man klarar sig utan, om man måste. Det är inte samma sak som att man inte vill ha sex. 
  • Anonym (Yes)
    Anonym (sex är en krydda) skrev 2020-12-28 15:50:54 följande:

Alltså för mig är det inte konstigare än att jag inte vill ha massage varje dag, eller träna, umgås med vänner, eller äta min favoriträtt varje dag.

Jag behöver få längta efter saker! Vill inte att saker ska bli vardag och tråkigt, förutsägbart. Har inte behov av att vara nära en annan människa och sitta ihop som ett klister hela dagarna. Vill ha egen  s.............. p.........   a.............     c.................e.....Göra annat med mitt liv.

Bygga upp förväntan, åtrå, spontanitet,  inte sova ihop jämt heller. Jag ser på sex som aktivitet, också ett sätt att visa kärlek och närhet, men det är ju inget jag känner hela tiden eller vill tvingas till att uttrycka.

Jag vill ha sex när jag känner för det spontant....får lust. För mig som kvinna är det också väldigt relaterat till min cykel och hälsa i övrigt, till stor del eller situationsbaserat, miljö, stress osv. Att möjligheten infinner sig, man får ett infall, en längtan. Men jag vill inte vara någon behållare för andras kroppsliga behov. Jag vill bli längtad efter och inte bli tagen för given, bli behandlad som en exklusivitet ett fenomen som bör behandlas med yttersta respekt och inkänning.

Jag tror många kvinnors sexualitet funkar som min. De vill ha regelbundet sex men gillar inte vardagssex och slentrian i lika stor utsträckning och behöver inte sex lika ofta.

Exakt detta.

Med mitt ex så ville jag tillslut inte alls ha sex för han såg det som någon slags rättighet att få sex trots att han gjorde det mesta för att förpesta mitt liv om det gynnade hans glidarliv.
Svar på tråden Vad tror du? Vill kvinnor (i heterorelationer) inte ha sex?